ספרים אלקטרוניים, ספרים דיגיטליים

ספרים דיגיטליים

מחפשים מידע על הוצאה לאור של ספר דיגיטלי? המהפכה הדיגיטלית שמתרחשת בעשורים האחרונים לא פסחה גם על אחד התחומים המסורתיים ביותר – עולם הספרות והוצאות הספרים.

יותר ויותר ספרים יוצאים בימינו לאור לא רק בגרסתם הפיזית ה”רגילה”, אלא גם בגרסה דיגיטלית, והמרוץ לחנות הספרים הקרובה בכדי לקנות ספר חדש, הוחלף בריצה לאתר האינטרנט הקרוב שיספק לנו עותק דיגיטלי מלא וחסר משקל של הספר, בלחיצת כפתור. 

הוצאת ספר דיגיטלי, ספרים אלקטרוניים או EBOOKS הופכת נפוצה יותר ויותר, ואנחנו ממליצים לכל סופר לשים לעניין הזה לב.

יש סופרים וקוראים שחוששים שמא הוצאת ספרים דיגיטליים תדחק החוצה את הספרים המודפסים בפורמט המוכר והאהוב, אבל אין ספק שהם יכולים לחיות זה לצד זה בהרמוניה, והספריות הפיזיות יכולות להיות רגועות בנושא, לפחות עד שימציאו מכשיר סמארטפון עם ריח של ספר חדש.

ספרים דיגיטליים
חנות ספרים דיגיטליים

היתרונות של הוצאת ספרים דיגיטליים

ספרים דיגיטליים מאפשרים אופציה נוספת לקריאה, כשהן מאפשרות להחליף ספרים עבי-קרס בעותק דיגיטלי שניתן לקרוא מכל מקום, בלי המחויבות של הובלת הספר ממקום למקום בתיק.

ככה מתאפשרת קריאה נוחה במטוס, בחוף הים, ברכבת או באוטובוס בדרך לעבודה ובחזרה ממנה ועוד.

ישנם יתרונות נוספים לספר דיגיטלי, שיהיה לרוב זול ואקולוגי יותר מספרים מודפסים, כיוון שהוא מוריד את עלויות הייצור והשימוש בחומרי הגלם.

גם הסופרים זוכים להרוויח מהנושא כיוון שתהליך ההוצאה של ספר אלקטרוני זולה ופשוטה יותר מהוצאת ספר בעותק פיזי, ככה אין צורך להדפיס מאות עותקים, או להתמודד עם בעיות מלאי, והתשלום והעבודה על הספר “חד פעמיים” כיוון שגם אם ישנן טעויות אין צורך בהדפסת מהדורה חדשה אלא ניתן פשוט לתקן את הקובץ בזריזות. 

בנוסף, אפליקציות הקריאה הקיימות היום מאפשרות חווית קריאה נוחה יותר, בה הקורא יכול לשנות את גודל וסוג הפונט בצורה המיטבית ביותר בשבילו.

ישנן מגוון אפליקציות לקריאה, אבל נראה שהמוכרת ביותר מבניהן היא טאבלט הקריאה – קינדל מבית אמזון, אך קיימות עוד מגוון אפליקציות נוחות יותר שיודעות גם לעבוד עם ספרים בעברית ולהציע חווית משתמש איכותית.

ספר דיגיטלי גם פותח אופציות נוספות לסופר, כמו ספרים אינטראקטיביים לילדים, או הוספת לינקים פשוטים שהקורא יוכל לגשת אליהם בלחיצת כפתור, כמו למשל קישור לפרק שנגנז או קישור לעמוד הפייסבוק של הסופר. 

חנות ספרים דיגיטליים
חנות ספרים דיגיטליים

לצד כל אלה, חשוב לזכור שלספרים האלקטרוניים יש גם מגבלות:

ספר שכולל מגוון תמונות או איורים שמשולבים עם הטקסט לאו דווקא יוצג בצורה מושלמת באפליקציה ומכשירי הקריאה היעודים.
 
לכן אם מדובר בספר בישול למשל, יהיה צורך לעשות עבודה מקדימה על הספר ולהעביר אותו בפורמט בשם fixed layout שישמור במדויק על העימוד מצד אחד, אך מצד שני הוא הופך את החוויה לפחות דינאמית.
 
ספרים אלה יופצו רק באפליקציות שתומכות בפורמט, לכן חשוב לוודא שחברת ההוצאה שבחרתם בה מכירה את התחום ומעודכנת בכל הכלים והפורמטים הדרושים.

האם כדאי להוציא ספר בגרסה דיגיטלית בלבד?

לאחר חשיפת היתרונות של ספר דיגיטלי, ברור שסופרים מסוימים יחשבו שמדובר באלטרנטיבה ראויה ויחשבו שאולי כדאי לזנוח את הספר הפיזי ולהתמקד בהוצאת ספר דיגיטלי בלבד.

לטעמנו, לא מדובר באופציה אחת או בשנייה, אלא בשילוב של שתיהן. כיסוי של כל הפלטפורמות האפשריות יעזור לכם להגיע לקהל פוטנציאלי ויאפשר לקוראים שלכם לבחור בדרך המועדפת עליהם.

