הקורונה המחישה לנו היטב: זהו עידן של ספרים דיגיטליים

זהו עידן של ספרים דיגיטליים

כבר כמה שנים שההצהרה הזו נשמעת בקרב קוראי ספרים רבים, והפכה להיות שכיחה בעולם הספרות – ברחבי העולם, ולאחרונה גם בישראל: הגיע הזמן לעבור לקריאת ספרים דיגיטליים. הנימוקים לכך רבים מאוד, החל בעובדה שהעולם כולו עובר לדיגיטל וכלה בנוחות ובקלות השימוש.

אבל מה שבאמת הכריע לטובתם של הספרים הדיגיטליים בעת הנוכחית הוא כנראה המאבק בנגיף הקורונה, ששינה לחלוטין את כל מה שהכרנו לגבי החיים כאן.

הפתרון המושלם בימים של סגר ושל חשש מהידבקות

בזמנים מסוימים זה עלול להישמע רחוק מאוד מאיתנו, אבל כנראה אף אחד לא ישכח את ההרגשה שחש כאשר הוטל כאן הסגר בשיא התפרצות המגפה. בעצם, ייתכן שזה אף יתרחש שוב, לצערנו, ואותן הגבלות שלמדנו להכיר ישובו לאפיין את חיינו לתקופה מסוימת. ובתקופה הזו, כידוע, כמעט אין יוצא ואין בא.

בימים של סגר, צריך לחפש כיצד להעסיק את עצמנו. זהו אולי הצורך החזק ביותר כאשר הדברים משתנים לנגד עינינו. כאשר אדם חי לבדו, ברור מדוע; כאשר אדם חי באותו בית עם אנשים אחרים, הצורך הזה קיים גם כן – בעיקר במטרה לגוון את השגרה ולהפוך אותה לנסבלת יותר, עם כמה שפחות רגעים של שעמום מעיק.

בזמנים כאלו, אין שום ספק שספר הוא פתרון נהדר: אפשר לקרוא אותו לבד ולקרוא אותו יחד, לצלול לעומקה של חוויה מסעירה או להפוך זאת לעניין לימודי – ובעיקר למלא שעות ארוכות בתוכן משמעותי ומהותי.

הבעיה היא שבמקרים רבים, תחת המגבלות השונות, אי־אפשר לצאת ולרכוש ספרים, מה גם שהחנויות סגורות או שהגישה אליהן מוגבלת. ובמצב עניינים שכזה, כאשר הספרים הפיזיים אינם בהישג יד, ספרים דיגיטליים יכולים להיות פתרון מצוין.

קחו לדוגמה את אפליקציית ספרי ניב או את חנות ספרי ניב: שתיהן מאפשרות לכם לרכוש ולהוריד אל המכשיר שלכם – ויהיה זה כל מכשיר חכם שיש בידכם – פורמט דיגיטלי של כל ספרי ההוצאה, ולזכות בעותק של הספר ממש בתוך דקות ספורות. בלי לצאת מהבית, בלי לבדוק אם חנות מסוימת פתוחה, בלי להשקיע מאמצים.

למעשה, דרך האפליקציה והחנות של הוצאת ספרי ניב אתם יכולים להוריד כל פורמט דיגיטלי שתרצו, כולל ספרים אינטראקטיביים וספרי שמע. זה פשוט באופן מפתיע.

ספרים דיגיטליים ספרים אלקטרוניים

גם בימי שגרת הקורונה: ספרים דיגיטליים

כעת בוודאי תגידו לעצמכם: למדנו את הקורונה ואת סכנותיה, וכיום נראה שהבנו איך להתמודד איתה, בלי סגר הרמטי ובלי בידוד ממושך. אומנם אנחנו חיים עדיין בצל הקורונה, אך זאת שגרה שאפשר לחיות איתה, ואפילו לשוב לחיים רגילים.

כל זה נכון מאוד, אך בכל זאת לקריאת ספרים דיגיטליים יש כאן יתרון נוסף: זהירות מתבקשת. אומנם חזרנו לשגרה, פחות או יותר, ואומנם אנחנו יודעים כיום מהי הקורונה ומהו אופייה, אך גם בימים כאלה – וזה דבר שחשוב לזכור בכל מצב – צריך להיזהר ולהישמר, ולשמור על ההנחיות.

וספרים דיגיטליים ‘עוזרים’ לשמור עליהן היטב.

כיצד? כאמור, כיום ניתן להזמין ולהוריד קבצים דיגיטליים בפורמטים שונים ישירות למכשיר החכם שלכם, דרך הפלטפורמות המתאימות. נזכיר כי לצד חנות ספרי ניב והאפליקציה ישנן עוד חנויות אינטרנטיות שונות לספרים, בעברית ובאנגלית שמציעות ספרים דיגיטליים לרוב, וכל שנותר לכם לעשות הוא לבחור את הספר הבא שתרצו לקרוא, ולהזמין אותו בכמה לחיצות.

היתרון הגדול בכך הוא שאתם לא נדרשים למשלוח, לא נחשפים לאנשים שעשויים להתברר מאוחר יותר ככאלו שנושאים את הנגיף, לא נמצאים במקומות סגורים (שבהם, כך מתברר, הסיכוי להידבקות גדול יותר) ועוד ועוד. הווירטואליות של התהליך כולו, העובדה שהוא מקוון מתחילתו ועד סופו מבטיחה לכם הגנה מלאה עליכם ועל בני ביתכם. אין טוב מזה בעידן הנוכחי.

