הכירו את: אלכס חייקין

אלכס חייקין (44), גרוש + בת 13, בעל תואר ראשון במדעי הטבע, עוסק כמנהל מוצר בחברה גלובלית בתחום הנדסת חשמל. חייקין הוא איש רב פעלים  – הוא חובב ספורט ואורח חיים בריא, בעל תעודות מדריך קראטה, מדריך כושר ותזונת ספורט ממכון וינגייט, והוא גם החל לאחרונה לימודי רפואה משלימה. במעט הזמן הפנוי שנשאר לו, חייקין אוהב לקרוא ספרים ולכתוב. לאחרונה יצא בהוצאת ספרי ניב ספרו השני “גולשת”.

 

הספר מרכז בתוכו שירים וקטעי פרוזה קצרים, כאשר הקו המוביל בשירים הוא נושא האהבה. לעומתם, קטעי הפרוזה הם מעין מחשבות על החיים הנוגעות למימוש הייעוד שלנו, מתוך הבנה שיש דברים שאסור לנו לוותר עליהם מסיבה מאוד פשוטה – ויתור עליהם זה למעשה ויתור על עצמנו”.
חייקין מוסיף ש”אהבה זה הדבר הכי חשוב בחיינו. האהבה היא זו שצריכה להוביל אותנו ולשמש לנו כמצפן, אך יחד עם זאת אהבה היא גם אחד האתגרים הגדולים ביותר הניצבים בפני האדם. האם נוכל למצוא אותה, לזהות אותה, להזדהות אותה? אלו רק מחלק מהשאלות שהספר מעלה, והתשובה נמצאת אצל הקוראים בלב”.

למי הספר מיועד?

“כל אחד יוכל להתחבר לשירים ולקטעי הפרוזה בספר, אבל הספר מיועד במיוחד עבור אלה שחושבים שהם פספסו את הרכבת ומאוחר מדי עבורם לחלום ולהעיז. בניגוד להרבה ספרים אחרים לא תמצאו בו עצות פרקטיות להגשמת החלומות ולדרך אל האושר, אבל כן תמצאו השראה להתחיל ולנסות להתמודד עם עצמכם ועם החששות, ולתת ללב לכוון אתכם אל הדרך הנכונה עבורכם, למרות החששות”. 

למה בחרת לכתוב ספר דווקא על הנושא הזה? מה נתן לך השראה לכתיבת הספר?

“נושא האהבה והגשמת חלומות נוגע בכל אחד ואחת מאיתנו. אין אדם שהנושאים האלו דילגו מעליו. את ההשראה אני שואב מההרפתקה הגדולה שנקראת חיים ומהאנשים שמלווים אותי בהרפתקה זו”.

מה המסר שאתה רוצה להעביר בספר?

“המסר הוא פשוט – אל תוותרו על עצמכם. אל תאפשרו לניצוץ בעיניים ללכת לאיבוד במבוך השגרה. תמצאו זמן להשקיע בנפש שלכם. תביטו במראה ותבינו שלאדם שאתם רואים שם לא תוכלו לשקר. זה לא תמיד יהיה קל, אף אחד לא הבטיח שיהיה קל, אך מאידך הסיפוק יהיה עצום”.

מה היו התגובות שקיבלת על הספר? 

“התגובות שקיבלתי על הספר הן מאוד חמות. חלק מהתגובות ניתן לראות תחת סרטון שהופק ע”י ספרי ניב”.

איך היה תהליך ההפקה של הספר עם הוצאת ספרי ניב?

“מאוד אהבתי את התהליך של ההפקה. מכיוון שזהו הספר שני שלי (את הראשון הוצאתי בהוצאה אחרת), היה לי עם מה להשוות. מאוד נהנתי לעבוד ישירות מול אנשי המקצוע שנבחרו בקפידה ע”י ספרי ניב ולחלוק איתם רעיונות ותובנות”.

לסיום, חייקין משתף עם הקוראים שיר שהוא אוהב במיוחד מתוך הספר:

גַּל לִטֵּף אֶת הַחוֹל עַל הַחוֹף

וּמָחַק אֶת הַלֵּב שֶׁצִּיַּרְתִּי,

וְאַחַר כָּךְ מִהֵר לַעֲזֹב

וַאֲנִי עַל הַחוֹף נִשְׁאַרְתִּי.

 

עַל הַחוֹף… אֲבָנִים, קוֹנְכִיּוֹת,

הַשֶּׁמֶשׁ מִשְׁתַּדֶּלֶת לֹא לִפֹּל.

עַל הַחוֹל סְתָם כּוֹתֵב שְׁטוּיוֹת

וְהַגַּל שׁוּב יִמְחַק הַכֹּל.

 

אַתְּ מַמָּשׁ מַזְכִּירָה לִי גַּל,

אַתְּ כָּמוֹהוּ מוֹחֶקֶת הַכֹּל.

אַתְּ יוֹדַעַת, לִפְעָמִים זֶה חֲבָל,

אַהֲבָה זֶה לֹא לֵב עַל הַחוֹל.

 

אַתְּ יוֹדַעַת, אֲנִי דֵּי מֻתָּשׁ,

אַתְּ מוֹחֶקֶת לְלֹא הַבְחָנָה.

אֲצַיֵּר אֶת הַלֵּב מֵחָדָשׁ,

אֲבָל אֵיךְ מְצַיְּרִים אַהֲבָה?

לפרטים נוספים ורכישת הספר של אלכס חייקין “גולשת” לחצו כאן

 

תגובות

לא נמצאו חוות דעת

הוספת תגובה

צרו קשר

שתפו את הראיון

מי שקרא את זה התעניין גם ב

הכירו את: בת-שבע מנס

בת-שבע מנס היא עיתונאית, עורכת ומתרגמת ספרים שחיה בסין קרוב לעשרים שנה. ספרה “הבית ברחוב סונג לינג”,מספר על אמא שעוזבת הכל וטסה עד קצה העולם

קרא עוד »

הכירו את: דניאל אונגו לוי

דניאל אונגו לוי (25) היא אנימטורית ומאיירת, שמקדישה את שעות הפנאי שלה לקריאת ספרים (במיוחד ספרי ילדים וקומיקס), האזנה למוזיקה קלאסית, ג’אז וסווינג; לימוד צרפתית,

קרא עוד »

הכירו את: סימה איזנבאך

סימה איזנבאך (71), שמתגוררת בשכונת מאה שערים בירושלים, היא “נשואה+ המון”, לדבריה, סבתא למאה נכדים! ופנסיונרית של אגף הרווחה בעיריית ירושלים. אם חשבתם שמי שאחראית

קרא עוד »

הכירו את: אסתר שוייפר

המרואיינת שלנו הפעם היא אסתר שוייפר, מחברת הספר “ואהבת…” שראה אור לאחרונה בהוצאת ספרי ניב. שוייפר מעידה על עצמה שהיא מאוד מאוד אוהבת לקרוא ולכתוב,

קרא עוד »

הצטרפת לרשימת התפוצה בהצלחה!

ספרי ניב ברשתות החברתיות

איפוס סיסמה

הזינו סיסמה חדשה

איפוס סיסמה

הזינו כתובת דוא"ל וישלח אליכם אימייל עם קישור לאיפוס הסיסמה.

כבר יש לך חשבון?

פעם ראשונה אצלנו?

צור חשבון

הוצאת ספר לאור?
התחל למכור את ספרך בחנות הספרים המקוונת המתקדמת בישראל!

צור חשבון סופר

כבר יש לך חשבון סופר?