ההבדל העיקרי בין תהליך ההוצאה לאור של ספר דיגיטלי לעומת ספר פיזי יהיה בעיקר בעבודה מול בית הדפוס, שלא תהיה הכרחית בעותקים הדיגיטליים כמובן.

כיוון שנפח וזמן העבודה דומה, מומלץ לרוב להפיק את הספר לדפוס, ואז לשלוח אותו להכנה בפורמט דיגיטלי, כמו שנרחיב בהמשך.

ספר דיגיטלי

תהליך ההפקה של ספר דיגיטלי

חשוב להבין שתהליך היציאה של ספר דיגיטלי לא יכלול “עימוד” כמו בספר מודפס, כי עם “קידוד” – הוא דורש ידע נרחב בשפות תכנות שבעזרתן “יתורגם” הספר לשפת המחשב, מה שיאפשר לקרוא אותו בכלים דיגיטליים.

תוכנת העימוד שאנחנו עובדים איתה בהוצאת ספרי ניב יודעת לייצא חלק מהגדרות העימוד בצורה מקודדת, אבל עדיין נדרשת עבודה על הקובץ.

אם אתם מעוניין בהפקה מהירה ככל האפשר של הספר הדיגיטלי שלכם, מומלץ לעשות זאת אחרי שהספר המודפס עבר כבר את רוב שלבי ההפקה, לכל הפחות עד שלב העימוד וההגהה שלאחר העימוד.

ניסיון לקדד ספר לפני העימוד עשוי לגרום לשגיאות שונות ולבעיות נקודתיות בהצגת הספר שהיו יכולות להיחסך. 

כיום ישנם שני סוגים של קובצי ספרים דיגיטליים:

  • MOBI – פורמט זה מיועד לקינדל מבית אמזון, המכשיר הייעודי לקריאת ספרים וירטואלים של ענקית הקמעונאות האמריקאית. המשמעות היא שספר בגרסה זו יהיה ניתן לקריאה רק במכשירי קינדל, אבל אם אתם מעוניינים לפרסם את הספר גם באמזון, חשוב שתהיה לו גרסה כזו. כדאי לשים לב שקהילת משתמשי הקינדל בעברית בארץ עדיין קטנה יחסית, לכן ההמלצה לפורמט הזה תהיה לרוב אם מדובר על ספרים באנגלית שמיועדים לקהל הבינלאומי. 
  • EPUB – קיצור של Electronic Publication – הידוע גם כ .EPUB 3
    מדובר בתוכנה “פתוחה” לקריאת ספרים, כזאת שלא מגבילה את הקורא בסוג המכשיר בו עליו להשתמש (בניגוד לקינדל), ורוב האפליקציות הקיימות כיום בשוק מתבססות על פורמט זה שמאפשר קריאה נוחה, שינוי גופן וגודל הטקסט ועוד.

איך זה עובד אצלנו?

אחרי שנכין לכם את הקובץ הדיגיטלי והוא יעבור אישור שלכם כמובן, הוא יעלה לחנות ספרי ניב ויוצע למכירה און ליין, אחרי הרכישה הקורא יוכל להיכנס לאפליקציה של ספריאפ (SifriApp) וליהנות מהספר מכל מקום ובכל זמן.

כמו כן, אנחנו דואגים להפיץ אותו לחנויות ספרים נוספות כגון  ע-ברית, אינדיבוק, גטבוקס, מנדלי, סיפריאפ, בוקלי, ביבוקס ועוד, ככה שהספר יזכה לחשיפה הרחבה ביותר.

אפליקציית ספרים ספר וירטואלי הוצאת ספר דיגיטלי

האפליקציה של ספריאפ 

האפליקציה של ספריאפ כוללת יתרונות ייחודים על פני אפליקציות אחרות, היא מאפשרת קריאה של העותקים הדיגיטליים שרכשתם אצלנו, אבל גם ספרים דיגיטליים נוספים שיש במכשירכם, בנוסף קיימת באפליקציה אופציה של ספרי שמע וגם ספרים אינטראקטיביים לילדים!

ספרי שמע מאפשרים הנגשה אפילו נוחה יותר לכבדי ראייה וגם לקהל הרחב שנהנה להאזין לפרקים תוך כדי הפקקים בבוקר או בזמנם הפנוי.

ספרים אינטראקטיביים כוללים הנפשות ואיורים המאפשרים לילד “לשחק” וליהנות מחוויית הקריאה בקצב שלו.

למה זה משתלם לעבוד עם החנות שלנו?

חשוב לציין כי ברוב החנויות המקוונות יש עמלת מכירה שנעה בין 30-50% ממחיר הספר, גם כשמדובר בעותק דיגיטלי כמובן, ככה שאצל הסופר נשאר בין 50-70% מהתמלוגים.

בחנות המקוונת של ספרי ניב אנחנו דואגים לסופרים שלנו, שנהנים מ- 80% מתמלוגי המכירה של הספר.

