הכירו את: נטע כהן בלום

המרואיינת שלנו הפעם היא נטע כהן בלום (44), תושבת באר אורה שליד אילת, נשואה ואמא לשלוש בנות, אשר בעקבות הורות מאתגרת במיוחד עשתה הסבה מתחום הניהול לאימון והדרכת הורים לילדים עם הפרעת קשב. נטע רתמה את נסיונה האישי והמקצועי לכתיבת הספר “הורות בהפרעה” שראה אור לאחרונה בהוצאת ספרי ניב.

“הספר הוא מדריך מעשי להורים לילדים עם הפרעת קשב, המלווה בסיפורים אישיים ומקצועיים. בספר ניכנס לעולם הילדים ונלמד יחד להסתכל אחרת על אתגרים בחינוך, כך שנוכל לדייק את ההורות שלנו ולהכין את ילדינו לחיים עצמאיים, אחראים ומשמעותיים”, היא מספרת.  

הכירו את: נטע כהן בלום 1

למי הספר מיועד?

“הספר מיועד לכל הורה שחווה אתגרים בבית. הוא מתאים גם לאנשי חינוך ולאנשי טיפול שרוצים להעשיר את ארגז הכלים שלהם, וגם לסבים וסבתות שרוצים להיות “המבוגר המשמעותי” עבור הנכדים שלהם. הדוגמאות והתרגילים מתייחסים לילדים בגילאי 13-4″.


למה בחרת לכתוב ספר דווקא על הנושא הזה? מה נתן לך השראה לכתיבת הספר? 

“כאמא שהלכה להמון הדרכות הורים, שלא היו אפקטיביות (למרות שהתכנים שהועברו היו מצוינים), הבנתי שהורות לילד מאתגר, ילד “נפיץ”, היא הורות שונה, שעלולה להוציא מאיתנו ההורים רגשות קשים במיוחד. 

“זר לא יבין זאת”. הרבה פעמים הקושי העיקרי נמצא דווקא ביכולת הויסות של ההורה, בהתנהלות אוטומטית שלנו שמלבה את הקשיים ולכן “הדרכה קלאסית”, טובה ככל שתהיה, לא תמיד תהיה אפקטיבית.

במסע הפרטי שלי, הדבר שעזר לי לקבל כלים להתמודד עם ההורות היה העבודה על עצמי, ההתבוננות פנימה והטיפול בי. ודרך זה, חוויתי הקלה משמעותית בעוצמות האתגרים עם הילדה.

בספר אני משתפת במסע הפרטי שלי ובמודל שפיתחתי שאיתו אני עובדת עם הורים בקליניקה ורואה תוצאות מרגשות. מודל מדורג, כמו בנייה של בית שמתחיל בעבודה על היסודות, ממשיך בבניית הקירות ומסתיים בבניית הגג. וכל זה מפורט ומונגש בספר בעזרת דוגמאות ותרגילים ליישום בבית”.

האם יש מסר שאת רוצה להעביר בספר? משהו שאת רוצה שיישאר עם הקוראים אחרי הקריאה?

“המסר הוא שהדרך הטובה ביותר לטפל בילדים היא לטפל קודם בעצמנו. לעצור, לדייק מה באמת חשוב לנו ולייצר נוכחות אמיתית ומשמעותית בבית בהתאם לדברים שחשובים לנו”.

מה היו התגובות שקיבלת על הספר?

“קיבלתי תגובות מרגשות, שגרמו לי להרגיש שהמטרה שלי בספר מתממשת. בין היתר, מטפלת זוגית שקראה את הספר כתבה לי: “…הספר נפלא! כתוב בצורה בהירה, מובנת ומעניק כלים קונקרטיים, מעשיים וברורים ליישום מול הילדים…הספר לגמרי יכול להוות כלי עזר נוסף למטפלים בקליניקה.  המודלים, המשחקים ושיטות העבודה שאת מציעה מעולים וניכר כי השימוש המשולב שאת עושה בשיטות המגוונות: האימון, ביירון ,nlp, cpt מאירות דרכך באור חדש…”.

 

מאמנת כתבה לי: “סיימתי כרגע לקרוא את הספר, מדהים מדהים מדהים, התרגשתי בשבילך ומתרגשת בשביל כל אותם הורים שיזכו להפנים, ליישם, להעשיר ולהאשיר את חייהם וחיי ילדיהם”.

 

תגובות נוספות שקיבלתי:

“הספר כתוב בצורה רהוטה וקליטה, בגובה העיניים אך לא על חשבון המקצועיות. בנוי נכון מבחינה ‘כרונולוגית’ (- פירוט רמות שונות של הפרעה ומצבים מגוונים בהם היא פוגשת/ מתנגשת בחיים) ועם מלא עצות מעשיות ופרקטיות להקלה והתמודדות איתה. מה שנקרא: החיים עצמם… ועל כך, ההזדהות היא מלאה והופכת את הספר לספר חובה”. 

