הכירו את: דר’ רבקה מרום

דר’ רבקה מרום (59), אם לארבעה ילדים וסבתא לשני נכדים, היא מהאנשים האלה שגורמים לנו לתהות מתי יש להם זמן לישון בלילה. בבקרים היא מורה למתמטיקה ומורה לשיר עברי, תכנית לימודים שהיא יזמה אשר משקפת את העצמת רוח האדם של החלוצים שלמרות כל הקשיים, הקימו מדינה. אחר הצהריים היא מטפלת בקליניקה פרטית כמנתחת התנהגות, יועצת חינוכית, מאמנת אישית ומתקשרת. בין לבין היא כותבת בעיתון כוכב הצפון, במדור חינוך, משדרת בשתי תוכניות רדיו אזוריות -“עוצמה עם דר’ מרום” ברדיו קול הכנרת ו”הכוונה וייעוץ עם דר’ מרום” ברדיו קול הגולן/ארץ הגולן, מרצה בחוגי בית ובמתנ”סים ומעבירה סדנאות להורים על חינוך וסדנאות העצמה לנוער.

בין שלל העיסוקים שלה, דר’ מרום, שהיא מחנכת ומטפלת בכל רמ”ח איבריה, לאחר שכתבה את ספרה הראשון “גלגולו של חינוך” מצאה דר’ רבקה את הזמן לכתוב את ספרה השני “הרוח בחינוך” שראה אור לאחרונה בהוצאת ספרי ניב. הספר עוסק בהעצמת רוח האדם למען תפקוד מיטבי בחיים בכלל ובלימודים בפרט, מתוך תפיסה שהכרה ברוח האדם מעצימה את הערכיות בלמידה ומאפשרת להתעלות מעל המציאות הקיימת סביב.

“הספר מאפשר להכיר בערך האדם כאדם לומד וצמא ללמידה מיום היוולדו ועד ליום מותו. באנו לעולם ללמוד ומכל מלמדיי השכלתי. הספר מעצים את האדם ככוח בריאה וחינוך. ההכרה ברוח האדם כגורם מאבחן לתוצאת ההתנהגות מאפשרת שליטה מירבית בהצלחה של כל אחד ואחת”, מספרת דר’ מרום.

 

הכירו את: דר' רבקה מרום 1

למי מיועד הספר?

“הספר מיועד לנוער, לבוגרים, להורים ומורים ולכל אחד שמבין שחינוך לא מתקיים רק במסגרת חינוכית, אלא  בכל תקשורת בין אישית שאנו מקיימים עם הזולת, יהיו גילו ומגדרו של הזולת מה שיהיו. חינוך הוא להביא אדם אחר לנהוג במוסכמה זו או אחרת או בהווי זה או אחר שאני חושב שיטיב עם האדם וסביבתו”.

למה בחרת לכתוב ספר דווקא על הנושא הזה ומה הוביל אותך להוציאו לאור?

“אני עוסקת בחינוך כבר 30 שנה. לא הפסקתי ללמוד על החינוך וליישמו הלכה למעשה במסגרות החינוכיות ובביתי עם ילדיי. היום יותר מתמיד אני מאמינה ביכולת שלנו להביא טוב לעולם הזה בעזרת חינוך נכון ומיטיב,  שאינו בא בכפייה אלא בשיתוף פעולה עם האדם אותו אנו רוצים לחנך. לכתוב ספר זו דרך לשווק את התורה בה אני מאמינה, אשר מוכחת חדשות  לבקרים בעשייה שלי בבית הספר ובהנחיית הורים בקליניקה. הספר נותן את הכלים הפרקטים למימוש ועשיה נכונה בדרך שאינה משתמעת לשני פנים”.

מה מיוחד בספר? איזו זווית שונה את מציעה?

“הזווית השונה בספר שלי היא הזווית הרוחנית. אי אפשר להתעלם מהרוח. אנחנו כל הזמן מדברים על מצב רוח טוב. “יצאה הרוח מהמפרשים”, “תכניסו קצת רוח לאווירה” ועוד ועוד. אבל אף אחד לא נותן באמת את הדעת על רוח האדם ועל המשמעות הגבוהה של המהות שבמושג זה. ביום שאני הבנתי את היות הרוח האנרגיה שמאפשרת לנשמה שלנו להיות חזקה ובעלת כוח עשייה, ההתנהלות של תלמידיי עברה פאזה. תלמידים שלא למדו מעולם, מתמידים בלמידה במתמטיקה ומצליחים במבחנים”.

מה היו התגובות שקיבלת על הספר?

“הספר יצא לאור לפני חודשיים ועד כה נמכרו ממנו כ-200 עותקים. אנשים מגיעים לירידים כי חברים ומכרים המליצו להם על הספר. הם אומרים שהם פגשו חברים שהכירו שנים ופתאום החברים עם מצב רוח טוב ומלאי ביטחון, הבתים רגועים והילדים מתפקדים. כשהם שאלו אותם ‘מה השתנה?’ הם הביאו להם את הספר “הרוח בחינוך” ואמרו ‘פה יש מתכונים שחבל על הזמן'”.

תגובות

לא נמצאו חוות דעת

הוספת תגובה

צרו קשר

שתפו את הראיון

מי שקרא את זה התעניין גם ב

הכירו את: ברק דניאל

הסופר שלנו הפעם הוא ברק דניאל (46), מחבר הספרים “ההבזק” ו”סתיו כחול” שיצאו לאחרונה בהוצאת ספרי ניב. ברק, שמתגורר באמריקה, מספר על עצמו שהוא אב,

קרא עוד »

הכירו את: אילה אדר

איילה אדר (58), היא עובדת מערכת הבריאות מזה 30 שנה, אוהבת מאוד לרקוד, מתגוררת בשרון, גרושה ואמא לשלושה ילדים. הצעיר בילדיה, בן ה-23, הוא בעל

קרא עוד »
אריאל שרפר

הכירו את: אריאל שרפר

אריאל שרפר (41), הוא עורך ומגיש חדשות ברדיו קול חי, נשוי ליעל ואבא לשמואל, רועי ואלה, מרצה, קואצ’ר ועכשיו גם מחבר הספר “ההפך מאושר”, שמתמצת

קרא עוד »

הכירו את: שלמה שחר

המרואיין שלנו הפעם הוא שלמה שחר (60), מחבר הספר “נאמן לציבור” שיצא לאחרונה בהוצאת ספרי ניב. שחר גדל בחולון, למד בישיבה תיכונית בירושלים ובישיבת הסדר

קרא עוד »

הצטרפת לרשימת התפוצה בהצלחה!

ספרי ניב ברשתות החברתיות

איפוס סיסמה

הזינו סיסמה חדשה

איפוס סיסמה

הזינו כתובת דוא"ל וישלח אליכם אימייל עם קישור לאיפוס הסיסמה.

כבר יש לך חשבון?

פעם ראשונה אצלנו?

צור חשבון

הוצאת ספר לאור?
התחל למכור את ספרך בחנות הספרים המקוונת המתקדמת בישראל!

צור חשבון סופר

כבר יש לך חשבון סופר?