ספרי שמע – הוצאה לאור של ספרי שמע

הוצאת ספר שמע עם ספרי ניב

עולם ההוצאה לאור זוכה בשנים האחרונות לתנופה אדירה, בדמות חידושים רבים ותהליכים דינאמיים אשר הופכים אותו פתוח יותר, תוסס יותר וכזה שיכול להגיע לאנשים רבים יותר.

אם עד לפני כמה שנים נתפס התחום כמקובע ושמרני, ולכן גם מעט אפור – הרי שהיום הוא מהתחומים הצומחים ביותר, והמגמה היא לכיוון אחד: הנגשת הספרים לכמה שיותר אנשים, בכל רגע נתון, ובכל מקום ברחבי העולם.

אחד החידושים המוכרים לכול – חידוש די ותיק, למעשה – הוא הספרים האלקטרוניים: העלאת כתבי יד שלמים לרשת, כדי לאפשר לכל אדם לקרוא אותם לא על גבי עותק פיזי ומודפס, אלא על גבי מסך: מסך המחשב, הטאבלט, הסמארטפון וכדומה.

החידוש הזה גרם למהפכה של ממש בתחום, שכן הוא מאפשר לקוראים נגישות לכל כותר שירצו מכל מקום בעולם ובכל רגע נתון – מבלי לסחוב ספר בתיק או בידם.

כעת קורה מהפך נוסף: מהפך שמביא אל העולם המתפתח הזה את ספר השמע.

הוצאה לאור של ספר שמע

מהו ספר שמע?

ספר שמע (הנקרא גם ספר מוקלט) הוא ספר אשר מוקלט כקובץ סאונד על ידי קריין מקצועי, ההקראה מוקלטת וכך הספר הופך מספר כתוב לספר שמע.

ספרי השמע הומצאו במקור כדרך להנגיש את המילה הכתובה לעיוורים ולקווי ראיה, אך עם הזמן הפורמט הפך נפוץ יותר.

נמצא שהוא עוזר גם לאנשים עם מוגבלויות נוספות ולתלמידים עם קשיי קריאה כיוון שבמהלך השמיעה המאזין מרחיב את אוצר המילים ומעשיר את הדימיון. 

אבל לא רק בגלל זה הפורמט תפס תאוצה, ספרי השמע מאפשרים ל”מאזינים” חופש תנועה כיוון שניתן להאזין להם ישירות ממכשיר הסלולר בכל מקום וזמן, ומשחררים את הידיים והעיניים לפעולות נוספות כמו סידור וניקיון, נהיגה ועוד.

היתרונות של ספרי שמע רבים:

  • אפשר לשמוע אותו בזמן נסיעה או אימון.
  • אפשר להאזין לו בזמן העבודה (כמו האזנה לפודקאסט, למשל).
  • הוא הופך את הספר נגיש לעיוורים ולכבדי ראייה.
  • הוא מוסיף נופך וממד נוסף לספר, בעצם הקראתו.

ספר שמע הופך את הספר הכתוב ומוסיף לו כמובן את אווירת ההקראה ו”משחקיות” הקריין, את האינטונציה המדגישה את המילים, וכל אלו יחד מוסיפים הרבה מאוד לחוויה.

לא במקרה ישנם קוראים שמעדיפים להפוך למאזינים, גם כאשר הם יכולים לקרוא ספר מודפס ולא ספר שמע.

בעקבות העלייה בכמות המאזינים לספרי שמע, אנחנו ממליצים לשקול גם הוצאה כזאת שתאפשר לספר שלך להיחשף לקהל חדש הצמא לתוכן איכותי.

הוצאת ספרי שמע: תהליך הוצאה לאור של ספרי שמע

תהליך הוצאת ספרי שמע מהיר וקצר יותר מתהליך הוצאה לאור של ספר ‘רגיל’, בעיקר מסיבה פשוטה אחת: כדי להוציא לאור את ספר השמע, חייב להיות בידיו של הסופר ספר מודפס שלם ומוכן להוצאה (ואולי אף כזה שכבר יצא לאור).

מדוע? כדי שלא יהיו כל פערים בין הקובץ המוקלט לבין הקובץ המודפס.

בשני המקרים, טעות או שינוי, גם הקטנים ביותר, ידרשו כמה שבועות נוספים של עבודה – וכמובן הוצאה נוספת.

לכן כשמדובר בהוצאה לאור של ספרי שמע בעברית או כל שפה אחרת, חשוב מאוד שהעבודה על ספר השמע תתחיל רק כאשר תהליך ההוצאה של הספר המודפס הסתיימה סופית.

לאחר שהעניין הזה בוצע, מתחיל שלב העבודה עצמה.

ראשית, ייבחר קריין מקצועי – קריין המנוסה בהקראת ספרים ובהקלטת קבצים עבור ספרי שמע, כזה שיוכל להפוך את הקראת הספר המדובר לחוויה של ממש.

