הכירו את: עידן ויניצקי

עידן ויניצקי (35), הוא עיתונאי ספורט, נשוי לאריאל, בת זוגו מגיל 15, ואבא לאלה (4) וסאם (2). ויניצקי עבד במשך שבע שנים כעיתונאי במערכת וואלה! ספורט, אשר לאחריהן הוא התגורר בבוסטון במשך שנתיים, במהלכן הוא סיקר את משחקי ה-NBA עבור ערוץ הספורט וכתב עבור עיתונים בניו המפשייר ועבור קבוצת פוטבול מקומית. בתום התקופה בבוסטון הוא חזר לארץ ולעבודה באתר וואלה!. וינצקי מעיד על עצמו שהוא מאוהב כמעט בכל סוגי הספורט, עם דגש על כדורגל, פוטבול ובייסבול.
במקביל לעבודתו כעיתונאי ספורט, ויניצקי למד לתואר ראשון ושני בקולנוע באוניברסיטת תל אביב. כבר למעלה משני עשורים שהוא עוסק גם בקולנוע, ובעיקר במחקר סרטי ספורט. ספרו “מהמגרש למסך – סרטי הספורט הגדולים” שיצא לאור ממש לאחרונה בהוצאת ספרי ניב, משלב את שתי האהבות הגדולות שלו: ספורט וקולנוע.  

הכירו את: עידן ויניצקי 1

 

“הספר מציג  50 סרטי ספורט בולטים בקולנוע המודרני. כל פרק בספר מתמקד בסרט אחד, ברקע וביוצרים שלו, בסיפור האמיתי עליו הוא מבוסס (אם יש כזה) וכמובן – בסיבות שהובילו אותו להיות מיוחד ומעניין כל כך ואותי- לכלול אותו בספר. “מהמגרש למסך” כתוב בצורה כרונולוגית, החל מ”רוקי” (1977) ועד לימינו, כדי שבמהלך הקריאה ניתן יהיה לראות את השינויים והשכלולים שנעשו בז’אנר סרטי הספורט מסרט לסרט, לאורך השנים”.

למי הספר מיועד? 

 “הספר מיועד כמובן לכל מי שאוהב את סוגי הספורט השונים (יש בספר סרטים על למעלה מ-20 ענפים), כמו גם לכל מי שאוהב קולנוע טוב. אבל סרטי ספורט הם הרבה מעבר לזה ולכן הספר מיועד גם לכל מי שאוהב סיפורים מעוררי השראה ומרתקים ואלגוריות על המציאות ועל העולם שלנו ולכל מי שמתעניין בדרכים יצירתיות להעביר למסך אירועים בלתי נשכחים”.

למה בחרת לכתוב ספר דווקא על הנושא הזה?

“השילוב בין שני עולמות התוכן שאני עוסק בהם כל כך הרבה שנים, הספורט והקולנוע, היה בלתי נמנע וברגע שהם התחברו לי עם סרטי הספורט, היה לי ברור שזה מה שאני נהנה להתעמק בו יותר מכל. בזכות המחקר הממושך והצפייה באינספור סרטי ספורט, זה הפך לנושא שאני מכיר, מבין ויודע לספר ולהרחיב עליו בצורה שמרגשת קוראים רבים ומזמינה אותם לצפות בסרטים לצד הקריאה. מבחינתי, זה הדבר הכי חשוב – לעודד את הקוראים שלי להתאהב בסרטי ספורט בדיוק כמוני”.

מה הוביל אותך לכתוב את הספר ולהוציאו לאור?

“במסגרת לימודי התואר השני שלי כתבתי תזה על גבריות וסרטי ספורט. בשלב מסוים, הפכתי את התזה גם להרצאה על סרטי ספורט, אותה אני מעביר מפעם לפעם. מעבר לכך, לאורך השנים תמיד הקפדתי לעשות כבוד לסרטי הספורט באתרים בהם עבדתי, ופרסמתי גם בוואלה! ספורט וגם בערוץ הספורט שלל כתבות על סרטי ספורט מוכרים ואהובים. כשהחלה הקורונה וחיפשתי משהו יצירתי לעשות, פשוט מצאתי את עצמי מתחיל לכתוב פרקים. עוד צפייה בסרט, ועוד פרק והכל התחבר במהרה למשהו קוהרנטי, שהפך לספר”.

מהו המסר שאתה רוצה להעביר בספר?

“המסר הוא “אל תפחדו להתאהב”. לסרטי ספורט יצאה לאורך לא מעט שנים סטיגמה של נחיתות וגם בהוליווד הם תמיד היו צעד מאחורי הדרמות או סרטי האקשן הגדולים, אבל הם למעשה משלבים את כל אלו. הם מציגים את הגוף הפעיל והחסון (כמו בסרטי האקשן) וצוללים לעומק הנפש של הספורטאים (כמו בדרמות הטובות ביותר). במקרים רבים הם גם מצחיקים, מעוררי השראה ובאמת אומרים משהו על העולם. ברגע שמתחילים לראות עוד ועוד סרטי ספורט וקוראים עליהם כדי להכיר את הקונטקסט הנכון לצפייה – אי אפשר להפסיק”.

הכירו את: עידן ויניצקי 2

מה מיוחד בספר הזה? איזו זווית שונה אתה מציע?