 

“קוראת את הספר בשקיקה. למרות שאני שומעת את הסיפור האישי שלך כבר פעם שלישית, הוא עדיין מרגש אותי…הוא נותן לי כל פעם מחדש השראה. היום התחלתי לעשות חלק מהתרגילים שקשורים לערכים וכמה פעמים תרגלתי מול בתי שיח אמפתי ומקרב במקום חוסר סבלנות. בהחלט כלים משמעותיים ויעילים”. 

איך היה תהליך ההפקה של הספר עם הוצאת ספרי ניב?

“כמו לידה. התהליך נמשך תשעה חודשים של עריכות, הגהות, עיצובים, דיוקים וליטושים והרגע בו הספר הודפס היה מאוד מרגש”.

לסיום, נטע חולקת עם הקוראים ציטוט אחד מתוך הספר שהיא אוהבת במיוחד:
“האמונה שלי היא ש”ילד מאתגר” הוא הסימן הטוב ביותר עבורנו לעצור ולחשב מסלול מחדש.

להתבונן בתגובות שלנו, בכפתורים שמפעילים אותנו, בשיקופים שאנחנו מקבלים בהורות שלנו, ודרך כל זה לצאת למסע של העמקה והתפתחות אישית.

מסע כזה יאפשר לנו להגדיר בצורה מדויקת יותר איזה הורה אנחנו רוצים להיות עבור הילד שלנו, ואולי גם איזה אדם אנחנו רוצים להיות בעולם הזה.

הכי פשוט לשלוח ילד לטיפול ולחשוב שמישהו אחר יכול לעשות עבורנו את העבודה.

אבל אם נשכיל להבין שאנחנו יכולים להיות המטפלים המשמעותיים ביותר עבור הילד שלנו ונטפל קודם בעצמנו, כך שיהיו לנו הכלים ותעצומות הנפש להכיל את אתגרי ההורות והצרכים של הילד שלנו – ניצור סביבה בריאה יותר בחברה שלנו.

בדרך זו, כשאנחנו מצמיחים את הילד שלנו, נוכל להגיע לעומקים חדשים באישיות שלנו ולצמוח בעצמנו, כי ילדים הם מורי הדרך הטובים בעולם”.

תגובות

לא נמצאו חוות דעת

הוספת תגובה

צרו קשר

שתפו את הראיון

מי שקרא את זה התעניין גם ב

הכירו את: לירז רז

הסופרת שלנו הפעם היא לירז רז, מחברת הספר “רחל בעקבות אוצר המילים האבוד” שיצא לאחרונה בהוצאת ספרי ניב. רז, תושבת תל אביב, גדלה באשדוד והגיעה

קרא עוד »

הכירו את: חן הלר

חן הלר (46), נמצא בזוגיות ואב לשלושה ילדים (בן 13, בת 8 ובן 3), מכונאי רכב והנדסאי מכונות עם התמחות ברכב, ועכשיו גם סופר. ספר

קרא עוד »

הכירו את: עדיאור זיתון

עדיאור זיתון, בת 27, היא ילידת מעלה אדומים אשר מתגוררת בשנים האחרונות בשוויץ. זיתון היא קונדיטורית במקצועה, אשר סיימה את לימודי התואר בקונדיטוריה ואפייה בשוויץ.

קרא עוד »

הכירו את ליאל צובארי

ליאל צוברי (23), רווקה ואמא במשרה מלאה לשני כלבים, אוהבת לקרוא, לטייל בטבע ובעיקר לכתוב. את אהבתה לכתיבה היא מימשה בספר הביכורים שלה “את אפילו

קרא עוד »

הכירו את: אילה אדר

איילה אדר (58), היא עובדת מערכת הבריאות מזה 30 שנה, אוהבת מאוד לרקוד, מתגוררת בשרון, גרושה ואמא לשלושה ילדים. הצעיר בילדיה, בן ה-23, הוא בעל

קרא עוד »

הצטרפת לרשימת התפוצה בהצלחה!

ספרי ניב ברשתות החברתיות

איפוס סיסמה

הזינו סיסמה חדשה

איפוס סיסמה

הזינו כתובת דוא"ל וישלח אליכם אימייל עם קישור לאיפוס הסיסמה.

כבר יש לך חשבון?

פעם ראשונה אצלנו?

צור חשבון

הוצאת ספר לאור?
התחל למכור את ספרך בחנות הספרים המקוונת המתקדמת בישראל!

צור חשבון סופר

כבר יש לך חשבון סופר?