כך תנהלו נכון את זמנכם בתהליך כתיבת הספר!

זה לא שאין לכם רעיון מדהים לעלילה, תשוקה למילה הכתובה, מוטיבציה להוציא ספר או מחשב שבאמצעותו תוכלו להקליד את מילותיכם.

לתחושתכם, חסר לכם הדבר הבסיסי והנחוץ ביותר: זמן. 

כך תנהלו נכון את זמנכם בתהליך כתיבת הספר!
כך תנהלו נכון את זמנכם בתהליך כתיבת הספר

רגע לפני שנעמיק בסוגיית הזמן ואיך מנהלים אותו, אנו מזמינים אתכם לעשות עם עצמכם ניסוי קטן: בהנחה ואתם משתמשים במכשיר חכם, בדקו מהו זמן המסך היומי שלכם.

כלומר, כמה דקות/שעות ביום אתם מבלים באפליקציות השונות. רגע לפני שאתם בודקים, אנחנו כבר מזהירים אתכם: אתם עלולים להיות מופתעים לרעה.

מטרתנו אינה לגרום לכם להלקות את עצמכם חלילה, אלא לשקף בפניכם על מה אתם משקיעים את המשאב היקר ביותר שאי פעם יהיה לכם – זמן.

כעת, כשאתם כבר יודעים כמה דקות/שעות ביום מבוזבזות על המסך (ככל הנראה, יותר מדי…), אתם מבינים בעצמכם כי יש לכם זמן. ואולי מה אין לכם? את הכלים לנהל אותו בצורה יעילה, חכמה וחסכונית. אנו שמחים לשתף אתכם במספר טיפים לניהול מחדש של הזמן שלכם, כך שתוכלו להקדיש זמן לכתיבת ספרכם. מוכנים?

ניהול זמן נכון לטובת כתיבת הספר – הדגשים החשובים

המון ספרים נכתבו על איך לנהל זמן, מתי ראוי להקדיש מזמנכם ולמי, ערכו של הזמן וכיוצא בזה.

אז אפשרות אחת היא להעמיק באותם ספרים שבהחלט יכולים לספק לכם ערך, אך אפשרות נוספת (וחסכונית יותר בזמן!), היא לעקוב אחר הדגשים הבאים וליישם אותם:

  • תכננו לעצמכם לוח כתיבה שבועי וחודשי – ישנו הבדל עצום בין להגיד לעצמכם “מחר אמצא כבר שעה וחצי לשבת לכתוב בה”, ובין לכתוב לעצמכם משימה ביומן/פלנר: “יום ג’, 20:00-21:30 – כתיבת ספר!”. בהכרח תהיו מחויבים יותר למשימה כתובה מאשר למשימה שאתם מתכננים בראשכם לבצע. ניהול נכון של הזמן נשען בעיקר על היערכות מקדימה, סדר וארגון – השקיעו בהם!

  • הגדרת משימות כתיבה (קטנות) – שיבוץ שעות כתיבה ביומן אינו מספיק. חשוב מאד שתגדירו לעצמכם מה אתם מתכננים לעשות בזמן שאתם צפויים להקדיש. נסו להימנע מניסוח מטרות גדולות כדוגמת “כתיבת פרק 8 מתחילתו ועד סופו”, שכן לרוב כבישתן מורכבת יותר ואז עלול להיווצר תסכול. תנו עדיפות למשימות קטנות, כאלו שתגיעו לקראתן מלאי תשוקה, ממוקדים ועם הידיעה כי תוכלו לבצע אותן ב-X הזמן העומד לרשותכם. לדוגמא: אפיון לדמות חדשה שמשתלבת בעלילה, גיבוש ראשי פרקים לפרק חדש, פתירת קונפליקט עלילתי שאינכם שלמים איתו, עבודה על דיאלוג וכן הלאה…

  • זמני ברזל! – קבעתם לעצמכם סשן כתיבה בסוף השבוע? אתם מחויבים לו! זמני הכתיבה שלכם צריכים להיות זמני ברזל – כאלו שלא ניתן לשנותם, לדחותם ובטח שלא לבטלם. מובן כי טכנית תוכלו לדחות או לבטל כל משימה, אך המטרה היא להטמיע אצלכם סדר עדיפויות ברור: נאמנות לתהליך כתיבת הספר לפני הכל!

  • באיזו שעה לכתוב? –עליכם למצוא את משבצת הזמן המושלמת לכם לכתיבה! לדוגמא: ישנם סופרים שמתעוררים ב-04:00 לכתוב, שכן שעות הבוקר המוקדמות הן היעילות עבורם. אחרים מעדיפים את השעות של סוף היום, כך שמשבצת הזמן שלהם היא בין 21:00 ל-23:00. הספק של שעתיים בהן אתם מרוכזים, נינוחים ומלאי השראה, יהיה בהכרח גבוה יותר משעתיים בהן חשתם עייפים וטרודים. כחלק מאסטרטגיית ניהול הזמן, עליכם למצוא את השעות ביום בהן היעילות שלכם גבוהה.