הסופר יכול לבחור אם הוא רוצה קריין או קריינית, וכמובן – הוצאת ספרים מקצועית תאפשר לו לבחור את הקריין המתאים לו מבין מאגר קריינים.

עם בחירת הקריין, תחל העבודה מולו. הוא יעבור על הספר ויקרא אותו בתשומת לב, בעיקר כדי לוודא כי הכול מובן מבחינתו: על הקריין להבין היטב כל דבר שנאמר בספר, כדי שידע להגיד אותו נכון ולא יטעה בדרך אמירתה של מילה מסוימת (לדוגמה: שלךָ לעומת שלךְ).

המשמעות היא שהקריין חייב להכיר את הספר היטב, ולקרוא אותו כמה פעמים לפני שיחל בעבודת הקריינות עצמה.

נוסף על כך, יעבור הקריין עם הסופר על ענייני הגייה: אם ישנם שמות לא ברורים, אם ישנן מילים בשפות זרות, או אם הוא נתקל במילה לא מוכרת בעברית – הוא ישאל על כך את הסופר, במטרה ‘לנטרל את כל המוקשים’ ולבצע את ההקלטה בצורה חלקה.

בתום שלב זה יחל תהליך ההקלטה. התהליך עצמו אורך כמה שבועות, שבסופם יתקבל הקובץ הסופי שיישלח אל הסופר לשמיעה ולאישור.

עוד קודם לכן, כמה ימים לאחר תחילת עבודות ההקלטה, יישלח אל הסופר קובץ ראשוני עם דוגמת קול, שתאפשר לו להחליט באופן סופי אם הקריין הוא אכן זה שירצה שיקריא את ספרו.

לאחר שקובץ השמע מוכן, ולאחר שהסופר אישר את תקינותו (ואת העובדה כי הוא שבע רצון מהתוצאה – שזה הדבר החשוב ביותר, למעשה), הוא יעבור קידוד כדי להתאימו לאפליקציות הייעודיות ובניהם האפליקציה של ספרי ניב (להורדה: אנדרואיד, אייפון).

האפליקציה תאפשר למאזינים לגשת אל קובץ השמע באופן מאובטח ולהתחיל להקשיב לספר, ממש כמו קוראים הניגשים לספר אלקטרוני מאובטח כדי לקרוא בו.

הוצאת ספרי שמע

האם כדאי לסופר להקליט בעצמו ספר שמע?

רבים מהסופרים חושבים לעצמם: אם אפשר להקליט את הספר ולהפיק קובץ שמע, מדוע שלא אעשה זאת בעצמי? יש בכך מן ההיגיון, שכן מי מכיר את הספר טוב יותר מהסופר עצמו? הסופר יודע בדיוק למה התכוון כשכתב, מכיר את כל הניואנסים ויודע בדיוק כיצד הוא רוצה שהספר יישמע.

לכאורה, אין מתאים ממנו להקליט את הספר.

אך מדובר במחשבה שיש בה בעיה, בעיקר במישור המקצועי: אדם אשר מעוניין להוציא לאור ספר באיכות הגבוהה ביותר, ולא משנה באיזה פורמט, צריך לעשות זאת בעזרת אנשי המקצוע הטובים ביותר.

ממש כשם שלא יסתפק בעריכת הספר שלו בעצמו (אפילו אם הוא עורך לשון מוסמך, שהרי אף עורך אינו יכול לערוך את עצמו), כך לא כדאי שיבצע את ההקלטה בעצמו.

ספר שמע שמקריא קריין מקצועי יישמע טוב, איכותי, מקצועי ומכובד בכל מובן. 

מי שחושש שהתוצאה הסופית לא תהיה בדיוק התוצאה שרצה להשיג, צריך לזכור כי לאורך כל התהליך הוא יכול להעיר הערות ולדרוש שיפורים, שבוודאי ייצרו בסופו של דבר את התוצאה המבוקשת.

ועוד דבר אחד בהקשר זה: לקריין מקצועי לוקח בממוצע 16 שעות אולפן כדי להקליט ספר שלם, לאדם שעושה זאת בפעם הראשונה בחייו, או שאינו מנוסה כמו קריין שזהו מקצועו, זמן ההקלטה יהיה כפול לכל הפחות – וכל שעת אולפן הקלטות שווה כסף.

בסופו של דבר, התהליך יהיה יקר יותר ומקצועי פחות ולכן, ברוב המקרים, לא מומלץ שהסופר יקליט את הספר בעצמו.

הוצאת ספר שמע לאור בעזרת הוצאת ספרי ניב

גם הוצאת ספרי ניב מציעה לסופריה הרבים את האפשרות להפיק קובץ שמע עבור הספר שלהם, בצורה מקצועית וברמה הגבוהה ביותר.