נזכיר שוב שקריאת ספר יכולה להיות גם פעילות יחידנית, וגם פעילות משותפת. דמיינו לעצמכם פעילות משפחתית משותפת שבה אחד ההורים (או שניהם) מקריא ספר לילדיהם – וזה יכול להיות ספר ילדים, ספר נוער, ספר עיון, רומן, סיפורת או כל דבר אחר שתבחרו. הרי מדובר בספרים דיגיטליים, שזמינים עבורכם כל העת.

בכל כרגע נתון תוכלו להחליט איזה ספר יתאים לפעילות המשפחתית הבאה שלכם.

לבד מזה, וכפי שציינו גם כן קודם לכן, חלק לא מבוטל מהספרים שאנחנו מציעים לכם בעולם הווירטואלי הם ספרים אינטראקטיביים וספרי שמע, שהופכים את חוויית הקריאה (והשמיעה) למעניינת וייחודית עוד יותר. ספרי שמע וספרים אינטראקטיביים הם אופציה נהדרת לפעילות משפחתית, הן בימים של סגר והן בימים שבהם אתם מעדיפים לחשוף את בני המשפחה כמה שפחות לסיכונים הקשורים במגפה. מעל לכול, זאת פעילות משפחתית מצוינת, שכנראה לא תישכח עוד הרבה מאוד זמן.

תנו לעולם הווירטואלי מקום אצלכם בבית

אין ספק, הקורונה לימדה אותנו כמה דברים חשובים על העולם שלנו, ועל הדברים שאפשר לעשות אחרת. כשהכול ‘מתקתק כמו שעון’ ופועל בצורה שגרתית, אין כל סיבה לחשוב על שינויים, אך כשמגיע אירוע בסדר גודל עולמי, כמו מגפת הקורונה, הוא מאפשר לנו לחשוב כיצד לעשות דברים אחרת.

אז חברות רבות, ועובדים רבים, הבינו שעבודה מהבית היא פתרון מצוין מבחינות רבות ובמצבים שונים; בתי עסק הבינו שאפשר לפעול בצורה מצומצמת יותר בחללים סגורים – ולהשקיע יותר בחללים פתוחים ומרווחים; האנשים כולם, כך נדמה, התחילו להבין את ערכה החשוב של ההיגיינה, של השמירה על הניקיון, של הריחוק המסוים הנדרש מאנשים זרים. אלו תהליכים שמתרחשים אט־אט, אך כבר כעת מחלחלים לשטח וגורמים לשינוי, שמבחינות רבות עשוי להיטיב איתנו מאוד.

המגמה הזו מזמינה אותנו גם לשנות – אם נרצה בכך כמובן – את הרגלי הקריאה שלנו. שלא תטעו: איננו מעודדים אתכם לוותר על הספר הפיזי, המסורתי.

כבודו במקומו מונח ולטעמנו הוא יישאר כאן איתנו לנצח, מהרבה סיבות. הסיבה המרכזית לכך היא שמדובר, פשוט מאוד, במוצר מוצלח במיוחד.

אבל זה לא אומר שאי־אפשר לחשוב על שינוי מסוים בהרגלי הצריכה, ולעבור לקריאת ספרים דיגיטליים בכמות גבוהה מהעבר. היום, בעידן הטכנולוגי שבו אנחנו חיים, זה כמעט מתבקש – פשוט משום שהמוצר הזה נגיש כל כך. ובזמנים של קורונה וחשש מסוים מהידבקות, המוצר הזה הופך להיות מהמלצה לצורך של ממש.

ספרים דיגיטליים הם הפתרון הטוב ביותר בימים שבהם כדאי לצמצם עד כמה שאפשר את החשיפה לאנשים זרים, את השהייה בחללים סגורים שאינם הבית שלכם ועם אלו – את הסיכוי להידבקות. ספרים דיגיטליים מספרים את המענה המושלם לכך.

אם גם אתם רוצים לצאת לאור עם ספרי ניב ולדעת שהספר שלכם בידיים טובות, אתם מוזמנים להיכנס ללינק הבא ולהשאיר פרטים, אנחנו מבטיחים לחזור אליכם עם כל המידע הרלוונטי!

תגובות

לא נמצאו חוות דעת

הוספת תגובה

צרו קשר

שתפו את המאמר

מי שקרא את זה התעניין גם ב

הצטרפת לרשימת התפוצה בהצלחה!

ספרי ניב ברשתות החברתיות

להוציא ספר לאור

עם ספרי ניב - זה פשוט מתמיד!

מזמינים אותך להשאיר פרטים ואנו נחזור אליך עם כל המידע :)

להוציא ספר לאור

עם ספרי ניב - זה פשוט מתמיד!

מזמינים אותך להשאיר פרטים ואנו נחזור אליך עם כל המידע :)

איפוס סיסמה

הזינו סיסמה חדשה

איפוס סיסמה

הזינו כתובת דוא"ל וישלח אליכם אימייל עם קישור לאיפוס הסיסמה.

כבר יש לך חשבון?

פעם ראשונה אצלנו?

צור חשבון

הוצאת ספר לאור?
התחל למכור את ספרך בחנות הספרים המקוונת המתקדמת בישראל!

צור חשבון סופר

כבר יש לך חשבון סופר?

מזל טוב!

עשית את הצעד הראשון
לקראת היציאה שלך לאור!

ולבינתיים - ספרי ניב ברשתות החברתיות