הכירו את: נעם גרטלר

נעם גרטלר (61), נשוי ואב לשתי בנות, הוא הנדסאי נוף במקצועו. במשך שנים הוא ניהל מחלקה בחברת גינון  וחקלאות מובילה, וב-16 השנים האחרונות הוא בעליה של חברה העוסקת בייבוא ושיווק מטבחי חוץ ומערכות ג’קוזי לגינה. גרטלר אוהב לטייל בארץ ובעולם ועוסק להנאתו מגיל צעיר באמנויות לחימה. בנוסף לשלל עיסוקיו, גרטלר הוא גם משורר אשר הוציא לאחרונה את ספר הביכורים שלו, “נוסע בעקבות הזמן”.

הכירו את: נעם גרטלר 1

“נוסע בעקבות הזמן” הוא ספר שירה אשר מקבץ שירים שגרטלר כתב בשתי תקופות שונות בחייו וקיבץ לספר אחד.  לדברי גרטלר, השירים עבורו הם דרך לנסות לפרש ולהבין את סוד קיומנו בעולם. “השירים מאפשרים לי “לתפוס את הרגע”, את הרגש החד-פעמי, ולתמצת את ההבנה והראייה שלי של המציאות כפי שאני רואה וחש”. בין השירים יש קו מחבר – “ההתבוננות הפנימית שלי לנשמה שבתוכי, לרגשות החד פעמיים שאני חווה במהלך חיי ולא יחזרו לעולם. השירים בשבילי הם סוג של ניסיון להתחבר לידע שאינו קיים במדע ולחיבור עם האלוהים”.

למי הספר מיועד?

“הספר מיועד לאנשים שמנסים להבין מה מסתתר מאחורי המשמעות של הקיום האנושי.  הוא מאפשר לקוראים לחוות רגשות אחרים שאינם מוכרים להם ולקבל השראה להבנת המשמעות לקיום שלנו בעולם”.

למה בחרת לכתוב ספר דווקא על הנושא הזה? מה נתן לך השראה לכתיבת הספר?

“אני לא אדם דתי, אבל כל חיי הרגשתי שאני רוצה להבין את משמעות הקיום של העולם ואת משמעות הקיום שלי. יש בי הבנה שכל קיומנו בעולם הזה הוא חד-פעמי, ששום דבר לא יחזור, ושיש סיבה ומשמעות לחיים שלנו. אני חושב שאלוהים נמצא בתוכנו, הוא הכוח המאפשר לנו להגדיר טוב ורע ולבחור את מסלול דרכנו בשביל החיים. כבר מגיל צעיר מאוד הייתי מטייל בטבע, מתבונן בעצים, במגוון הצמחים ובעלי החיים, בשמים ובכוכבים ושואל את עצמי את השאלה הפשוטה הזאת שבדרך כלל איננו עוסקים בה – למה כל זה קיים? האם יש מטרה? האם אלוהים קיים? ושאלות רבות דומות”.

מה המסר שאתה רוצה להעביר בספר? מה אתה רוצה שיישאר עם הקוראים בתום הקריאה?

אני רוצה להעביר שלושה מסרים. המסר הראשון הוא שאפשר לשאול שאלות שאין להן תשובה. המסר השני הוא להעביר לאנשים אחרים את השאלות והתשובות שאני הגעתי אליהן במהלך הניסיון לקבל תשובה מעצמי. המסר השלישי הוא שהחיים שלנו הם חד פעמיים וחשוב מאוד שנחווה כל רגע ורגע כאילו הוא רגע הפרידה שלנו מהעולם וננסה לשמור בתוכנו את הזיכרונות והתחושות שלא יחזרו שוב באותה צורה לעולם”.

מה היו התגובות שקיבלת על הספר?

“במהלך הכנת הספר לדפוס קיבלתי תגובות מצוינות מאנשים שליוו את התהליך וקראו את השירים. בשבועיים האחרונים העליתי  מספר שירים בפייסבוק ובאינסטגרם והופתעתי לקבל תגובות הזדהות רבות ושיתופים לשירים שפרסמתי. זה היה מאוד מרגש, הרגשתי שאנשים רבים מזדהים עם המסר שבשירים והרגשתי גאווה שאוהבים את השירים שהודפסו”.

הכירו את: נעם גרטלר 2

איך היה תהליך ההפקה עם הוצאת ספרי ניב?

“בהוצאת ניב יש אנשי מקצוע מעולים שליוו אותי בכל תהליך הכנת הספר לדפוס, ועזרו לי בעריכת השירים ובעיצוב הכריכה”.

 

לסיום, גרטלר חולק עם הקוראים שיר מהספר שהוא אוהב במיוחד:

כשתמו המילים:

כְּשֶׁתַּמּוּ הַמִּלִּים הִגִּיעַ הַשֶּׁקֶט,

הִגִּיעָה הַדְּמָמָה שֶׁעָטְפָה אוֹתִי.

כְּשֶׁתַּמּוּ הַמִּלִּים הָיִיתִי נוֹצָה,

מְרַחֵף בָּאֲוִיר, רוֹקֵד עִם נִשְׁמָתִי.

כְּשֶׁתַּמּוּ הַמִּלִּים הָיִיתִי רוּחַ,

מְרַחֵף בֵּין הַשְּׁקִיעוֹת,

בִּמְקוֹמוֹת נֶעֱלָמִים,

בְּיָמִים שְׁכוּחִים,

הַרְחֵק, בְּבֵיתוֹ שֶׁל הָאֱלֹהִים.

לטעימה מהספר של נעם גרטלר לחצו כאן

לעמוד הפייסבוק של נועם לוחצים כאן

תגובות

לא נמצאו חוות דעת

הוספת תגובה

צרו קשר

שתפו את הראיון

מי שקרא את זה התעניין גם ב

הכירו את: לירז רז

הסופרת שלנו הפעם היא לירז רז, מחברת הספר “רחל בעקבות אוצר המילים האבוד” שיצא לאחרונה בהוצאת ספרי ניב. רז, תושבת תל אביב, גדלה באשדוד והגיעה

קרא עוד »

הכירו את: אתי פלר

אתי פלר היא מורה, מחנכת ומרצה בפנסיה, בוגרת תואר שני בכתיבה יוצרת באוניברסיטת בן גוריון בנגב וגם סופרת ומשוררת, שכבר הוציאה שלושה ספרים. ספרה הראשון,

קרא עוד »

הכירו את: אסתר שוייפר

המרואיינת שלנו הפעם היא אסתר שוייפר, מחברת הספר “ואהבת…” שראה אור לאחרונה בהוצאת ספרי ניב. שוייפר מעידה על עצמה שהיא מאוד מאוד אוהבת לקרוא ולכתוב,

קרא עוד »

הכירו את: יוסי צורי

המרואיין שלנו הפעם הוא יוסי צורי, אשר כתב ביחד עם ליאת סוזנה את הספר “ההרים גבוהים והקיסר רחוק” אשר ראה אור לאחרונה בהוצאת ספרי ניב.

קרא עוד »

הצטרפת לרשימת התפוצה בהצלחה!

ספרי ניב ברשתות החברתיות

איפוס סיסמה

הזינו סיסמה חדשה

איפוס סיסמה

הזינו כתובת דוא"ל וישלח אליכם אימייל עם קישור לאיפוס הסיסמה.

כבר יש לך חשבון?

פעם ראשונה אצלנו?

צור חשבון

הוצאת ספר לאור?
התחל למכור את ספרך בחנות הספרים המקוונת המתקדמת בישראל!

צור חשבון סופר

כבר יש לך חשבון סופר?