הכירו את: לירון חאיק מעוז

הסופרת שלנו הפעם היא לירון חאיק מעוז (38), מחברת הספר “גרושה בלי בושה” אשר ראה אור בימים אלה בהוצאת ספרי ניב. לירון היא דווקא נשואה באושר (בפרק ב’), אמא לשני ילדים, אשר כותבת במעריב אונליין כבר למעלה משש שנים את הטור “גרושה בלי בושה” (ובעברה גם ביצוע ראיונות, ביקורות תרבות וסקירת אירועים). בשעות הפנאי היא עוסקת  בספורט (בעברה היא מדריכת חדר כושר, ספינינג ואימוני ילדים וגיל שלישי), אוהבת לקרוא ספרים, ללכת להופעות, הצגות והרצאות, לטייל, לעסוק בספורט אתגרי, לקרוא פילוסופיה ושירה, לכתוב שירה ולבלות עם בני משפחה וחברים. 

 

הספר “גרושה בלי בושה”  הוא למעשה מקבץ טורים ממעריב אונליין, אשר מתאר את סיפור חיי, את הדרך שעברתי ועודי עוברת עד לחוף המבטחים”, היא מספרת. “איך בחורה שכביכול יש לה הכל –  בעל, בית, ילד – מחליטה בגיל 31 שהיא לא מאושרת ובוחרת להתגרש, אחרי זוגיות ארוכה ואחרי שנים שלא הייתה במגרש הרווקות. הספר מתחיל מתיאורים של הדייטים ההזויים שעברתי, כולל סצנות שלא ייאמנו, שנראות כאילו נלקחו מסרט הוליוודי, עם המון בכי מחד שהופך להומור עצמי מאידך”.  לירון מוסיפה: “כאן הייחודיות של הספר – היכולת לצחוק על עצמי ולגחך את הסיטואציה הכי דרמטית בעולם”. 

 

למי הספר מיועד? 

 

“הספר מיועד לכולם, בעדיפות לקוראים מעל גיל 18, כי חלק מהתיאורים עשויים לגרום לקורא לנוע באי נוחות בכיסא.

הספר כתוב בגובה העיניים, ישיר ואמיתי. לא משנה מה הססטוס שלך – אתה יכול למצוא בו את עצמך. אני חושבת שכיוון שאנשים רבים יכולים להזדהות איתו – לאו דווקא גרושים, זוהי גדולתו. הוא על-דורי ועל- סטטוסי.  הספר מדבר את החיים, עם החיים. כל כך הרבה סיטואציות מהחיים נמצאות שם, שהוא בעצם מהווה מראה לכל מי שקורא אותו”. 

הכירו את: לירון חאיק מעוז 1

מה נתן לך השראה לכתיבת הספר? 

 

“הספר בחר בי, לא פחות ממה שבחרתי בו. כיוון שאני כותבת כבר שנים ב”מעריב אונליין”, הרגשתי שאחרי יותר ממאה טורים, זה מצב מתבקש לצאת לאור ולהוציא אסופה של סיפור חיי, שגם ככה נמצא בחוץ”. 

 

האם יש מסר שאת  רוצה להעביר בספר? 

 

“אני חושבת שבספר יש מסרים רבים משמעותיים, שבא לך לחבק אותם ולרוץ איתם, אשר יכולים ללוות כל אחד ואחת במקום בו הם נמצאים”.

 

מה היו התגובות שקיבלת  על הספר עד כה? 

 

התגובות מדהימות ומחבקות ומרגשות וכן ירבו. אני שואפת להגיע לכמה שיותר לבבות בארץ ומחוצה לה”.

 

איך היה תהליך ההפקה עם הוצאת ספרי ניב? 

 

“ספרי ניב מדהימים. נטלי קלוג המעצבת הגרפית היא אדם עם ים כישרון, כריזמה וסבלנות. שביט מדר, מנהלת ההפקה, כשמה כן היא- כמו כוכב שביט- מאירה ותקתקנית, אמיתית ומקצועית. גם יהודה ניב -שהוא עסוק מטבעו- עם אוזן קשבת ולב ענק שפתוח. אין ספק שגם את הספר הבא אוציא בהוצאת ספרי ניב”. 

 

לסיום, לירון בוחרת ציטוט אחד מהספר שהיא אוהבת במיוחד: 

הכירו את: לירון חאיק מעוז 2

“אני מורידה בפניך את הכובע. אולי זה סוד הקסם. הורדתי מולך את הכובע כבר מהפגישה הראשונה. הרבה לפני שהורדתי בפניך את הבגדים, הורדתי את חומות הציניות מולך. בלי ששמתי לב, בטעות, הייתי אני. זאת הייתה הטעות הטובה ביותר בחיים שלי”.

תגובות

לא נמצאו חוות דעת

הוספת תגובה

צרו קשר

שתפו את הראיון

מי שקרא את זה התעניין גם ב

הכירו את: מרים בקר

  המרואיינת שלנו הפעם היא מרים בקר (47). היא נשואה ואמא לשמונה ילדים, מנחת הורים ויועצת זוגית וחינוכית. בשעות הפנאי היא אוהבת לעסוק בבישול, אפייה

קרא עוד »

הכירו את ליאל צובארי

ליאל צוברי (23), רווקה ואמא במשרה מלאה לשני כלבים, אוהבת לקרוא, לטייל בטבע ובעיקר לכתוב. את אהבתה לכתיבה היא מימשה בספר הביכורים שלה “את אפילו

קרא עוד »

הכירו את גבריאל כהן

גבריאל כהן (47), נשוי ואבא מעורב לבת ושני בנים (13, 10 ו-6 בהתאמה), עוסק במו”פ וחדשנות במגזר הציבורי,  חובב קריאה מושבע ומקפיד לטייל במדבריות שבדרום

קרא עוד »

הכירו את: ניר דורון

ניר דורון (50), תושב גבעת ח”ן, הוא איש אשכולות: הוא הייטקיסט, מרצה, יוטיובר, מתנדב סדרתי ובעל תואר ראשון במשפטים ותואר שני בארכיאולוגיה ובתרבויות המזרח הקדום.

קרא עוד »

הצטרפת לרשימת התפוצה בהצלחה!

ספרי ניב ברשתות החברתיות

איפוס סיסמה

הזינו סיסמה חדשה

איפוס סיסמה

הזינו כתובת דוא"ל וישלח אליכם אימייל עם קישור לאיפוס הסיסמה.

כבר יש לך חשבון?

פעם ראשונה אצלנו?

צור חשבון

הוצאת ספר לאור?
התחל למכור את ספרך בחנות הספרים המקוונת המתקדמת בישראל!

צור חשבון סופר

כבר יש לך חשבון סופר?