הכירו את: ניר דורון

ניר דורון (50), תושב גבעת ח”ן, הוא איש אשכולות: הוא הייטקיסט, מרצה, יוטיובר, מתנדב סדרתי ובעל תואר ראשון במשפטים ותואר שני בארכיאולוגיה ובתרבויות המזרח הקדום. כמו רבים מאיתנו שחיים על המסלול המהיר, ניר עבר לא מעט משברים אישיים ונפשיים (“עקב חוסר סיפוק בחיים, פציעות גופניות, החלמה מניתוח, תקופות אבטלה, פרידה וגירושין”) והעביר את רוב חייו הבוגרים בכאב: “פציעות, שברים, קרעים, כאבי פנטום ולא מעט דלקות כרוניות בגוף (דלקות ספורט)”.

כדי להתמודד עם הכאב, ניר ניסה קרוב לחמישים שיטות של רפואה אחרת – משלימה, אלטרנטיבית, אינטגרטיבית, טבעית, עממית ורפואת סבתא. “בסופו של דבר, יצאתי יותר מחוזק ויותר חשוב – ללא כאבים”, מספר ניר. את הידע והניסיון שלו הוא חולק בספרו שיצא לאחרונה בהוצאת ספרי ניב, “צמיחה מן הכאב – 100 שיטות של רפואה אחרת שהממסד הרפואי היה שמח שלא תכירו”.

“הספר הינו מדריך שמתאר את המסע שעברתי אל עבר ההחלמה מכאבים, אל עבר הבריאות והאושר האישי. מסע אשר רצוף תובנות, מסרים, משברים, אנקדוטות ולא מעט הומור על הדרך. כיצד להיפטר מכאבים ותחלואים על ידי מגוון שיטות של רפואה אחרת, איך לחיות את החיים וגם איך לא לפספס אותם”, מספר ניר, ומוסיף: “בחרתי לכתוב ספר זה כמתנה לאחיי ואחיותיי בני האדם, אלה מהם שכואבים וסובלים, כדי לקצר את דרכם אל ההחלמה וכמו כן, לעורר בהם את הרצון להיות מי שהם באמת. זאת על מנת שהם לא יצטרכו לעבור מסע חיים כמו זה שאני עברתי”.

למי הספר מיועד?

“הספר מיועד לכל לכל אדם שחווה פציעה, חבלה, דלקות, כאבים כרוניים או מגבלה כלשהי. בדרך כלל גברים ונשים מגיל 30 ואילך”.

הכירו את: ניר דורון 1

האם יש מסר שאתה רוצה להעביר בספר? משהו שאתה רוצה שיישאר עם הקוראים אחרי הקריאה?

“יש מספר מסרים מרכזיים בספר (לצד לא מעט מסרים משניים שלא אזכיר פה). המסר המרכזי שעובר בספר כחוט השני הוא שבהחלט אפשר לחיות ללא כאב וללא שימוש במשככי כאבים. מסרים נוספים:

  •       כאבים לא מופיעים סתם. הם נגרמים. לכל כאב יש לא רק סיבה פיזית אלא גם נפשית (אני מניח שהרבה אנשים יודעים זאת, אבל לפי התוצאות בחייהם נדמה כי הם מעולם לא שמעו על הרעיון הזה; כלומר הם יודעים על זה ולא יודעים את זה).
  •       הפתרונות קיימים – חלקם יותר ממוסדים ורובם פחות ממוסדים. הספר מציג אותם תוך כדי הנרטיב, מתוך הניסיון והחוויה שלי – ניסיתי קרוב ל – 50 שיטות של רפואה אחרת, לאורך כשלושה עשורים.
  •       הספר מעביר לקוראים לא רק את התובנות, הידע והניסיון שצברתי, אלא בעיקר את האמונה והציפייה (ולא רק תקווה) להחלמה מהכאב.

        לכל דבר יש פתרון – לעיתים קל למצוא אותו ולעיתים נדרש מסע חיים שלם לשם כך.  בסוף הספר הוספתי נספח עם רשימה של לפחות 100 שיטות של רפואה אחרת עם תמצית מידע על כל אחת. כך לפחות תדעו מה אתם לא יודעים.”

מה היו התגובות שקיבלת על הספר?