  • היכן לכתוב? – ואם כבר עסקנו ביעילות: ניצול משבצת הזמן ואיכות הכתיבה שלכם, יושפעו באופן ישיר מהמקום בו אתם כותבים. בחרו במקום שמציף אתכם בהשראה, גודש אתכם ביצירתיות ומעניק לכם שקט – פנימי וחיצוני. המקום הזה יכול להיות הסלון בבית, ספרייה עירונית, חוף הים או כל מקום אחר שהוכח כיעיל עבורכם. 

“השגרה שלי באמת מאד עמוסה, איך אמצא זמן לכתיבת ספר?”

לא אחת נאמר כי דווקא האנשים עם לוחות הזמנים העמוסים ביותר, הם אלו שמספיקים בחייהם יותר (בהשוואה לאלו שנהנים משפע של זמן פנוי).

התשובה לשאלתכם פשוטה למדי: ניהול נכון של הזמן שלכם! כל עוד תדעו לנהל את המשאב היקר הזה נכון, גם אם אתם תוכלו למצוא את הפנאי לכתוב ספר.

חשוב להדגיש כי מעטים הסופרים ששגרת חייהם “סטרילית” ונטולת מחויבויות. כלומר, גם הסופרים שאתם קוראים את ספריהם, ניהלו נכון את זמנם כך שיוכלו לשלב את הכתיבה בשגרת חייהם.

זכרו כי לא משנה באמת כמה זמן יש לכם, אלא אך ורק מה אתם עושים בו…

ואם כבר עסקנו בניהול נכון של זמן…

ברשותכם, נעשה לרגע קפיצה קטנה מניהול זמן לכתיבת הספר, אל ניהול זמן בתוך הספר. ולמה אנו מתכוונים? העלילה שלכם תעבור בין ימים, שבועות, חודשים ואולי גם שנים.

אחד הכשלים הנפוצים בספרים (לצערנו, גם בכאלו שעברו עריכות ויצאו לאור), הוא חוסר סנכרון בזמנים.

מסיבה זו, אנו מבקשים לשתף אתכם בשני טיפים מעולים שימקדו אתכם ויתרמו לאמינות ואיכות העלילה:

  • שרטטו לעצמכם ציר זמן או פתחו טבלה המדמה לוח שנה. שבצו בהם אירועים מרכזיים, וכך תוכלו לעקוב אחר התפתחות העלילה, המרווחים בין אירוע לאירוע והקצב שבו הסיפור מסופר. לדוגמא: חודש נובמבר, איתי ומיכל נפגשו. חודש דצמבר: הם חוגגים חודש ראשון ביחד, בזמן שמיכל פרודה מהאקס שלה כבר שישה חודשים. 
  • בגוף הטקסט, הדגישו או סמנו בצבע ימים ותאריכים. לדוגמא: “לפני יומיים ישבנו בבית הקפה…”, “כבר חודש שלא שמעתי ממנו מילה…”, “איך אפשר לצאת מהבית בחודש אוגוסט הלח?”. המטרה היא לאפשר לכם לעקוב אחר קצב הופעת האירועים והזמן בו מתחרשת העלילה.

אז מה השעה בשעונכם? בשעוננו זמן כתיבת ספר!

צרו לעצמכם טבלה – ממוחשבת או ידנית, ושבצו לתוכה את הפגישות החווייתיות, המהנות והמעצימות ביותר – אלו שבהן תזכו להתחבר לעצמכם באמצעות המילה הכתובה. בהצלחה!

מידע נוסף לקריאה –

תגובות

לא נמצאו חוות דעת

הוספת תגובה

צרו קשר

שתפו את המאמר

מי שקרא את זה התעניין גם ב

הצטרפת לרשימת התפוצה בהצלחה!

ספרי ניב ברשתות החברתיות

להוציא ספר לאור

עם ספרי ניב - זה פשוט מתמיד!

מזמינים אותך להשאיר פרטים ואנו נחזור אליך עם כל המידע :)

להוציא ספר לאור

עם ספרי ניב - זה פשוט מתמיד!

מזמינים אותך להשאיר פרטים ואנו נחזור אליך עם כל המידע :)

איפוס סיסמה

הזינו סיסמה חדשה

איפוס סיסמה

הזינו כתובת דוא"ל וישלח אליכם אימייל עם קישור לאיפוס הסיסמה.

כבר יש לך חשבון?

פעם ראשונה אצלנו?

צור חשבון

הוצאת ספר לאור?
התחל למכור את ספרך בחנות הספרים המקוונת המתקדמת בישראל!

צור חשבון סופר

כבר יש לך חשבון סופר?

מזל טוב!

עשית את הצעד הראשון
לקראת היציאה שלך לאור!

ולבינתיים - ספרי ניב ברשתות החברתיות