הכירו את: גבריאל חכמון

גבריאל חכמון (49), תושב ניר עקיבא, נשוי ללילך ואבא לדור, קצין בצה”ל, הוא המרואיין שלנו הפעם. חכמון משרת מזה שלושים שנה כלוחם אש בחיל האוויר, ולדבריו הוא “מאוהב במקצוע ומאוהב בפיקוד”. הוא גם מעיד על עצמו שהתחביב הכי גדול שלו הוא אנשים.
עיסוקו של חכמון כלוחם אש הוביל אותו לכתוב את הספר “שקופים בכרמל בוער” שיצא לאחרונה בהוצאת ספרי ניב. “שקופים בכרמל בוער מספר על חבורה נפלאה ואחרת של לוחמי אש שמגיעה לדליקה הכי גדולה מקום המדינה ובתוך כל הכאוס מצליחה להשפיע בצורה דרמטית ולהציל חיים”, הוא מספר ומוסיף: “הספר מספר בגוף ראשון את החוויה האישית שלי והוא מלא בחוויית קצרות וחשובות”. 

למי הספר מיועד? 

 

“הספר מיועד למחנכים, למפקדים, ללוחמי אש ולכל מי שאוהב אתגרים. הוא פונה לנערים שאף אחד לא האמין בהם ופונה למפקדים במטרה שיתנו אמון בפקודים שלהם”. 

למה בחרת לכתוב ספר דווקא על הנושא הזה? מה נתן לך השראה לכתיבת הספר?

“אסון הכרמל שינה את חיי מקצה לקצה, הפך את תפיסת החשיבה הפיקודית שלי וגילה לי תפיסה מבצעית שונה שלא  הכרתי. הוא חשף אותי לראשונה לסכנות שלא הכרתי, לראשונה יצאנו לסייע באירוע לאומי בו מתרחשת אש, הגדולה ביותר מקום המדינה ולראשונה כלוחם אש וכמפקד נחשפתי ללהבות ולסכנת חיים מוחשית. הייתי משווה את הכרמל לקעקוע, אירוע משמעותי עבור כל מי שלקח בו חלק. הוא נשאר חקוק בתודעה ואי אפשר לשכוח אף דקה ואף שניה ממנו, בדיוק כמו קעקוע עם משמעות שאתה מצייר על עצמך. אסון הכרמל שינה המון תפיסות וחייב את הממשלה להקים גוף חירום לאומי שכפוף למשרד לבטחון לאומי. ברמה האישית חזרתי משם אדם אחר. לכן החלטתי לכתוב ולשתף כולם בעוצמות שנחשפתי אליהן”.

 

האם יש מסר שאתה רוצה להעביר בספר? משהו שאתה רוצה שיישאר עם הקוראים אחרי הקריאה?

“הספר שקופים בכרמל בוער מעביר מספר מסרים חשובים ממש. קודם כל, ששקוף זה הצבע הכי יפה, כי הוא כמו זיקית –  יודע להיטמע בכל צבע וחתירה למגע מחברת אותו לשלל צבעי הקשת. לא פחות חשוב – אמונה באנשים זו לא סיסמה, זו דרך חיים שאותה לא הכרתי לפני אסון הכרמל. האנשים סביבנו, בכל תהליך, הם העוצמה הכי גדולה שקיימת. הספר גם מראה שהכל אפשרי. אין לא יכול ואין לא אפשרי, צריך פשוט לרצות. הוא גם מוכיח לקוראים שצריך לפעמים לצאת מאזור הנוחות ולחשוב אחרת”.

 

  

מה היו התגובות שקיבלת על הספר? 

 


“התגובות הראשונות שקיבלתי היו שהספר מרתק, סוחף, ושאי אפשר להפסיק לקרוא אותו. זה שימח אותי אותי מאד וזו הייתה הכוונה”.

 

 

איך היה תהליך ההפקה של הספר עם הוצאת ספרי ניב? 

 

תהליך ההוצאה עם ספרי ניב היה מעולה מהרגע הראשון בו שוחחתי עם הנציגה, דרך ליווי קצר של אביתר ועד לתענוג הגדול שבעבודה עם גיא שליווה אותי”. 

 

לסיום, חכמון משתף את הקוראים בציטוט אחד שהוא אוהב במיוחד מתוך הספר:


“להיות שקוף זה להיות הכי בולט שיש אבל זה תלוי בך”.

לרכישת הספר לחצו כאן

תגובות

לא נמצאו חוות דעת

הוספת תגובה

צרו קשר

שתפו את הראיון

מי שקרא את זה התעניין גם ב

הכירו את: חן הלר

חן הלר (46), נמצא בזוגיות ואב לשלושה ילדים (בן 13, בת 8 ובן 3), מכונאי רכב והנדסאי מכונות עם התמחות ברכב, ועכשיו גם סופר. ספר

קרא עוד »

הכירו את: אבירן בר-און

המרואיין שלנו היום הוא אבירן בר-און (37), תושב רמת גן, נשוי ואב לשלושה ילדים, שותף ומנכ”ל בעסק משפחתי בשם “בר-און סטודיו בע”מ” בענף העיצוב והבנייה,

קרא עוד »

הכירו את: גלית טויטו

גלית טויטו (48), נשואה ואם לשלושה ילדים (שני בנים שהם חיילים בקרבי ובת תיכוניסטית), היא מנהלת מחלקת מכירות בענף הבנייה והמיזוג. גלית מאוד אוהבת לקרוא

קרא עוד »

הכירו את: אילה אדר

איילה אדר (58), היא עובדת מערכת הבריאות מזה 30 שנה, אוהבת מאוד לרקוד, מתגוררת בשרון, גרושה ואמא לשלושה ילדים. הצעיר בילדיה, בן ה-23, הוא בעל

קרא עוד »

הצטרפת לרשימת התפוצה בהצלחה!

ספרי ניב ברשתות החברתיות

איפוס סיסמה

הזינו סיסמה חדשה

איפוס סיסמה

הזינו כתובת דוא"ל וישלח אליכם אימייל עם קישור לאיפוס הסיסמה.

כבר יש לך חשבון?

פעם ראשונה אצלנו?

צור חשבון

הוצאת ספר לאור?
התחל למכור את ספרך בחנות הספרים המקוונת המתקדמת בישראל!

צור חשבון סופר

כבר יש לך חשבון סופר?