על 8 סיבות מצוינות לכתוב ספר!

מאחורי כל ספר שקראתם ישנו סיפור מרתק! אנו לא מדברים על עלילת הספר, אלא על סיפורו של הסופר שבחר לשתף את תובנותיו, רגשותיו ועולמו הפנימי באמצעות מילים. 

 

מאחר שהגעתם עד לכאן, אנו מנחשים כי אתם שוקלים לחיוב להתחיל לכתוב ספר. באופן טבעי, החוויות, הנסיבות והאירועים המובילים אנשים לכתוב, משתנים בין אחד לאחר. ואתם, האם יצא לכם להתעכב על השאלה: “מדוע החלטתי לכתוב ספר?”. אנו יכולים לחשוב על לפחות 8 סיבות מצוינות להתחיל לכתוב!

 

1.”המילים שלי ינציחו אותי וישאירו בעולם את מורשתי”

על 8 סיבות מצוינות לכתוב ספר! 1
#ספרים #כתיבה #ספריניב

לפני הכל: אנו מאחלים לכם שנים יפות ובריאות עד 120! וכעת, בואו נעשה ניסוי קטן: נסו להיזכר בספר הראשון שקראתם שהשאיר בכם חותם. האם הספר הזה נקרא לפני שנה, חמש שנים או עשרים שנים? אנחנו אמנם לא יודעים באיזה ספר מדובר, אך יודעים בוודאות דבר אחד: כשם שהספר השפיע עליכם, כך הוא ימשיך להשפיע על חייהם של אחרים. ספרים מתגלגלים בעולם במשך שנים, עוברים מדור לדור ואפשר לומר בזהירות כי הם מעניקים למחברים חיי נצח. ואכן, עם כתיבת ספר והוצאתו לאור, אתם מנציחים את נוכחותכם על כדור הארץ. 

 

2.”הכתיבה מאפשרת לי “לנקות” מתוכי רגשות שליליים” 

על 8 סיבות מצוינות לכתוב ספר! 2
#ספרים #כתיבה #ספריניב #לכתוב

מחברים רבים מעידים כי הם התחילו לכתוב בעת שהתעורר בהם הצורך “לנקות” מתוכם רגשות. הרגשות האלו יכולים להיות כעס, אכזבה, פגיעה, חרדה וכיוצא בזה. הוצאת המילים מהבטן והלב מעודדת תהליכי ריפוי פנימיים, ומאפשרת לכותבים ליהנות מ-OUTLET יעיל של רגשות שאינם רצויים. מרגש להבין כי ספרים שנולדו לכאורה מתוך כאב, העניקו לקוראים רבים רגעים טהורים של שמחה.  

 

3.”אני מאמין שהמילים שלי יוכלו לעזור לאחרים”

על 8 סיבות מצוינות לכתוב ספר! 3
#ספרים #כתיבה #קריאתספרים

כאמור, הכתיבה יכולה להיות כלי יעיל לריפוי. עם זאת, גם הקריאה יכולה לרפא! המילים שאתם כתבתם יכולות לחולל פלאים בחייהם של אנשים! לדוגמא: אם שכתבה ספר ילדים על חרם שעברה ילדתה, כאשר המסר בו הוא לקבל את כולם כפי שהם. ילדים אחרים שעברו בחייהם חרם ויקראו את הספר, יוכלו להתעצם דרכו! מילותיכם יצרו הזדהות, יעוררו השראה ויעניקו לאחרים את התחושה כי הם לא לבד. 

 

4.”הכתיבה היא המדיטציה שלי!”

על 8 סיבות מצוינות לכתוב ספר! 4
#ספרים #כתיבה #מדיטציה

האם מדיטציה מותנית בהכרח בישיבה על הרצפה, עצימת עיניים ותרגול נשימות? אולי תופתעו, אך התשובה היא שלא! תוכלו להגיע למצב תודעתי רגוע ושלו גם באמצעות כתיבה! כידוע, מטרת המדיטציה היא להפחית רגשות שליליים, למקד אתכם בהווה ולסייע לכם בטיפוח תודעה שלווה יותר. פעולה של כתיבה, המותנית בריכוז ובנוכחות מלאה ברגע הנוכחי (בהווה), עשויה ליצור אפקט זהה שיוצרת המדיטציה “הקונבנציונאלית”. ואכן, ישנם אלו שכותבים על מנת ל”נטרל רעשים”, להתכנס בעצמם ולמלא את הנפש במזון רוחני. התוצר של התהליך הזה? ספר! 

 

5.”צברתי ניסיון וידע שמחובתי לשתף ולהעביר הלאה!”

על 8 סיבות מצוינות לכתוב ספר! 5
#ספריאוטוריטה

ישנם מחברים שהתשובה שהם מספקים לשאלה “מדוע החלטת לכתוב ספר?”, היא: “כי חשוב לי להעביר את הידע שלי הלאה!”. יתכן וגם לכם יש בספרייה הביתית לפחות ספר עיון אחד שמטרתו ללמד, להאיר, לשתף אתכם בטיפים ולהציע לכם נקודות מבט נוספות על נושאים מסוימים. הכתיבה מאפשרת לשמר רעיונות, להנציח אותם ולגלגל אותם הלאה. פיתחתם שיטה להתמודדות עם חרדות, יש לכם “פורמולה” מנצחת להשקעת נדל”ן מניבה או תובנות ועצות למסע רוחני אל עבר הארה פנימית? כתבו את אלו והפיצו אותם – הם עשויים לספק ערך רב להמון אנשים, בארץ ובעולם.