אנחנו מאפשרים גם לסופרים נוספים שלא עברו איתנו את תהליך היציאה לאור להציע ולמכור את ספרם לקהל הרחב, תמורת אחוזי עמלה נוחים, שמשאירים אצלם 60% מהתמלוגים. 

בתוך כמה זמן יופץ הספר הדיגיטלי בחנויות המקוונות?

ספרים אלקטרוניים, בשל הפורמט שבוהם מוצגים, הופכים את רוב התהליכים לקצרים ולקלים הרבה יותר בהשוואה לספר מודפס.

זה נכון גם לחנויות הדיגיטליות הייעודיות: לרוב, לאחר אישור הספר בגרסתו הדיגיטלית, הקובץ יישלח לחנויות השונות וצפוי לעלות בתוך שבועיים לאתר שלהן באופן רשמי. 

הפקת ספרים דיגיטליים בספרי ניב

כחלק מהצעת מחיר הוצאה לאור שאנחנו מציגים לסופרים הפוטנציאליים שלנו, אנחנו מציעים גם שירותי הפקה לגרסה הדיגיטלית בנוסף לגרסה המודפסת.

מדובר בתוספת תשלום חד פעמית של כמה מאות שקלים, כשהעבודה נעשית על ידי אנשי מקצוע מנוסים שעוסקים בתחום שנים רבות.

חנויות מקוונות נוספות במידה והסופר מעוניין, כגון ע-ברית, אינדיבוק, גטבוקס, מנדלי ועוד, ונשמח להציע למי שמעוניין בכך גם שירות לקידום הספר באמזון.

בזכות היכולת שלנו להציע לסופרים מגוון אופציות של ספר דיגיטלי, ספר שמע, ספר אינטראקטיבי וכמובן ספרים בצורתם הפיזית הקלאסית, אנחנו מאפשרים לסופרים שלנו ליהנות משירות מקיף תחת קורת גג אחת עם הכלים המתקדמים ביותר ובכל הפלטפורמות הרצויות.

הוצאת ספרי ניב היא הוצאת הספרים היחידה בישראל המציעה שלושה סוגי הפקות ספרים במקום אחד: ספר מודפס, ספר דיגיטלי וכן ספר שמע אשר נתמך באפליקצייה של ספרי ניב, כך שאפשר להאזין לו במקום לקרוא אותו.

כך יכול ליהנות הסופר משירות מקיף במיוחד ולהוציא את ספרו בכל הפלטפורמות ובכל הכלים המתקדמים ביותר שקיימים כיום.

ומה אתכם?

מעדיפים ספרים בצורתם הקלאסית או שדווקא נהנים מקריאה בתנועה?
שתפו אותנו בתגובות, אנחנו תמיד שמחים לקרוא את המילים שלכם.

אם יש לכם שאלות נוספות בנוגע להוצאה לאור של ספר דיגיטלי, צרו קשר ונשמח לעזור!

צרו קשר

שתפו את המאמר

שירותים נוספים

איור ספרים

איור של ספר בעולם הספרים המרתק, מלא האומנות והיצירה, תחום האיור הוא כנראה היצירתי ביותר. זוהי אומנות בפני עצמה, אשר חורגת כמובן מתחום הספרות ונוגעת

קרא עוד »

הדפסת ספרים והפקות דפוס

https://www.youtube.com/watch?v=jNQhE1d7rFY&feature=youtu.be הדפסת ספרים הדפסת ספרים והפקת דפוס, זהו אחד השלבים המרכזיים והחשובים ביותר בתהליך הוצאה של ספר, בטח ובטח אחד השיאים של תהליך זה. לא

קרא עוד »

סוכנות ספרותית

https://youtu.be/aWt6PGSNBaE סוכנות ספרותית בעולם המשחק והתיאטרון נהוג מאוד שסוכן מייצג שחקנים רבים, ומנהל עבורם את תהליך החיפוש אחר תפקידים נחשקים; בתחום הספורט סוכנים הם דבר

קרא עוד »

חולמים לפרסם ספר?

צרו עמנו קשר, ואנו נלווה אתכם צעד צעד, יד ביד, לאורך כל הדרך. בהצלחה!

הצטרפת לרשימת התפוצה בהצלחה!

ספרי ניב ברשתות החברתיות

להוציא ספר לאור

עם ספרי ניב - זה פשוט מתמיד!

מזמינים אותך להשאיר פרטים ואנו נחזור אליך עם כל המידע :)

איפוס סיסמה

הזינו סיסמה חדשה

איפוס סיסמה

הזינו כתובת דוא"ל וישלח אליכם אימייל עם קישור לאיפוס הסיסמה.

כבר יש לך חשבון?

פעם ראשונה אצלנו?

צור חשבון

הוצאת ספר לאור?
התחל למכור את ספרך בחנות הספרים המקוונת המתקדמת בישראל!

צור חשבון סופר

כבר יש לך חשבון סופר?

מזל טוב!

עשית את הצעד הראשון
לקראת היציאה שלך לאור!

ולבינתיים - ספרי ניב ברשתות החברתיות