הכירו את: מנשה רמות

מנשה רמות (76), יליד עיראק, תושב רחובות, נשוי, אב לשני ילדים וסבא לארבעה נכדים, הוא איש רב פעלים. הוא בעל תואר ראשון בשפה וספרות ערבית ויחסים בינלאומיים ותואר מוסמך בהוראת השפה הערבית, מורה לערבית בתיכונים ומורה לערבית מדוברת למבוגרים ונגן מפוחית פה וחבר ב“צמד הרמוניקס”, צמד נגני מפוחית-פה שהופיע בארץ ובפסטיבלים בחו”ל. עיסוקו העיקרי במהלך השנים היה בשב”כ, שם שירת כראש ענף המרכז את העבודה המבצעית במטה מרחב דרום, כראש ענף ערביי ישראל וכן במחלקת המחקר, עד שיצא לגמלאות. 

הכירו את: מנשה רמות 1

את ניסיונו וחוויותיו בשב”כ רתם רמות לטובת ספרו “למוות ארבעה פנים” שיצא לאור בימים אלה בהוצאת ספרי ניב. הספר שזכה לשבחים רבים מוכיח שכישוריו האמנותיים לא מסתכמים בנגינה.

הספר, המבוסס על פרשייה אמתית, פורש בפני הקורא את ההתמודדות של השב”כ עם כוונת אנשי ארגון הפת”ח ברצועה באמצע שנות ה-70 לבצע פיגוע רב-נפגעים ב”ישיבת נחלים” בפתח תקווה. רכז השב”כ, המכונה “אבו מוניר”, מצליח ברוב תושיה לזהות חלק מאנשי החוליה, אך בשלב מסוים סיכולה של כוונת הפיגוע נתקל במבוי סתום ומסתמנת סכנה ממשית לכשלון המבצע, בשלב מסויים, כאשר הפרשייה נתקלת במבוי סתום, הוגה “אבו מוניר” רעין מבריק המאפשר את המשך גלגולה של הפרשייה עד לסיומה המוצלח. במקביל לתיאור פרשיית הפח”ע, מתאר הרומן את מערכת היחסים בין גיבור הרומן, “אבו מוניר”, לבין אשתו, מערכת יחסים שמושפעת מעבודתו התובענית, שלא מאפשרת לקיים חיי זוגיות וחיי משפחה נורמליים.הקשיים בזוגיות מחריפים כאשר מסתבר ש”אבו מוניר” עקר ולא יוכל להביא ילדים. אשתו של “אבו מוניר”, נועה, מחליטה לאמץ ילד בברזיל, והספר מתאר דרך החתחתים שהזוג עובר בדרך לאימוץ. 

רמות מספר על הספר: “במהלך השנים מעט מאוד פורסם בכל הקשור לפעילות השב”כ. רומן זה מאפשר לקורא להתוודע לשיטות הפעולה של השב”כ, למקצת דרכי החקירה ולאופן הפעלת מקורות, והוא כולל תיאורים חיים של הדיונים בשב”כ ושיקולים שונים בסיטואציות מורכבות. בהיותי מעורב בניהול הפרשייה המתוארת ברומן (שימשתי כראש שלוחה – מי שמכונה “עודד” בספר), השתדלתי להיות אמין ככל האפשר ולתת לקורא תמונה אמיתית, פחות או יותר, של מהלך האירועים. על-מנת להקל על הקורא צירפתי בסוף הספר מילון מונחים השגורים בעבודת השב”כ.  במגמה להוסיף ניחוח אותנטיות לעלילה, במקומות שונים של דו-שיח, בחרתי לכתוב משפטים מסוימים בשפה הערבית (בתעתיק עברי), ובצמוד אליהם התרגום לעברית”.

רמות מדגיש שתוכן הספר נבדק על-ידי הצנזורה של השב”כ, על-ידי הצנזורה הצבאית ועל-ידי ועדת השרים למתן היתרים לפרסומים.

למי הספר מיועד?

“הספר מיועד לחובבי ספרי מתח ופעולה ועלילות שיש בהן מסתורין והפתעות, ובמיוחד לכאלה הסקרנים באשר לפעילות גופי מודיעין וריגול”.

למה בחרת לכתוב דווקא על נושא זה? 

“מיד עם סיומה של הפרשיה עלה בדעתי שהיא יכולה לשמש עלילה לסרט או לפחות לספר, בזכות ייחודה והתחכום שבה. הרעיון “לתרגם” את הפרשייה לספר קינן במוחי זמן רב (רב מדי…) עד להבשלתו כעת. נושא הפח”ע קרוב לליבי, אני מתמצא בו ומרגיש בטוח לנסות לכתוב ספר אמין, מה גם שהמדובר כאן בפרשיה אמיתית, אותה חוויתי והייתי שותף לניהולה”. 

הכירו את: מנשה רמות 2

מהו המסר שאתה רוצה להעביר בספר?

“הספר נועד להמחיש לאדם מהרחוב עד כמה קשה ותובענית יכולה להיות עבודתם של גופי המודיעין השונים ובמיוחד זו של השב”כ. זו עבודה הדורשת התמסרות מוחלטת, אשר באה על חשבון הנוחות של איש הביטחון ושל בני משפחתו ואשר יכולה בקלות לערער את מערכות היחסים במשפחה”.

מה היו התגובות שקיבלת על הספר?