 

6.”כתיבת הספר היא השליחות שלי!”

על 8 סיבות מצוינות לכתוב ספר! 6
#שליחות #כתיבה

אולי אתם לא יודעים זאת, אך ספרים רבים “נולדו” מתוך תחושת שליחות. ישנם אנשים שחווים חוויות משנות חיים, עוברים אירועים יוצאי דופן ועוברים מסע שהם מרגישים צורך לשתף אותו. סיפורים אישיים שכאלו מעוררים השראה, מלמדים ובעיקר מעלים מודעות לסוגיות מסוימות שלא תמיד ערים להן. לדוגמא: 

  • אדם שחייו ניתנו לו במתנה לאחר שהושתל בו איבר של אדם שנפטר, מרגיש שהשליחות שלו היא העלאת מודעות לנושא תרומות האיברים. 
  • אישה שהצליחה להתגבר על חרדת הקהל שהייתה לה, וכיום היא מרצה מבוקשת. שליחותה היא להעניק השראה, לתת תקווה ולחלוק טיפים יישומיים להתגברות על החרדה הנפוצה.

 

7. “אני רוצה להצטרף למגרש של הגדולים – ספר אוטוריטה הוא נכס חובה”

על 8 סיבות מצוינות לכתוב ספר! 7
#הצלחה #ספראוטוריטה

האם זה מקרי שבעלי מקצוע ואנשי עסקים מוציאים לאור ספרים? בוודאי שלא! את מה שהבינו הגדולים בתחומם, מבינים כיום רבים: הוצאת ספר מקצועי (ספר אוטוריטה), תורמת משמעותית למיתוג יוקרתי וביסוס מעמד בעולם העסקי. ספרי האוטוריטה נשענים על סיפור החיים האישי (מאיפה הגעתי, לאן הגעתי, איך הגעתי), ומציעים לקוראים הדרכה וטיפים שימושיים (מה עליכם לעשות, איך תגיעו מ-X ל-Y). הספר הינו מוצר שיכול לפתוח לכם דלתות, להעלות את המודעות אליכם וליצור עבורכם מוניטין חיובי.  

 

8.”בתקופות של אתגרים ומשברים, הכתיבה היא החמצן שלי”

על 8 סיבות מצוינות לכתוב ספר! 8
#כתיבה

באופן טבעי, כל אדם מתמודד בחייו עם אתגרים שונים. לדוגמא:

  • פיטורים פתאומיים שיוצרים חוסר ודאות ומחשבות על קריירה חדשה
  • שינויים המערערים את המוכר והיציב (ילדים שעוזבים את הבית, אובדן אדם קרוב וכן הלאה)
  • פירוק הזוגיות והתא המשפחתי ועוד… 

 

אנשים שעוברים תקופות מאתגרות בחייהם, בוחרים פעמים רבות לפנות לכתיבה: כתיבת שירים, סיפורים קצרים או אפילו רומן. האם זה מפתיע? לא ממש, שכן הכתיבה מזמנת שקט פנימי ומעודדת מפגש טבעי והרמוני עם רגשות ותובנות. ההעמקה באלו באמצעות הכתיבה, יוצרת את התנאים להתעצמות והתפתחות.

 

מקווים שהענקנו לכם יותר מסיבה אחת לפתוח את ליבכם ואת המחשב שלכם, ולהתחיל לכתוב את הספר הראשון או הספר הבא שלכם! למילים יש כוח, ותוכלו להשתמש בהן על מנת להפיץ לעולם מסרים, להאיץ את פעילותכם העסקית או פשוט בכדי לתת ביטוי לעולמכם הפנימי.

תגובות

לא נמצאו חוות דעת

הוספת תגובה

צרו קשר

שתפו את המאמר

מי שקרא את זה התעניין גם ב

איך ליצור פודקאסט?

איך ליצור פודקאסט?

כל המידע הדרוש ליצירת פודקאסט איכותי אחד הכלים העדכניים ביותר כיום בעולם התקשורת והמדיה, ובוודאי אחד השמות הפופולאריים ביותר כיום בתחום, הוא הפודקאסט, הֶסְכֵּת בעברית.

קרא עוד »
איך כותבים ספר

איך כותבים ספר מעולה?

איך לכתוב ספר? עם תהליך הכתיבה מציפות את הסופר מגוון שאלות – איך מפתחים עלילה ודמויות? איך מתמודדים עם מחסום כתיבה? ובכלל, איך כותבים ספר

קרא עוד »

הצטרפת לרשימת התפוצה בהצלחה!

ספרי ניב ברשתות החברתיות

להוציא ספר לאור

עם ספרי ניב - זה פשוט מתמיד!

מזמינים אותך להשאיר פרטים ואנו נחזור אליך עם כל המידע :)

להוציא ספר לאור

עם ספרי ניב - זה פשוט מתמיד!

מזמינים אותך להשאיר פרטים ואנו נחזור אליך עם כל המידע :)

איפוס סיסמה

הזינו סיסמה חדשה

איפוס סיסמה

הזינו כתובת דוא"ל וישלח אליכם אימייל עם קישור לאיפוס הסיסמה.

כבר יש לך חשבון?

פעם ראשונה אצלנו?

צור חשבון

הוצאת ספר לאור?
התחל למכור את ספרך בחנות הספרים המקוונת המתקדמת בישראל!

צור חשבון סופר

כבר יש לך חשבון סופר?

מזל טוב!

עשית את הצעד הראשון
לקראת היציאה שלך לאור!

ולבינתיים - ספרי ניב ברשתות החברתיות