למעשה, ספרי ניב היא הוצאת הספרים היחידה בישראל, נכון להיום, המשלבת תחת קורת גג אחת את שלושת סוגי הפקות הספרים – ספר מודפס, ספר דיגיטלי וספר שמע.

אנחנו בהוצאה אוהבים להתייחס לכך בתור ‘השילוש הקדוש’.

העובדה הזאת הופכת את התהליך לוודאי יותר, למהיר יותר ולמקצועי יותר. ומדוע? כאשר כל פעולות הוצאה לאור של ספרי שמע בעברית או שפה אחרת נעשות תחת אותה קורת גג, הסיכוי לטעויות או לבלבולים קטן משמעותית, ואותם אנשים שליוו אתכם בהוצאה של הספר לאור בפורמט אחד, הם האנשים שילוו אתכם בהוצאתו לאור בכל פורמט אחר – כולל ספר השמע.

למידע נוסף אודותינו ושירותי ההוצאה לאור – לחצו כאן

קחו לדוגמה אדם אשר מחליט להוציא את ספרו באותם שלושה פורמטים.

אנשי הוצאת ספרי שמע בספרי ניב מחזיקים בידם במקרה זה את אותו הקובץ, הקובץ שאותו הפיקו בעצמם והפכו לספר של ממש, וכעת קל יותר עבורם לנתב אותו לכל אחד מהערוצים המתאימים לטובת הפקתו בשלוש הדרכים.

הסיכוי שבאחד מהפורמטים יתקבל הקובץ הלא נכון, הוא אפסי במקרים כאלה.

דבר חשוב נוסף, ומהותי בפני עצמו בכל הקשור להוצאת ספרי שמע, הוא המקום שבו ספר השמע יופיע, או יותר נכון – הפלטפורמה שאליה הוא יועלה.

בהוצאת ספרי ניב אנחנו מציעים לסופרים שלנו את האפליקציה של ספרי ניב, אפליקציה שאליה מועלה קובץ השמע ושדרכה אפשר להאזין לכל ספר שמע שהופק ויצא לאור דרך ההוצאה בשיטה זו.

בכך מציעה הוצאת ספרי ניב לסופריה את המסלול הפשוט ביותר והיעיל ביותר להוצאת ספר שמע לאור.

זאת ועוד: השירותים שאנו מעמידים לרשות קהל קוראיה הופכים את הספרים לנגישים יותר, וכך כל סופר אשר מבקש להוציא לאור את ספריו דרכנו, מבטיח לעצמו אפשרויות חשיפה רבות מאוד, גם בהשוואה להוצאות הספרים הוותיקות ביותר.

הוצאת ספרי ניב שואפת להעמיד לרשות סופריה את כל הכלים להצלחה, וביניהם גם את השירות להפקת ספרי שמע בעברית או שפה אחרת – כדי שאתם, הסופרים, תוכלו להציג ולהציע את ספריכם לקוראים שלכם בכל פלטפורמה ובכל דרך שנוחה להם.

יש לכם שאלות נוספות בנוגע להוצאה לאור של ספר שמע? צרו איתנו קשר ונשמח לעזור!

צרו קשר

שתפו את המאמר

שירותים נוספים

שיווק בספרי ניב

בספרי ניב חשוב לנו במיוחד להציע לסופרים שלנו אפשרויות שיווק מתקדמות שיעזרו להם לקדם את הספר שלהם לקהל הרחב. האופציות המגוונות שאנחנו מציעים לא מתחילות

קרא עוד »

סוכנות ספרותית

https://youtu.be/aWt6PGSNBaE סוכנות ספרותית בעולם המשחק והתיאטרון נהוג מאוד שסוכן מייצג שחקנים רבים, ומנהל עבורם את תהליך החיפוש אחר תפקידים נחשקים; בתחום הספורט סוכנים הם דבר

קרא עוד »

חולמים לפרסם ספר?

צרו עמנו קשר, ואנו נלווה אתכם צעד צעד, יד ביד, לאורך כל הדרך. בהצלחה!

הצטרפת לרשימת התפוצה בהצלחה!

ספרי ניב ברשתות החברתיות

להוציא ספר לאור

עם ספרי ניב - זה פשוט מתמיד!

מזמינים אותך להשאיר פרטים ואנו נחזור אליך עם כל המידע :)

איפוס סיסמה

הזינו סיסמה חדשה

איפוס סיסמה

הזינו כתובת דוא"ל וישלח אליכם אימייל עם קישור לאיפוס הסיסמה.

כבר יש לך חשבון?

פעם ראשונה אצלנו?

צור חשבון

הוצאת ספר לאור?
התחל למכור את ספרך בחנות הספרים המקוונת המתקדמת בישראל!

צור חשבון סופר

כבר יש לך חשבון סופר?

מזל טוב!

עשית את הצעד הראשון
לקראת היציאה שלך לאור!

ולבינתיים - ספרי ניב ברשתות החברתיות