הכירו את: עודד לויצקי

עודד ברוך מרדכי לויצקי (47), נשוי ואבא לארבעה ילדים בגילאי 4.5 – 17.5,  הוא איש אשכולות רב פעלים שרק ההתבוננות ברשימת עיסוקיו בעבר ובהווה תעשה לכם סחרחורת. בין היתר הוא מכונאי רכב והנדסאי רכב, מנהל מוסך, מורה ליוגה, תאורן, צלם, סאונדמן, רכז חינוך שעוסק בחינוך לא פורמלי לנוער בסיכון, וגם סופר שכבר הוציא לאור שני ספרים. הוא אוהב לבנות וליצור, לטייל בארץ ובעולם (הוא כבר טייל טיולים גדולים בכמה יבשות) ולכתוב. לויצקי חזר בתשובה לפני עשר שנים והוא מעיד על עצמו שהוא איש המשלב חומר ורוח בכל מה שהוא עושה, ומלא בסקרנות כלפי החיים ומשמעותם. 

הכירו את: עודד לויצקי 1

לויצקי אוהב לשלב בספריו חיפוש עצמי, רוחניות ופילוסופיה, קודש וחול. בספרו “סדרן הנשמות” הוא מספר על דינה, שחזרה מהטיול הגדול בדרום אמריקה ועל עמיחי, יוצא יחידה מובחרת, בעלילה חוצת גבולות ורצופת נסיונות וחיפוש אחר משמעות.
ספרו החדש, “המבול”, שראה אור בימים אלה בהוצאת ספרי ניב, מתכתב במובן מסוים עם חייו של לויצקי, שלצד המסע הרוחני שהוא עושה, הוא מנסה לטעום מהכל ומנצל כל רגע. “
חודש לפני שנת אלפיים מקבל גיבור הספר, ראש ממשלת ישראל, את הבשורה שהשמש עתידה להתכלות בשנת אלפיים ושסוף העולם קרב ובא. מכאן והלאה נותר לראש הממשלה ולאנושות כולה כחודש בלבד לחיות. ראש הממשלה נקרע מבפנים בין המחויבות שלו לעם לבין משפחתו. עולמו הפנימי נמצא בפני קריסה וחלק מהסובבים אותו לא מצליחים לעמוד בלחץ. ראש הממשלה מסכם את עברו ובמקביל מביט אל העתיד ומנסה ליזום תוכנית על להצלת המין האנושי, תוך כדי ניצול כל שנייה שנותרה לו לחיות בהווה. בחודש ימים הוא עובר מה שאדם ממוצע עובר במשך חיים שלמים. לבסוף מסע פנימי ואמוני מקרב אותו לשורשיו היהודיים”.

למי הספר מיועד?

“הספר מיועד לגיל 16 ומעלה, מאחר והתכנים של הספר מצריכים איזשהו ניסיון ושפשוף בחיים כדי לרדת לעומק הרעיונות שאני יוצק בתוך העלילה”, אומר לויצקי ומדגיש שאין בספר תיאורים מיניים או שפה לא נאותה. “הספר יכול להתאים מגיל 16 עד 120, ועשוי להתאים במיוחד לגילאי 35-20 שנמצאים עדיין בשלב של חיפוש והגדרה עצמית והספר יכול להשפיע עליהם ולגעת בהם. הספר מתאים לנשים וגברים כאחד, הן לחילונים גמורים הן לחרדים והן למי שאינו יהודי”. 

למה בחרת לכתוב על הנושא הזה? מה נתן לך השראה? 

הספר בחר בי. קודם כל כתבתי את שם הספר ואז העלילה צצה בראשי. כתיבת הספר נמשכה  כעשרים שנה והייתה למסילה מקבילה בחיי. בכל עת שהיה “נופל לי אסימון” בחיי הפרטיים הייתי יוצק אותו לתוך העלילה של המבול, כך עד לסיום הספר. מי שמכיר אותי היטב יודע שהספר “המבול”הוא פסקול חיי”.  

מהו המסר שאתה רוצה להעביר בספר? 

