איך כתיבה עשויה להיטיב עמכם רגשית?

בעולם אוטופי, לא הייתם מרגישים את כובדו של הלחץ, טועמים את טעמה המריר של האכזבה או שקועים לעתים בתחושות פספוס, דכדוך או חרטה. במציאות לעומת זאת, אין אדם שפטור מהתמודדויות אלו, אך כל עוד יודעים איך לנהל מצבים שמטבעם רחוקים מלהיות אידאליים, ניתן אף להתעצם דרכם. יתכן ויצא לכם לתהות יותר מפעם אחת: “אילו כלים עשויים להיות יעילים בהתמודדות עם רגשות שליליים?”. אנחנו אמנם לא יודעים לאילו מסקנות ותובנות הגעתם, אך יודעים כי ישנו כלי שראוי שתכירו ותתנסו בו: כתיבה. 

איך כתיבה עשויה להיטיב עמכם רגשית? 1
כתיבה מרגשת

כתיבה היא כלי יעיל שעשוי לסייע בהקלה וריפוי מגוון סימפטומים ומצבים רגשיים, והיא מומלצת לכל אחד ובכל נקודת זמן מסיבה פשוטה: היא לא יכולה להזיק ובהכרח (!) מועילה ומיטיבה. הכתיבה יכולה לסייע לכם רבות עם הדברים הבאים:

  • ארגון וסיווג מחשבות (אילו מחשבות ראויות לתשומת לב ואילו ממש לא)
  • הכנסת סיטואציות שונות לפרופורציה נכונה 
  • חיבור למקומות החבויים והעמוקים ביותר בנפש
  • פורקן רגשי יסודי ו”ניקוי” רגשות ותחושות המעיקות עליכם
  • היכרות עם תכונות ועוצמות בכם שטרם הכרתם ועוד…

 

להתמודד, להתגבר ולהתעצם באמצעות כתיבה

כשמדברים על כתיבה ככלי לריפוי, מדברים בעיקר על כתיבה אינטואיטיבית. כלומר, כתיבה שאינה תחומה או כפופה לחוקים נוקשים, הגבלות או כללים. מכאן, שלא נדרש כל כישרון או ניסיון בכתיבה על מנת ליהנות מהכלי הנפלא הזה, הנשען על “העתקת” מחשבות ורגשות – מהלב ומהראש אל הדף. דרך נחמדה להמחיש את אופן ורעיון הכתיבה האינטואיטיבית: דמיינו לעצמכם שהיה כפתור שעם לחיצה עליו היו מוקרנים על מסך כל הרגשות והמחשבות שלכם. אז כפתור כזה אמנם אין, אך עט ודף – יש! בעת שאתם מרגישים צורך לפרוק, להירגע, לקחת אוויר, להבין, לעכל או לסדר מחשבות, נסו את תרגיל הכתיבה הבא: 

  • כתבו על דף את כל העולה על דעתכם ומליבכם. השתדלו שלא להפעיל “פילטרים” מסוימים, אלא תנו דרור מלא למחשבות ולרגשות.
  • הפעולה האקטיבית – כתיבה, תאפשר לכם לפלוט ולנקות מעצמכם רגשות שליליים. הדברים המעיקים עליכם כאילו ו”יתלשו” מתוך הלב ויעברו דירה אל מקום חדש – הדף. 
  • חשוב להדגיש כי אין כל משמעות לתוצרי הכתיבה, אלא אך ורק לתהליך הכתיבה עצמו. 
  • לסשן כזה של כתיבה תוכלו להקדיש חמש דקות, רבעה שעה וגם שעה, לבחירתכם. ככל שתקדישו יותר זמן, כך תוכלו להגיע לרבדים עמוקים ומהותיים יותר.

 

“האם כדאי לי לפרסם הדברים שאני כותב?”

לצד האנשים ש”משרבטים” מחשבות או רגשות על דף (זו כתיבה אינטואיטיבית-לגיטימית לחלוטין!), ישנם אלו שכותבים את רגשותיהם בצורת שירים, סיפורים קצרים ואפילו ספרים. אלו תוהים לעצמם האם לשמור במגירה את יצירותיהם או לשתף אותם. מובן כי לכל אחד ישנם השיקולים האישיים שלו, כך שאין באמת מקום לדון ב”כדאי” או “לא כדאי”. עם זאת, חשוב לדעת: מאחר ואנו מעמיקים בנושא של כתיבה ככלי להטבה רגשית, דעו כי לשיתוף ישנו ערך רב:

  • עם פרסום מילותיכם, תוכלו לקבל חיזוקים חיוביים שיתרמו לתהליכים הפנימיים שאתם עוברים (“כתיבה מרגשת”, “הבעת אומץ מעורר השראה”, “בזכות מה שכתבת הבנתי שבכל אחד מאיתנו חבויים כוחות פנימיים” ועוד…)
  • כשתחלקו את עולמכם הפנימי, תגלו כי ישנם עוד אחרים שעוברים תהליכים דומים. ההזדהות של אחרים עם תחושותיכם והאתגרים מולם אתם מתמודדים, תיצור הקלה רגשית משמעותית הנובעת מההבנה כי שאינכם לבד

טיפ מאיתנו: כתיבה היא מעין מסאז’ לנפש – היא מקלה, מנחמת ומעצימה. שבצו לעצמכם ביומן יום ושעה קבועים, שיוקדשו לכתיבת מחשבותיכם, רגשותיכם, משאלותיכם, חששותיכם או כל דבר אחר העולה על ראשכם ויושב בליבכם.

תגובות

לא נמצאו חוות דעת

הוספת תגובה

צרו קשר

שתפו את המאמר

מי שקרא את זה התעניין גם ב

תהליך הגהה לספר

תיקוני הגהה לאחר עימוד

מה היא הגהה לאחר עימוד? עריכה, ניקוד, עימוד, תיקון טעויות לשוניות… אז מה היא בעצם הגהה בכלל? בעולם ההוצאה לאור הגהה היא לרוב השלב שמתבצע

קרא עוד »

הצטרפת לרשימת התפוצה בהצלחה!

ספרי ניב ברשתות החברתיות

להוציא ספר לאור

עם ספרי ניב - זה פשוט מתמיד!

מזמינים אותך להשאיר פרטים ואנו נחזור אליך עם כל המידע :)

להוציא ספר לאור

עם ספרי ניב - זה פשוט מתמיד!

מזמינים אותך להשאיר פרטים ואנו נחזור אליך עם כל המידע :)

איפוס סיסמה

הזינו סיסמה חדשה

איפוס סיסמה

הזינו כתובת דוא"ל וישלח אליכם אימייל עם קישור לאיפוס הסיסמה.

כבר יש לך חשבון?

פעם ראשונה אצלנו?

צור חשבון

הוצאת ספר לאור?
התחל למכור את ספרך בחנות הספרים המקוונת המתקדמת בישראל!

צור חשבון סופר

כבר יש לך חשבון סופר?

מזל טוב!

עשית את הצעד הראשון
לקראת היציאה שלך לאור!

ולבינתיים - ספרי ניב ברשתות החברתיות