הכירו את: אלון ורבר

אלון ורבר (59), נשוי לסמדר ואב לגל, אורי ותומר, הוא מנכ”ל חברת פיקסלוט, חברת ספורט טק של כ-250 עובדים, מהמובילות בעולם בתחומה. בעבר היה שותף ומנהל בחברת ייעוץ אסטרטגי ומנהל בחברות היי טק בעמק הסיליקון בארצות הברית. ורבר הוא חובב שחמט, סרטים, ספרים וספורט, שמעיד על עצמו שהוא “משקיע זמן רב מדי בצפייה בסדרות נטפליקס”. הוא גם חוטא קצת בכתיבה, ואחת התוצאות המבורכות של זה היא ספרו “מחסומים” שראה אור בימים אלה בהוצאת ספרי ניב וכבר זכה לשבחים רבים. צביקה הדר כתב שזהו “ספר מתח שאי אפשר להניח מהיד” וש”הספר חייב עיבוד לסדרת טלוויזיה”. אריק זאבי כתב שזהו “ספר מצוין, מפתיע ומעורר מחשבה”, ואילו הרב שי פירון הילל: “בכתיבה חדה ועדינה, בתיאור רגיש ונוקב מעמיד אותנו הספר מול מי שאנו ומול מה שאנו ראויים להיות. יש בספר תרומה עמוקה לניתוץ מחסומים המעכבים את כולנו מלבנות חברה טובה יותר”.

הכירו את: אלון ורבר 1

ורבר מספר: “הסיפור מלווה בתחילתו את ארצי, רואה חשבון צעיר החי חיים משמימים עם קשיים בחיי הזוגיות. יורם, אביו של ארצי, הוא חבר כנסת ותיק ומוערך, אידאולוג מהצד הימני של המפה העוסק רבות במאבק להשבת קרקעות לידיים יהודיות. יורם נתפס כחבר כנסת ישר וחסר פניות. בקשה אחת קטנה של יורם מבנו, מובילה לחשיפת סוד משפחתי שהוא גם כמעט סוד מדינה במציאות הפוליטית היהודית-ערבית בישראל – כל זאת על רקע אהבה אסורה ונשמות שמחפשות את האמת הפנימית של הלב. הסוד מטלטל את יורם, את ארצי ואת כל הדמויות בסיפור, ומכניס אותן ואת המערכת הפוליטית כולה למערבולת התרחשויות מפתיעה ומטלטלת. המציאות החדשה מעמידה את חבר הכנסת בפני דילמות מוסריות וערכיות קשות וגוררת דמויות נוספות בסיפור לבחון שוב את ערכיהן ואת מערכות היחסים שלהן. העלילה מגיעה לקליימקס מפתיע ולסיום לא צפוי”.

למי הספר מיועד? 

“הספר מתאים לחובבי ספרי מתח וספרי רומנטיקה, ולחובבים של ספרים המתמקדים בדמויות ומערכות יחסים מפתיעות ומורכבות”.

למה בחרת לכתוב ספר דווקא על הנושא הזה? מה נתן לך השראה לכתיבת הספר?

“אני אוהב במיוחד ספרים המשלבים דמויות ומערכות יחסים מורכבות, יחד עם מתח ותפניות מפתיעות בעלילה. זה סוג הספר שרציתי לכתוב. גרעין הרעיון לספר עלה יום אחד כשראיתי בטלוויזיה דמות בפוליטיקה הישראלית – קיצונית יחסית בדעותיה הלאומיות, אך מאוד ערכית ומוסרית. דמיינתי מה היה עובר עליה ועל סביבתה אם הייתה צריכה להתמודד עם סיטואציה אישית הסותרת לגמרי את ערכיה ותדמיתה. תוך כדי הכתיבה צפו בראשי דמויות נוספות וסיפורי משנה שסיבכו והעשירו את העלילה”

הכירו את: אלון ורבר 2

האם יש מסר שאתה רוצה להעביר בספר? משהו שאתה רוצה שיישאר עם הקוראים אחרי הקריאה?

“המסר הוא שגם אנשים שנוח לנו לתייג באופן מאד מסוים ופשטני הם תמיד מורכבים ובעלי פנים רבות. יותר מכך, גם אנשים מרקעים שונים מאד ואפילו מנוגדים, יכולים למצוא שפה משותפת ולפעמים אפילו אהבה…

זה מה שהופך את המין האנושי למרתק כל כך. עם זאת, המטרה העיקרית של הספר היא לאפשר לקוראים ליהנות מעלילה מעניינת ומדמויות מרתקות, ולהתנתק קצת מחיי היום יום”.

