UP, UP, UP – פעולות שיווק להגדלת מכירות הספר!

בעולם מושלם, הספר שלכם היה מוכר את עצמו. ובמציאות? סופרים לא רק כותבים ספרים, אלא נדרשים לנעול גם את נעליהם של אנשי השיווק.

באופן לא ממש מפתיע, ישנם אלו שמעט נרתעים משיווק ופרסום הספר (“אני יודע לכתוב ספרים לא למכור אותם”), לצד אלו שרק מחכים להפיץ את ספרם ובשורתם (“החוזקה שלי היא שיווק!”). 

אנחנו לא יודעים עם איזו קבוצת סופרים אתם מזדהים, אך יודעים בוודאות כי גם אתם תוכלו להצטיין בשיווק מבריק!

הדרך אל שיווק מצוין ויעיל עוברת תחילה בשרטוט “מסלול שיווק” – יצירת אסטרטגיית שיווקית הנכונה לכם ולספרכם. 

אנחנו לא מאמינים בשמירת סודות, אלא בלחישתם לאלו שרוצים לשמוע אותם! ולכן, אנחנו ב”ספרי ניב” שמחים לשתף אתכם במספר פעולות שיווק מוכחות להגדלת מכירות הספר שלכם.

אז מתי מתחילים לשווק וכמה כסף אתם נדרשים להשקיע? התשובות לכל השאלות כאן לפניכם!

>> קראו עוד על הפצת ספרים

מהו הרגע הנכון להתחיל לשווק את הספר?

אתם עומדים להיות מופתעים: עוד לפני שהספר יוצא לאור! כן, אתם קוראים נכון: יש להשקיע בפרסום עוד לפני שהספר רואה אור. נשמע לכם מופרך? לא ממש.

איך שלא תסתכלו על זה, הספר שלכם הוא מוצר שאתם מבקשים למכור. על מנת שיתעניינו במוצר שלכם, עליכם לייצר בהדרגה מודעות בקרב קהל היעד.

ההמלצה אליכם היא לא להוציא לאור את הספר ורק לאחר מכן לתהות איך לשווק אותו (“יש לי ספר! מה אני עושה עכשיו?”), אלא לעשות את ההפך: לגבש אסטרטגיה שיווקית מבריקה עוד לפני הוצאת הספר לאור.

כך, ברגע שהספר יושק, תוכלו לנצל את המומנטום החד פעמי, ליישם את האסטרטגיה ו”לתקוף” מכמה חזיתות במקביל. 

אז אילו פעולות שיווק יכולות להיכלל באסטרטגיה שלכם?

ראשית, חשוב לדעת: אסטרטגיית שיווק שתתאים לרומן רומנטי, לא תתאים בהכרח לספר אוטוביוגרפי.

כלומר, האסטרטגיה חייבת להתחשב בז’אנר הספר וקהל היעד שלו.

מסיבה זו, אין באמת “פורמולה” אחת לאסטרטגיה שיווקית נכונה, אלא שיש להתאימה אישית למידות הסופר, הספר והקהל.

לפניכם, כמה פעולות יעילות (!) שעשויות להגדיל את מכירות הספר:

  • ספר אחד, שלוש אפשרויות – פעולת השיווק המומלצת לכם ביותר היא הוצאת הספר לאור ב-3 הפקות שונות: ספר מודפס, ספר אלקטרוני וספר שמע. לכל קורא העדפות שונות, כך שבעת שאתם מוציאים לאור את הספר כדיגיטלי, מודפס ושמע, פוטנציאל המכירות שלכם – גדל.
  • פרסום ב-FACEBOOK – טרם פתחתם עמוד עסקי בשם “הסופר/סופרת ___”? זהו הזמן! הרשת החברתית מאפשרת לכם לפרסם באפס השקעה כספית (קידום אורגני), לא תיקחו? המלצתנו: נסו לגבש לעצמכם קהילת קוראים-עוקבים עוד לפני יציאתו של הספר לאור, כך שעם השקתו החגיגית תוכלו לפרסמו בפני קהל נלהב שלבטח ירכוש אותו.
  • שליחת הספר לסקירות – בפייסבוק ישנן המון (!) קבוצות קוראים בהן חברים אלפים – חובבי ספרים וקריאה מושבעים! בקבוצות אלו מתפרסמות סקירות על ספרים חדשים, כך שתוכלו בתיאום מראש (שימו לב: אך ורק בתיאום מראש), לפרסם את ספרכם / להציע שת”פ של הענקת ספר בתמורה לסקירה. באופן טבעי, ככל שיתפרסמו יותר סקירות על הספר (וסקירה הרי מולידה תגובות ושיתופים), כך הסיכוי למכור – עולה.
  • עמוד נחיתה לספר – ככל הנראה, ייקח לכם זמן עד ש”תנחתו” חזרה מענני ההתרגשות. מניסיוננו, דבר לא יכול להכין אתכם לרגע המרגש והמיוחד הזה בו ספרכם יוצא לאור. ובכל מקרה, גם כשראשכם בעננים מהתרגשות, חשוב שתנחתו גם אם רק על מנת להקים דף נחיתה לספר. לטובת אלו ששומעים עליו לראשונה, דף הנחיתה הוא אתר אינטרנט שיווקי-קטן שתכליתו להניע לפעולה – רכישת הספר.
  • השתתפות בפודקאסט – שלא כמו תוכניות הרדיו בהן מעמיקים באינספור נושאים, הפודקאסטים מתמקדים בעולם תוכן ספציפי. ומדוע אנו מציינים זאת? משום שהתארחות בהם תאפשר לכם להגיע אל קהל יעד רותח! לדוגמא: נניח שהספר שלכם הוא יומן מסע קולינארי מיפן. ישנם לא מעט פודקאסטים (פופולאריים מאד!) העוסקים בגסטרונומיה, כאשר המאזינים הם חובבי אוכל, פודיז, בשלנים ועוד. כמחברי יומן קולינארי, זהו בדיוק הקהל שאתם מחפשים ומחפש אתכם! עניינו את יוצרי/מנחי הפודקאסט בספרכם, והציעו להגיע להתארח. פוטנציאל החשיפה והמכירות? אדיר!
  • מכירה מרוכזת לארגונים – אי אפשר לדבר על הגדלת מכירות, מבלי לדבר על מכירה לוועדי עובדים! באפשרותכם לפנות למחלקות משאבי אנוש בארגונים, ולהציע להם לרכוש במחיר מוזל כמות גדולה של ספרים שיוענקו במתנה לעובדים. המלצה אליכם: פנו אל ארגונים שהספר שלכם עשוי לעניין אותם. לדוגמא: במידה שהספר שלכם עוסק בפיתוח אישי, תוכלו להציע את הספר לחברות הייטק, בתי ספר ליזמות וכן הלאה.
  • שבוע הספר – עד כה חגגתם רק את החגים והמועדים המופיעים בלוח השנה העברי? עם הוצאת ספרכם לאור, תזכו לחגוג עוד חג נוסף: שבוע הספר העברי! פסטיבל הספרים מושך בכל שנה המון מבקרים-קוראים נלהבים, כך שאין עוד מקום ראוי ואטרקטיבי יותר למכור בו את ספרכם. טיפ מאיתנו: הגיעו פיסית אל שבוע הספר, כך שתוכלו אתם לעניין את המבקרים בספרכם. כמו כן, כדאי מאד לפרסם בכל פלטפורמה אפשרית את הימים והשעות בהם אתם צפויים לבקר (“ביום שלישי הקרוב בין 16:00 ל-18:00 אציג בדוכן X. מוזמנים להגיע להצטלם ולרכוש עותק חתום”)

