לכתוב ספר עם סופרי צללים – כל מה שאתם צריכים לדעת

נתחיל בנתון מעניין שעשוי להפתיע רבים מכם: לא כל הספרים שקראתם בחייכם נכתבו על ידי המחברים ששמם מופיע על כריכת הספר. מופתעים? אנחנו מנחשים שכן.

אנו מבקשים להכיר לכם את אלו שמגשימים חלומות לסופרים, ואלו שבזכותם יוצאים לאור בכל שנה לא מעט ספרים: סופרי הצללים.

לטובת אלו מכם ששומעים עליהם כעת לראשונה, סופרי הצללים (שבאנגלית מכונים ghost writers), הם סופרים שכותבים עבור אנשים אחרים, כאשר הקרדיט על הכתיבה ניתן לאלו שהם כתבו בעבורם.

סופרי הצללים כותבים נאומים של מרצים ומנהיגים, טורי דעה במגזינים החתומים בשמו של בעל הטור, כתבות תוכן מקצועיות עבור עסקים וכן, גם ספרים. 

עד כה דחיתם את הוצאת ספרכם כי לא היה לכם פנאי לכתיבה? מחסומי הכתיבה מתעלים על הימים בהם יש לכם פרץ יצירתיות? ספרכם יוכל לראות אור בזכות סופרי הצללים!  

כתיבת ספר עם סופר צללים – מתי היא מומלצת?

לעבוד עם סופר צללים

 

 

אנחנו משוכנעים כי בשלב זה אתם שואלים את עצמכם: “האם כדאי לי לשקול עבודה מול סופר צללים?”.

אתם שואלים – אנחנו עונים: 

  • רעיון? יש! זמן לכתוב אותו? פחות – גם אם ממש תתאמצו, לא תצליחו למצוא משאב יקר ונדיר יותר מזמן. בשונה מדברים אחרים, זמן לא ניתן לקנות, גם לא בכסף (כמעט). מיותר לציין כי כתיבת ספר מותנית בהשקעה רבה מאד בזמן – מחודשים ועד שנים. לשמחתכם, גם אם הלו”ז שלכם לא משאיר לכם פנאי לכתיבה, תוכלו להגשים את חלומכם להוציא לאור ספר בעזרת סופר צללים. 
  • כשיש רעיון, אך אין יכולת כתיבה – על מנת לכתוב ספר אתם צריכים שלושה דברים עיקריים: רעיון, זמן וכישרון כתיבה. אולי תופתעו, אך ישנם סופרים מוערכים המעידים כי אינם יודעים לכתוב / אינם מרוצים מהכתיבה שלהם. במידה שגם אתם לא מרוצים מיכולת הניסוח שלכם בכתב, דעו כי פתוחות בפניכם שתי אפשרויות: האחת היא לכתוב את הספר בעצמכם ולהעביר אותו לאחר מכן שכתוב ועריכה ספרותית. האפשרות השנייה? לקצר את התהליך משמעותית עם פנייה לסופר צללים שיעבד את הרעיון שלכם למילים ויהפוך אותן לספר. 

חשוב להדגיש: פנייה אל סופר צללים לגיטימית בכל מקרה. כלומר, בחירה בנתיב יצירה זה אינה זקוקה להצדקות חיצוניות/נסיבתיות.

המשמעות היא שגם אם יש לכם רעיון מעולה, שפע של זמן וכישרון כתיבה, תוכלו לפנות לסופר צללים שילווה אתכם. 

תהליך העבודה עם סופר הצללים – למה תוכלו לצפות?

חשוב לזכור לאורך כל התהליך כי סופר הצללים כותב את הספר שלכם.

מכאן, שתהליך אמור להתבסס על שיתוף פעולה מלא ומעורבות גבוהה שלכם בו. בגדול, ישנן כמה שיטות לכתיבת ספר עם סופר צללים, כאשר אלו הן שלוש השיטות הפופולאריות ביותר:

  • ראיון עומק ולאחר מכן כתיבת הספר – שיטה זו נפוצה מאד עם כתיבת ספרים של פוליטיקאים, ספרים ביוגרפיים ואוטוביוגרפיים, מדריכים מסוגים שונים כדוגמת רוחניים ופיננסים, ספרי אוטוריטה וכן הלאה. ואיך זה עובד? נהוג כי סופר הצללים מראיין (ריאיון עומק יסודי שנפרס על פני שעות) את האדם שמזמין ממנו את השירות (כלומר, המחבר). על סופר הצללים ללמוד את הדקויות של המחבר, להבין את שפתו, השקפת עולמו והמסר שהוא רוצה להעביר, זאת על מנת שהתוצר הסופי יהיה אמין ו”ישמע” כמו המנטור, הפוליטיקאי או איש העסקים.
  • כתיבת הספר לפי מתווה שלכם – אתם מעוניינים לכתוב רומן או ספר ילדים? שיטה זו עשויה להתאים לכם. ואיך היא עובדת? יהיה עליכם להעביר לסופר הצללים אפיון מעמיק ומלא של כל דמות בספר, וגם ראשי פרקים עם קו ההתרחשות הכללי. חשוב לציין כי גם בשיטת עבודה זו, על סופר הצללים לראיין את המחבר. המטרות: להעמיק את ההיכרות עם הדמויות, להגדיר את הבעיה המרכזית והפתרון, להבין את “אווירת העלילה” וכיוצא בזה.
  • כתיבה שלכם עם משוב של סופר הצללים – אפשרות נוספת העומדת לרשותכם היא לכתוב את ספרכם בעצמכם, כאשר סופר הצללים יהיה על תקן מנטור שמלווה אתכם. לדוגמא: העברת פרק שכתבתם לסופר הצללים, כאשר תפקידו לתת לכם משוב ספרותי-ענייני. בהתאם להגדרת תפקידו ומעורבותו בתהליך, הוא יוכל אף לשנות את אופיין של הדמויות, להרחיב תיאורים מסוימים, לרווח את העלילה וכן הלאה. 

הקווים לדמותו של סופר צללים

מבלי לדעת עליכם דבר, אנו משוכנעים כי משאלתכם הגדולה היא לעבוד עם סופר צללים מקצועי, מנוסה, מסור ומוערך.

לתפישתנו, בחירת סופר הצללים לכתיבת הספר שלכם, צריכה להתבסס על הדברים הבאים:

  • ניסיון מוכח בכתיבה – על סופרי הצללים להיות לפחות אחד משני הדברים: מחברים שכתבו ספרים שיצאו לאור, או כותבים שספרות הצללים היא המקצוע שלהם. כלומר, על מנת לכתוב עבור אחרים, נדרש ניסיון מוכח בכתיבה.  
  • רגישות – זה אולי לא הדבר הראשון שתחשבו עליו, אך על סופר הצללים להיות רגיש – אליכם כאנשים עם חלום קטן בלב, לרעיונותיכם ולמילים שהוא כותב – עבורכם ועבור הספר שלכם. 
  • הקשבה והכלת ביקורת – בסופו של דבר, סופר הצללים כותב את הספר שלכם. מכאן, שעליו להצטיין בשני דברים מהותיים: האחד הוא הקשבה מלאה אליכם, בזכותה הוא יבין את עולמכם הפנימי ויוכל לתרגם אותו לרעיונות, מילים וספר. הדבר השני הוא היכולת לקבל ביקורת. באופן טבעי, יתכן ויהיו לכם הערות בונות (קל וחומר שבראשית הדרך).
  • סופר צללים מנוסה ומיומן לא רק ידע להכיל ביקורת בחיוך, אלא גם להסיק ממנה תובנות שיקדמו את כתיבת ספרכם.

“סופר הצללים יעביר לי סקיצה ראשונה רק לאחר שיסיים לכתוב את כל הספר?”

ישנם מחברים המבקשים לקבל טיוטה ראשונית רק לאחר שכל הספר נכתב.

מנגד, ישנם אלו שהציפייה שלהם היא לקבל תחילה שני פרקים כתובים, זאת על מנת שיוכלו לחלוק עם המחבר הערות, הארות ודגשים להמשך.

כל שיטת עבודה לגיטימית, כל עוד היא מקובלת על שני הצדדים. 

אין עוד רגע מתאים יותר להזיז את הרעיון שלכם מהצל ולהעבירו לאור!

אנחנו ב”ספרי ניב” נשמח לשדך לכם סופר צללים מנוסה ומקצועי, שיחד איתו תכתבו את הפרק החדש בחייכם: כתיבת הספר שלכם!

תגובות

לא נמצאו חוות דעת

הוספת תגובה

צרו קשר

שתפו את המאמר

מי שקרא את זה התעניין גם ב

הצטרפת לרשימת התפוצה בהצלחה!

ספרי ניב ברשתות החברתיות

להוציא ספר לאור

עם ספרי ניב - זה פשוט מתמיד!

מזמינים אותך להשאיר פרטים ואנו נחזור אליך עם כל המידע :)

להוציא ספר לאור

עם ספרי ניב - זה פשוט מתמיד!

מזמינים אותך להשאיר פרטים ואנו נחזור אליך עם כל המידע :)

איפוס סיסמה

הזינו סיסמה חדשה

איפוס סיסמה

הזינו כתובת דוא"ל וישלח אליכם אימייל עם קישור לאיפוס הסיסמה.

כבר יש לך חשבון?

פעם ראשונה אצלנו?

צור חשבון

הוצאת ספר לאור?
התחל למכור את ספרך בחנות הספרים המקוונת המתקדמת בישראל!

צור חשבון סופר

כבר יש לך חשבון סופר?

מזל טוב!

עשית את הצעד הראשון
לקראת היציאה שלך לאור!

ולבינתיים - ספרי ניב ברשתות החברתיות