הפצה בינלאומית של ספרים מודפסים

הפצה בינלאומית של ספרים

העולם שלנו הפך קטן יותר מאי פעם, כך נדמה. לא, הוא לא התכווץ פיזית: אנחנו – או אם נהיה מדויקים יותר, הטכנולוגיה – הפכה כל נקודה בו לקרובה מתמיד.

היום אפשר להגיע לכל מקום בקלות, בין אם פיזית ובין אם באמצעות הרשת.

האפשרות השנייה, ההגעה הווירטואלית לכל מקום ברחבי העולם, היא בשורה של ממש עבור כלל הסופרים בישראל.

הפצה בינלאומית של ספרים

לפרוץ את גבולות השוק המקומי

שוק הספרים הישראלי הוא שוק מרתק, בכך אין בכלל ספק.

מדי שנה גדלה כמות הספרים שיוצאת כאן לאור, ובשנת 2018 למשל השוק כבר עבר את רף 8,500 הספרים.

הגיוון כאן רב, הכותבים מצוינים והוצאות הספרים מקצועיות ואיכותיות. אלא מה? ישנו חיסרון אחד גדול שאיתו מתמודד כל סופר ישראלי: השוק המצומצם.

לא מדובר בשוק שאי אפשר למצות אות מבחינה עסקית. בהחלט כן.

ראו לדוגמה את שלל הסופרים שספריהם הפכו לרבי מכר כאן, ותבינו שהשוק הישראלי מציע פוטנציאל נהדר. אלא מה? הוא מציע אותו בעיקר בעברית, וקוראי עברית מונים כמה מיליונים ברחבי העולם כולו, ולא יותר. זאת המציאות.

סופר שרוצה להפיץ את הבשורה לכמה שיותר אנשים – וזה יכול להיות רומן רומנטי או ספר עיון בנושא ספציפי מאוד – יכול להרגיש שהפוטנציאל הקיים לא מספיק. שהוא צריך לפרוץ את הגבולות הקיימים כדי להגיע לכמויות האנשים שהוא רוצה להגיע אליהם.

ישנם גם סופרים שמראש החליטו כי הספר שלהם יפורסם לא רק בארץ, אלא גם בחו”ל.

נשמע כמו דבר לא אפשרי? תחשבו שוב: היום, הודות לכפר הגלובלי שבו אנחנו חיים, זאת משימה אפשרית בהחלט – בעזרת הפצה בינלאומית של ספרים, עוד אחד מהשירותים שבו מתמחה הוצאת ספרי ניב, בהיותה אחת ההוצאות היחידות בישראל שמציעות זאת כיום.

 

הפצה בינלאומית – איך זה קורה?

כאמור, בעבר היה קשה מאוד להגיע לשווקים הזרים, שכן ההגעה אליהם פיזית הייתה קשה גם היא. אבל חשבו על מה שקורה היום: היום כל אדם יכול להגיע לכל אדם אחר בעולם בכמה לחיצות כפתור – מספיק שלשניהם יש חיבור לרשת האינטרנט העולמית, והם יכולים להתקשר ביניהם כאילו היו זה לצד זה.

את היתרון הזה של העולם הווירטואלי כל סופר בעל שאיפות להתרחבות בינלאומית חייב להכיר, שהרי היום כל ספר נמצא על גבי קובץ – שאותו אפשר לשגר בקלות אל מעבר לים.

קחו לדוגמה את הוצאת ספרי ניב: בכל שנה אנחנו מוציאים לאור יותר מ־500 ספרים, וכולם כמובן נמצאים אצלנו, שמורים כקובץ.

אם גוף מסוים ירצה להפיץ את אותו ספר בחו”ל – תהיה זו הוצאת ספרים או סוכנות ספרים – הם צריכים לקבל לידיהם את אותו הקובץ, וזה הכול. את ההדפסה והכריכה הם יעשו בעצמם.

כעת, בואו נעלה עוד שלב – אל קהל היעד: הידעתם שקהילות שלמות של קוראי ספרים משוועות לספרים בעברית? הרי בכל העולם תוכלו למצוא יהודים או ישראלים, אשר קוראים ומדברים עברית, ומחפשים בנרות ספרים בעברית.

גם אנחנו, בספרי ניב, פועלים להפצה בינלאומית של ספרים בעברית בכל העולם, כדי לספק לאותן קהילות כמה שיותר ספרים בשפה העברית, שהופכים נפוצים יותר ויותר בשנים האחרונות.

