הכירו את: יצחק שויגר

יצחק שויגר (77), נשוי, אב לארבעה ילדים וסבא לעשרה נכדים, הוא עורך דין, אשר עסק במקצוע במשך 50 שנה וכיום  הוא עוסק בתחום בהתנדבות. יצחק עסק מאז ילדותו בציור ובפיסול ובשנים האחרונות הוא מרבה לעסוק בכתיבה.  הוא הספיק לפרסם כבר שלושה ספרים, אשר האחרון שבהם, “תמרים ועוד סיפורים”, ראה אור לאחרונה בהוצאת ספרי ניב. הספר הוא מקבץ של סיפורים קצרים, חלקם פרי דמיונו, ואחרים פרי דמיונו אך מבוססים על אירועים שהיה שותף להם. הסיפורים כוללים, בין היתר, זיכרונות מהעיר תל אביב בה גדל כנער מסורתי וכן ממסעות והפלגות בעולם ופרקים שונים מחייו. 

הכירו את: יצחק שויגר 1

למה בחרת לכתוב דווקא על הנושאים האלה? מאיפה ההשראה? 

 

“איני בוחר את הנושאים, הנושאים הם אלו שבוחרים אותי. כולם צפים ועולים מחיי – חלקם הגדול מתגובותיי לנעשה סביבנו וחלקם לחוויות שעברתי באופן אישי, אותן אני מלביש בלבוש סיפורי יותר. ההשראה באה מהמקור הפנימי של היצירה, מאותו מקור פנימי של ציור ופיסול שהוחלף בכתיבה”.

 

 למי הספר מיועד?


“הספר מיועד לקוראים בגיל המבוגר יותר, אני מעריך ש-40 ומעלה, שהחוויות והסיפורים שמתוארים יכולים לדבר אליהם, אולי אף בגין חוויות אישיות  דומות שעברו”. 

הכירו את: יצחק שויגר 2

האם יש מסר לספר? משהו שאתה רוצה שיישאר עם הקוראים? 

 

“אין מסר קונקרטי בספר. הסיפורים נכתבו כפיליטונים ומטרתם לשעשע, ואם הקוראים יחייכו תוך כדי קריאה זה ייתן לי סיפוק רב”. 

 

לסיום, יצחק חולק עם הקוראים ציטוט שהוא אוהב במיוחד מתוך הספר: 

 

כשהתחלתי לחזר אחרי אשתי, שאלתי את אימי, “כיצד אדע שחברתי זאת, שאני מחזר אחריה, באמת אוהבת אותי?”

“תן לה תמרים,” אמרה לי. “אלוהים מזווג זיווגים, ואם עיניה יבריקו בעת שתאכל את התמר, תדע שהיא הכלה המיועדת לך…”

תגובות

שלמה קפלן 29 באוגוסט 2022
למדתי עם יצחק באותה הכתה בבית הספר העממי ממלכתי דתי שהיה ברח' בזל, ואף היינו חברים טובים , אני נולדתי ברח' ז'בוטינסקי 36 ויצחק ברח' מהר"ל , יצא לי אף לבקרו בחיינו הבוגרים בהרצליה, בהיותו בשבוע אבלו על מות אמו , מכל מקום בהמשך היו לנו חילוקי דעות בלתי מתפשרים בתחום הפוליטי, ונראה לי שמסיבה זו לצערי יצחק התנתק ממני וחבל, כי לא זכיתי לקרואאת ספרו.
שלמה בציא 30 ביולי 2022
קראתי את הספר - בהנאה ואני גם מכיר אישית את יצחק הסופר - בהערכה. הספר משעשע, כתוב בהומור עם מסרים חברתיים/חינוכיים/פילוסופיים ובהחלט מעלה זכרונות נוסטלגיים מהתקופה ההיא.

הוספת תגובה

צרו קשר

שתפו את הראיון

מי שקרא את זה התעניין גם ב

הכירו את: יוסי צורי

המרואיין שלנו הפעם הוא יוסי צורי, אשר כתב ביחד עם ליאת סוזנה את הספר “ההרים גבוהים והקיסר רחוק” אשר ראה אור לאחרונה בהוצאת ספרי ניב.

קרא עוד »

הכירו את: דורון טלר

דורון טלר הוא מחברו של הספר ‘ ולריה, ילדה משום מקום’, שיצא לאחרונה לאור בהוצאת ספרי ניב. כרקע, דורון עבד במשך עשרות שנים בתפקידי ניהול

קרא עוד »

הכירו את: ברק אילון

ד”ר ברק אילון (59), תושב רעננה, עוסק מזה שנים רבות בליווי ואימון אישי בתחומי הניהול והמנהיגות, ומזה עשר שנים פסיכותרפיסט הממוקד במנהלים ובעולם העבודה והקריירה.

קרא עוד »

הכירו את גבריאל כהן

גבריאל כהן (47), נשוי ואבא מעורב לבת ושני בנים (13, 10 ו-6 בהתאמה), עוסק במו”פ וחדשנות במגזר הציבורי,  חובב קריאה מושבע ומקפיד לטייל במדבריות שבדרום

קרא עוד »

הצטרפת לרשימת התפוצה בהצלחה!

ספרי ניב ברשתות החברתיות

איפוס סיסמה

הזינו סיסמה חדשה

איפוס סיסמה

הזינו כתובת דוא"ל וישלח אליכם אימייל עם קישור לאיפוס הסיסמה.

כבר יש לך חשבון?

פעם ראשונה אצלנו?

צור חשבון

הוצאת ספר לאור?
התחל למכור את ספרך בחנות הספרים המקוונת המתקדמת בישראל!

צור חשבון סופר

כבר יש לך חשבון סופר?