“התגובות שקיבלתי עד עתה (חלקן בכתב וחלקן בעל-פה) כולן חמות ומפרגנות. בין היתר כתבו שמדובר בספר “מרתק ומותח”,”ספר מיוחד הכתוב בשפה רהוטה וקולחת באופן שהחזיק אותי דרוך עד למשפט האחרון”, וש”הפרשיה אינה מביישת את מיטב ספרות הריגול”. עוד נכתב ש”סיפור אימוצו של הילד בברזיל מתואר בצורה ריאלית, רגישה ונוגעת ללב”, שהספר “נותן אפשרות נדירה להכיר מבפנים את שיטות העבודה של השב”כ” ושהספר “מלוטש ואיכותי, רווי יופי, ונגיעתו האנושית מרטיטה”. אלו הן רק חלק מהביקורות הטובות שקיבלתי, אשר מאיצות בי לחשוב על הספר הבא שלי”.

איך היה תהליך ההפקה של הספר עם הוצאת ספרי ניב?

“תהליך העבודה עם “ספרי ניב” היה מהנה, מהיר ומעשי, תוך היענות מהירה, אכפתית, מסורה ונעימה מצד כל העושים במלאכה, החל מהמפגש והראיון הראשון, דרך העריכה הספרותית והלשונית, ההגהה והעיצוב הגרפי, ועד לכל הכרוך בנושא השיווק. “ספרי ניב” עמדו בצורה מצויינת בכל המובטח בהסכם ההפקה של הספר”.

לפרטים נוספים על הספר “למוות ארבעה פנים” ורכישת הספר של מנשה רמות לחצו כאן 

תגובות

shira elijah 17 במרץ 2022
נפרדתי מבעלי לפני שלוש שנים. לא הייתה תקשורת בינינו. יעצו לי על ידי משפחות וחברים לשחרר את השכוח מהנישואים ולהמשיך הלאה בחיי. לא רציתי להתחתן עם מישהו אחר כי עמוק בפנים אני עדיין אוהב את בעלי. סבלתי כל כך מכאבים ובלבול שקראתי המלצה באינטרנט על איך ד"ר אלאבה איחד מחדש נישואים שבורים בעזרת כוחותיו הרוחניים. המשכתי לקרוא כל כך הרבה המלצות על איך הוא עזר לשים קץ לגירושים ולשקם את אהוביהם לשעבר של אנשים ואמונתי התחדשה. אני צריך ליצור קשר עם ד"ר אלאבה מיד כעבור כמה דקות הוא ענה לי ונתן הנחיות מה לעשות, לאחר שעמדתי בדרישה הנדרשת יומיים לאחר הטקס, הכישוף שינה את חיי סביב בעלי לא ליצור איתי קשר יותר מזה. שנתיים התקשרו אליי באמצע הלילה בוכה והתנצלות שזו עבודת השדים, אז אני עדיין נדהם מהנס הזה אז אני סולח לו. עכשיו הנישואים שלי מאוזנים. טקס ד"ר אלאבה עבד מצוין והנישואים חזקים יותר מבעבר, ושום דבר לא יכול להפריד בינינו שוב. ביקרתי בכל כך הרבה אתרים שחיפשתי עזרה, זה היה חסר סיכוי עד שהתחברתי לד"ר אלאבה, הגבר האמיתי שעזר לי לשחזר את הנישואים השבורים שלי אם יש לך בעיה דומה בנישואיך, אתה רוצה שבעלך או אשתך יאהבו אותך שוב. , יש לך מישהו שאתה אוהב ואתה רוצה שהוא יאהב אותך בתמורה, יש לך אתגר בחיים שלך, תבנית הלחש של ד"ר אלאבה היא הפתרון והתשובה לבעיה שלך, וואטסאפ / ויבר עם מספר הטלפון שלו: +1(425) 477-2744, צור איתו קשר עוד היום על ידי שליחת אימייל אל dralaba3000@gmail.com אל תיתן לאף אחד לקחת את בן/בת הזוג שלך ממך.

הוספת תגובה

צרו קשר

שתפו את הראיון

מי שקרא את זה התעניין גם ב

הכירו את: אלון ורבר

אלון ורבר (59), נשוי לסמדר ואב לגל, אורי ותומר, הוא מנכ”ל חברת פיקסלוט, חברת ספורט טק של כ-250 עובדים, מהמובילות בעולם בתחומה. בעבר היה שותף

קרא עוד »

הכירו את: לירז רז

הסופרת שלנו הפעם היא לירז רז, מחברת הספר “רחל בעקבות אוצר המילים האבוד” שיצא לאחרונה בהוצאת ספרי ניב. רז, תושבת תל אביב, גדלה באשדוד והגיעה

קרא עוד »

הכירו את: ברק אילון

ד”ר ברק אילון (59), תושב רעננה, עוסק מזה שנים רבות בליווי ואימון אישי בתחומי הניהול והמנהיגות, ומזה עשר שנים פסיכותרפיסט הממוקד במנהלים ובעולם העבודה והקריירה.

קרא עוד »

הכירו את: עדיאור זיתון

עדיאור זיתון, בת 27, היא ילידת מעלה אדומים אשר מתגוררת בשנים האחרונות בשוויץ. זיתון היא קונדיטורית במקצועה, אשר סיימה את לימודי התואר בקונדיטוריה ואפייה בשוויץ.

קרא עוד »

הצטרפת לרשימת התפוצה בהצלחה!

ספרי ניב ברשתות החברתיות

איפוס סיסמה

הזינו סיסמה חדשה

איפוס סיסמה

הזינו כתובת דוא"ל וישלח אליכם אימייל עם קישור לאיפוס הסיסמה.

כבר יש לך חשבון?

פעם ראשונה אצלנו?

צור חשבון

הוצאת ספר לאור?
התחל למכור את ספרך בחנות הספרים המקוונת המתקדמת בישראל!

צור חשבון סופר

כבר יש לך חשבון סופר?