“קיבלתי על הספר לא מעט תגובות מאד מפרגנות. בין היתר נכתב ש”הספר חייב לצאת לאור”, ו”זה ספר שחייב להגיע לכל אחד”. סוקרת הספרים עדי יפרח כתבה בפוסט מפרגן בדף הפייסבוק שלה: “אני אף פעם לא חווה את דעתי על אלפי הספרים שאני קוראת בקיר שלי…. אבל זה? חובה!! פשוט ספר חובה. רוצו לקרוא, התועלת שתרוויחו כאן יוצאת דופן!”

סוקרת הספרים יהודית בגן כתבה בפוסט בקבוצת הפייסבוק “פרלמנט הספרים”: “לפנינו סיפור מסע מרתק שעובר על מחבר הספר, סיפור בעל תובנות ובעל מסרים חשובים לחיים, סיפור שבאמתחתו מגוון המלצות לטיפול כוללני בכאב על כל גווניו… אכן, ממליצה מאוד על קריאתו של הספר ועל הפנמת תכניו הרלוונטיים עבור כל אחד ואחד על פי צרכיו הייחודיים!!”. ואילו ד”ר אילנה מאור  כתבה בפוסט דף הפייסבוק שלה, “ביקורות וסקירת ספרים”: “ממליצה מאוד. כל אחד יכול לקחת משהו מהספר הזה, ואם הרופא לא עזר, אפשר ללמוד מניר ולנסות שיטות אחרות”.

הכירו את: ניר דורון 2

 איך היה תהליך ההפקה של הספר עם הוצאת ספרי ניב?

“תהליך ההפקה של הספר עם ספרי ניב היה לא קצר, אבל מוצלח ועבד כמו מכונה משומנת לכל אורך התהליך”.


לסיום, ניר חולק עם הקוראים ציטוט שהוא אוהב במיוחד מהספר:

“זה מה שמחזיק אותנו האנשים הכואבים במצב של שפיות – התקווה להחלמה. נפשית, התחושה שחשים אחרי שניסיתם פתרון כלשהו, שלא ממש הביא מזור לכאב, היא קשה וכואבת לא פחות מהכאב עצמו. אלה מעברים חדים מתקווה לשבירה שוב ושוב. לא אחת קורה שמופיעים רגעים כאלה ואחרים של ייאוש… כל כך הרבה דברים ניסיתי, והתאכזבתי. אבל לא נשברתי… מדוע? כי היה בי הלך הרוח שאמר: ‘הפתרון הוא אי שם ומחכה לי. רק צריך להפוך את כל העולם כדי למצוא אותו’“.

תגובות

דוד סבג 29 ביוני 2022
ספר חובה בכל בית, איש יקר

הוספת תגובה

צרו קשר

שתפו את הראיון

מי שקרא את זה התעניין גם ב

הכירו את רחל נועם

המרואיינת שלנו הפעם היא רחל נועם, מחברת הספר “”מוח שליט על הלב”“. רחל נועם, נשואה, אמא וסבתא, הגעתי ל”גילנו”, בערך הגיל של מדינת ישראל. התחביבים

קרא עוד »

הכירו את: גבריאל חכמון

גבריאל חכמון (49), תושב ניר עקיבא, נשוי ללילך ואבא לדור, קצין בצה”ל, הוא המרואיין שלנו הפעם. חכמון משרת מזה שלושים שנה כלוחם אש בחיל האוויר,

קרא עוד »

הכירו את: זוהר אמיתי

זוהר אמיתי, בסך הכל בת 18.5, לפני גיוס, אך כבר פרסמה את ספרה הראשון, “זה הזמן”. זוהר מעידה על עצמה שהיא אוהבת לשיר, לצפות בהצגות

קרא עוד »

הכירו את: גלית טויטו

גלית טויטו (48), נשואה ואם לשלושה ילדים (שני בנים שהם חיילים בקרבי ובת תיכוניסטית), היא מנהלת מחלקת מכירות בענף הבנייה והמיזוג. גלית מאוד אוהבת לקרוא

קרא עוד »

הצטרפת לרשימת התפוצה בהצלחה!

ספרי ניב ברשתות החברתיות

איפוס סיסמה

הזינו סיסמה חדשה

איפוס סיסמה

הזינו כתובת דוא"ל וישלח אליכם אימייל עם קישור לאיפוס הסיסמה.

כבר יש לך חשבון?

פעם ראשונה אצלנו?

צור חשבון

הוצאת ספר לאור?
התחל למכור את ספרך בחנות הספרים המקוונת המתקדמת בישראל!

צור חשבון סופר

כבר יש לך חשבון סופר?