“אני לא חושב שיש ספר מסוג זה בעולם. אני לא מתיימר לכתוב רומן עם עלילות שתוהות על קנקנו של האדם, אלא ספר פשוט וכמה שיותר מהנה לקריאה, שמשלב בין הידע הנרחב שלי בשני העולמות בהם הוא עוסק, ספורט וקולנוע, לבין ההנאה שנמצאת בצפייה בסרטי ספורט. הרעיון הוא שכל קורא יוכל לעלעל בפרק על הסרט שהוא בחר לצפות (אפילו לא חייבים לפי הסדר, אפשר להתחיל ממה שאוהבים/מכירים כדי להיכנס לעניינים), ואז ירוץ לצפות בסרט ובסיום הצפייה, יחזור לקריאה נוספת כדי להשלים את המעגל. לכן, אורכו של כל פרק לא עולה על 9-8 עמודים. כמה דקות קריאה, צפייה, ועוד סיבוב עם הספר והחוויה מושלמת”.

מה היו התגובות על הספר? איך הרגשת כשקיבלת את התגובות הראשונות? 

“מרגש מאוד להוציא לאור ספר ראשון ומרגש עוד יותר לראות אותו מתחיל להימכר. אנשים שמעולם לא פגשתי, שמכירים אותי דרך עבודתי או דרך הרשתות החברתיות, מזמינים ספר וזו הגאווה הכי גדולה שאני חש, כי הם מתעניינים כמוני בסרטי הספורט ורוצים להכיר אותם מקרוב יותר. לאורך תהליך הכתיבה נעזרתי המון בד”ר אבנר שביט, מורה וחבר, שערך את הספר ועודד אותי מאוד עם ההתלהבות שלו מכל פרק שקרא. בזכותו, האמנתי לכל אורך הדרך ואני מאמין עד היום שהספר מהנה לקריאה, לכל אחד ואחת”.

איך היה תהליך ההפקה של הספר עם הוצאת ספרי ניב?

“מכיוון שמעולם לא הוצאתי ספר לאור, צללתי לעולם חדש לחלוטין מבחינתי ונהניתי להכיר מקרוב את העוסקים השונים במלאכה, החל מהאיורים שהכניסו חיים נוספים לטקסט ומעטרים את הספר, דרך עבודת העימוד המוקפדת ועד המפיקים שהובילו אותי בבטחה מצעד לצעד, מרגע שהגעתי לספרי ניב ועד שהעותק הראשון נשלח למזמינים וגם מעבר לכך”.

בחר ציטוט אחד מתוך הספר שבעיניך ממחיש את הערך שיש בספר: 

 “כנראה שזה הולם שהניסוי שהוביל להמצאת הקולנוע עסק דווקא בספורט. הוא נולד מתוך רצון להיעזר באיכויות הטכנולוגיות המופלאות של המצלמה, שמתעדת את המציאות באופן הרבה יותר ריאלי מכל אמנות אחרת, ללמוד בעזרתה על הספורט וליהנות ממנו בדרך חדשה. מאז אותו ניסוי, הספורט והקולנוע צועדים יד ביד”.

לסיום, וינציקי חולק עם הקוראים טיפ ברוח הספר:

“שבו וצפו”. בעולם כל כך מהיר וסוער כמו שלנו, אין הרבה דברים יותר מרגיעים מצפייה בסרט, שעתיים של התנתקות וכניסה למציאות חלופית. וכמובן כאשר הצפייה הזו נעשית עם חיבור, ומכירים את כל מה שעומד מאחורי הסרט, היא הופכת למשמעותית ואיכותית הרבה יותר”.

 

לרכישת הספר של עידן לחצו כאן

 

תגובות

לא נמצאו חוות דעת

הוספת תגובה

צרו קשר

שתפו את הראיון

מי שקרא את זה התעניין גם ב

הכירו את: יוסי צורי

המרואיין שלנו הפעם הוא יוסי צורי, אשר כתב ביחד עם ליאת סוזנה את הספר “ההרים גבוהים והקיסר רחוק” אשר ראה אור לאחרונה בהוצאת ספרי ניב.

קרא עוד »

הכירו את ליאל צובארי

ליאל צוברי (23), רווקה ואמא במשרה מלאה לשני כלבים, אוהבת לקרוא, לטייל בטבע ובעיקר לכתוב. את אהבתה לכתיבה היא מימשה בספר הביכורים שלה “את אפילו

קרא עוד »
אריאל שרפר

הכירו את: אריאל שרפר

אריאל שרפר (41), הוא עורך ומגיש חדשות ברדיו קול חי, נשוי ליעל ואבא לשמואל, רועי ואלה, מרצה, קואצ’ר ועכשיו גם מחבר הספר “ההפך מאושר”, שמתמצת

קרא עוד »

הכירו את: חן הלר

חן הלר (46), נמצא בזוגיות ואב לשלושה ילדים (בן 13, בת 8 ובן 3), מכונאי רכב והנדסאי מכונות עם התמחות ברכב, ועכשיו גם סופר. ספר

קרא עוד »

הכירו את: נוגה שמחי

נגה שמחי (51), נשואה לאייל ואמא של אופיר, אורי ונועם, היא אשת חינוך, אשר ב-24 השנים האחרונות עובדת בבית החינוך מבוא גליל, תחילה כמחנכת והיום

קרא עוד »

הצטרפת לרשימת התפוצה בהצלחה!

ספרי ניב ברשתות החברתיות

איפוס סיסמה

הזינו סיסמה חדשה

איפוס סיסמה

הזינו כתובת דוא"ל וישלח אליכם אימייל עם קישור לאיפוס הסיסמה.

כבר יש לך חשבון?

פעם ראשונה אצלנו?

צור חשבון

הוצאת ספר לאור?
התחל למכור את ספרך בחנות הספרים המקוונת המתקדמת בישראל!

צור חשבון סופר

כבר יש לך חשבון סופר?