“כמה כסף אצטרך להשקיע בשיווק הספר?”

כפי שאתם יכולים להבין בעצמכם, ישנן פעולות שיווקיות שהוצאתן לפועל לא מותנית בהשקעה כספית, אלא בעיקר בתעוזה ויצירתיות.

בגדול, המשאב העיקרי הנדרש לשיווק איכותי הוא לא כסף, אלא זמן. ובכל זאת, ישנן גם פעולות שיווקיות ששידוכן לספרכם יצריך מכם להשקיע כסף.

לפניכם, מספר דוגמאות:

  • קידום ממומן בפייסבוק (מומלץ מאד לצד הקידום האורגני)
  • מסע יחסי ציבור לספר בתקשורת 
  • הפקת סרטונים שיווקיים 
  • יצירת תוכן, תחזוקה וניהול של עמוד אינסטגרם על ידי מנהל רשתות מקצועי

לשאלתכם, שיווק הספר יכול לא לעלות בכלל (אם לא מחשיבים את ערכו של הזמן), אך הוא גם יכול לעלות, ולעלות הרבה.

המלצתנו: הגדירו לעצמכם תקציב חודשי לשיווק הספר שלכם. לדוגמא: 1000 שקלים. בעת שאתם יודעים מראש מהו התקציב העומד לרשותכם, קל יותר לתעדף מהלכים שיווקיים, ובעיקר: להימנע ממצב בו אתם חורגים ממה שאתם יכולים להרשות לעצמכם. 

ב“ספרי ניב” אנו מציעים מגוון שירותים נרחב לסופרים, לרבות שיווק. למידע נוסף אודות שיווק ספרים ב-2022 ומהן אפשרויות הוצאת הספר לאור, התקשרו כעת ונשמח לסייע – *3948

תגובות

לא נמצאו חוות דעת

הוספת תגובה

צרו קשר

שתפו את המאמר

מי שקרא את זה התעניין גם ב

איך כותבים ספר

איך כותבים ספר מעולה?

איך לכתוב ספר? עם תהליך הכתיבה מציפות את הסופר מגוון שאלות – איך מפתחים עלילה ודמויות? איך מתמודדים עם מחסום כתיבה? ובכלל, איך כותבים ספר

קרא עוד »

הצטרפת לרשימת התפוצה בהצלחה!

ספרי ניב ברשתות החברתיות

להוציא ספר לאור

עם ספרי ניב - זה פשוט מתמיד!

מזמינים אותך להשאיר פרטים ואנו נחזור אליך עם כל המידע :)

להוציא ספר לאור

עם ספרי ניב - זה פשוט מתמיד!

מזמינים אותך להשאיר פרטים ואנו נחזור אליך עם כל המידע :)

איפוס סיסמה

הזינו סיסמה חדשה

איפוס סיסמה

הזינו כתובת דוא"ל וישלח אליכם אימייל עם קישור לאיפוס הסיסמה.

כבר יש לך חשבון?

פעם ראשונה אצלנו?

צור חשבון

הוצאת ספר לאור?
התחל למכור את ספרך בחנות הספרים המקוונת המתקדמת בישראל!

צור חשבון סופר

כבר יש לך חשבון סופר?

מזל טוב!

עשית את הצעד הראשון
לקראת היציאה שלך לאור!

ולבינתיים - ספרי ניב ברשתות החברתיות