“המסרים העיקריים שלי הם להתעורר ולפקוח עיניים, להיכנס לתהליך של מודעות, להבין שיש כוח עליון גדול מאיתנו שאין אנו יכולים לתופסו בשכלנו ולחיות כל רגע כאילו היה האחרון בחיים”. 

הכירו את: עודד לויצקי 2

 

מה היו התגובות שקיבלת על הספר ואיך הן גרמו לך להרגיש?  

“את הספר קראו עד היום כמאה איש לערך, רובם בני משפחה וחברים שנתנו לי משוב. כולם טענו שאי אפשר היה להניח את הספר, שהוא מאוד קריא וזורם, ששפתו פשוטה ושהוא מותח. המעניין ביותר היה שכל אחד ואחד הזדהה עם מסר או משהו אחר מהספר. אני מרגיש נהדר על שהצלחתי להגשים חלום ולכתוב ספר ובייחוד על כך שהצלחתי לגעת  באנשים”.

איך היה תהליך ההפקה של הספר עם הוצאת ספרי ניב?

את תהליך העריכה וכו’ כבר עשיתי עם הוצאה אחרת לפני ניב, למעשה רק תיקונים קלים ועיצוב עריכה מחודש עשיתי בניב והיה אחלה וזרם והתוצאה מרשימה בעיני

 

לסיום, לויצקי חולק עם הקוראים ציטוט אחד מתוך הספר שהוא אוהב במיוחד:

“זעקה ביקעה את חלל בית בכנסת, ומבט הנוכחים הופנה להיכל ספרי הקודש שם שרע על הרצפה אדם חיוור כסיד וספר תנ”ך מאובק בינות ידיו הרועדות. היה זה ראש ממשלת ישראל, שכל דרך חייו כאתאיסט מוחלט התנפצו לרסיסים במפגש עם פרשת נח וסיפור “המבול”. “הייתכן כי הכל כתוב וידוע מראש?”

לרכישת הספר של עודד לויצקי- “המבול” לחצו כאן

תגובות

לא נמצאו חוות דעת

הוספת תגובה

צרו קשר

שתפו את הראיון

מי שקרא את זה התעניין גם ב

הכירו את: נדב נגאוקר

נדב נגאוקר (20), תושב רמלה, הוא הנדסאי אלקטרוניקה אשר בימים אלה משרת בצה”ל ביחידת הניסויים של זרוע היבשה. נגאוקר אוהב אמנות על כל גווניה וטיולים

קרא עוד »

הכירו את: ניר דורון

ניר דורון (50), תושב גבעת ח”ן, הוא איש אשכולות: הוא הייטקיסט, מרצה, יוטיובר, מתנדב סדרתי ובעל תואר ראשון במשפטים ותואר שני בארכיאולוגיה ובתרבויות המזרח הקדום.

קרא עוד »

הכירו את: גיל גרטל

ד”ר גיל גרטל (62) הוא איש חינוך, מפתח תוכניות לימודים וכותב  בבלוג “ביקורת החינוך” במגזין הרשת “שיחה מקומית”.  את עבודת הדוקטורט שלו עשה גרטל על

קרא עוד »

הכירו את: יצחק שויגר

יצחק שויגר (77), נשוי, אב לארבעה ילדים וסבא לעשרה נכדים, הוא עורך דין, אשר עסק במקצוע במשך 50 שנה וכיום  הוא עוסק בתחום בהתנדבות. יצחק

קרא עוד »

הכירו את: אסף איל

הסופר שלנו הפעם הוא אסף איל (45), עובד סוציאלי, נשוי (לאהבת הילדות שלו מבית הספר היסודי!) ואב לארבעה ילדים.  הוא עבר לגור בניו יורק בשנת

קרא עוד »

הצטרפת לרשימת התפוצה בהצלחה!

ספרי ניב ברשתות החברתיות

איפוס סיסמה

הזינו סיסמה חדשה

איפוס סיסמה

הזינו כתובת דוא"ל וישלח אליכם אימייל עם קישור לאיפוס הסיסמה.

כבר יש לך חשבון?

פעם ראשונה אצלנו?

צור חשבון

הוצאת ספר לאור?
התחל למכור את ספרך בחנות הספרים המקוונת המתקדמת בישראל!

צור חשבון סופר

כבר יש לך חשבון סופר?