מה היו התגובות על הספר?

“רבים מהקוראים סיפרו לי שעלילת הספר, כולל הדמויות ומערכות היחסים בסיפור, ריתקו אותם ושהם סיימו אותו תוך ימים ספורים. יותר מזה לא יכולתי לבקש”.

איך היה תהליך ההפקה של הספר עם הוצאת ספרי ניב?

“תהליך סופר מקצועי, סבלני ואישי. החל מכך שהצמידו לי מפיקה שהסבירה לי את כל שלבי התהליך (כולל סרטי ההדרכה המצוינים של יהודה ניב) וליוותה אותי, המשך בחיבור לאנשי מקצוע מעולים בשלבי הספר השונים: עורכת לשונית וספרותית, מעצבת, צוות שיווק והפצה, יחצ”ן ועוד. כל העובדים היו זמינים, סבלניים ומקצועיים. יהודה עצמו גם סייע לי בכל שלבי העבודה. חוויה מצוינת!”

 

לסיום, ורבר חולק עם הקוראים ציטוט אחד שהוא אוהב במיוחד מהספר:

 

“דפיקה קלה בחלון הרכב ניערה אותה משרעפיה, והיא ראתה פרצוף מוכר ניבט אליה מבעד לחלון. מייד זיהתה את הפרצוף המחייך, המעוטר בשפם גדול. הוא נראה מבוגר ממה שזכרה.

רנייה לחצה על כפתור החלון, מרגישה מייד את מצב רוחה משתפר.

“נסיכה”, רעם קולו המוכר של אבו מוך, “אני רואה שמישהי פה קצת מבוהלת”. אבו מוך היה הבעלים של מאפיית הבייגלה שניצבה מאחורי העיקול. המאפייה נקראה בפשטות “מאפיית אבו מוך”.

הזמן כאילו עמד מלכת במאפייה שנראתה בדיוק כפי שנראתה כשהייתה ילדה והייתה עוצרת בה כל יום בדרכה בחזרה הביתה מבית הספר וקונה בייגלה, “בלי שומשום”.

לפרטים נוספים ורכישת הספר של אלון ורבר מחסומים לחצו כאן

תגובות

יוגב קהן 10 ביוני 2023
ספר מעולה!!!הנאה צרופה של מתח ועלילה מרתקת!!!שאפו לסופר המוכשר מחכה כבר לספר הבא שלך!!!

הוספת תגובה

צרו קשר

שתפו את הראיון

מי שקרא את זה התעניין גם ב

הכירו את: שלמה שחר

המרואיין שלנו הפעם הוא שלמה שחר (60), מחבר הספר “נאמן לציבור” שיצא לאחרונה בהוצאת ספרי ניב. שחר גדל בחולון, למד בישיבה תיכונית בירושלים ובישיבת הסדר

קרא עוד »

הכירו את: ניסים צדיק

ניסים צדיק (57), הוא יועץ ומתווך נדל”ן, איש צבא בעברו, שהשתחרר מצה”ל בשנת 2013. הוא אוהב כדורגל (ואף שיחק בנעוריו בנבחרת הנוער של הפועל באר

קרא עוד »

הכירו את: בת-שבע מנס

בת-שבע מנס היא עיתונאית, עורכת ומתרגמת ספרים שחיה בסין קרוב לעשרים שנה. ספרה “הבית ברחוב סונג לינג”,מספר על אמא שעוזבת הכל וטסה עד קצה העולם

קרא עוד »

הצטרפת לרשימת התפוצה בהצלחה!

ספרי ניב ברשתות החברתיות

איפוס סיסמה

הזינו סיסמה חדשה

איפוס סיסמה

הזינו כתובת דוא"ל וישלח אליכם אימייל עם קישור לאיפוס הסיסמה.

כבר יש לך חשבון?

פעם ראשונה אצלנו?

צור חשבון

הוצאת ספר לאור?
התחל למכור את ספרך בחנות הספרים המקוונת המתקדמת בישראל!

צור חשבון סופר

כבר יש לך חשבון סופר?