לצד זה נזכיר כי כל סופר יכול להחליט שהוא מתרגם את ספרו לשפה מסוימת (או לכמה שפות) – שירות נוסף שמספקת הוצאת ספרי ניב.

זהו עוד חלק בלתי נפרד מעלם ההפצה הבינלאומית: ספרי מקור בעברית שמתורגמים לשפות זרות ומופצים לקהלי יעד ספציפיים, בהתאם לשיקולו של המחבר ולהמלצות של אנשי המקצוע שלנו, למשל באתר אמזון.

זה הזמן להכיר: POD או Print On Demand

כעת נתפנה לעניין נוסף, חשוב מאוד בכל הקשור להפצה בינלאומית של ספרים – וכזה שעדיין לא מדובר מספיק בארץ: Print On Demand, כלומר הדפסה לפי דרישה.

מדובר באפשרות להדפיס עותק חדש מספר רק ברגע שהוא מוזמן על ידי קורא או לקוח, כלומר מבלי להחזיק במלאי גדול של ספרים, בלי להדפיס מראש כמויות גדולות של עותקים, ובלי לשלם על אחסון העותקים.

כאשר מדובר בהפצה בינלאומית, עניין זה מקבל משנה תוקף, שכן הוא חוסך גם עלויות שינוע ממקום למקום: ברגע שאדם מגיע לחנות או להוצאה לאור שמציעה שירותי POD, ומזמין ספר ספציפי, מתחיל תהליך ההדפסה והוא יקבל אותו בתוך כמה ימים, ולפעמים אף בתוך יום אחד בלבד. חשבו כמה הכול הופך פשוט יותר בדרך זו.

קחו לדוגמה אדם ישראל שנמצא בחופשה ארוכה בחו”ל, ומתחשק לו לקרוא ספר מסוים הכתוב בעברית.

כמה נחמד היה אילו עמדה בפניו האפשרות להגיע להוצאת ספרים במדינה שבה הוא נופש, להזמין את הספר המקורי, והכתוב בעברית כמובן, ולקבל אותו לחדרו במלון בתוך זמן קצר.

זהו בדיוק הרעיון של POD, והיום הוא אפשרי – בזכות שיתוף פעולה מעניין של הוצאת ספרי ניב.

הפצה בינלאומית עם ספרי ניב

הוצאת ספרי ניב זיהתה את הפוטנציאל הגלום בנושא ה­־Print On Demand כבר לפני כמה שנים, ובהתאם לכך רקמה שיתוף פעולה ייחודי עם הוצאת הספרים הבינלאומית OmniPub.

מדובר, למעשה, בקבוצה של 50 הוצאות ספרים מ־30 מדינות ברחבי העולם, אשר התאגדו יחד לגוף אחד גדול – המחזיק במאגר של מיליון וחצי ספרים.

האתגר מבחינת אנשי OmniPub הוא להגדיל את היצע הספרים הכתובים בעברית – שלהם יש ביקוש מארה”ב, דרך אירופה ואפילו עד מרוקו.

את הגדלת ההיצע הם עושים בעזרת שיתוף הפעולה עם הוצאת ספרי ניב.

ספרי ניב חתמה עם OmniPub על חוזה להפצה בינלאומית, שיאפשר להעלות את כל כותרי ההוצאה שלנו אל המאגר של OmniPub – כך שלמעשה כל כותר שיצא לאור דרך ספרי ניב בהוצאה מסחרית, הועלה אוטומטית אל המאגר הזה.

היתרון הגדול ביותר? OmniPub מציעים את שירות ה־POD, וכך יכול לכל אדם להזמין את הספר שלכם, כסופרי הוצאת ספרי ניב, ולקבל אותו גם בחו”ל, בעברית בתוך זמן קצר.

הספר מודפס במדפסת מהירה ומיוחדת, נכרך במקום (בכריכה רכה) ונשלח אל המזמין.

ניתן לקבל את הספר בתוך כמה ימים, ובמקרים מיוחדים ניתן להזמינו במשלוח דחוף, כך שיגיע עוד באותו היום.

כך או כך, שיתוף הפעולה הזה ממשיך את הכיוון שאליו צועדת הוצאת ספרי ניב בשנים האחרונות: לפרוץ את גבולות ישראל, לכבוש כמה שיותר אזורים להפצה בינלאומית של ספרים ולהציב את ספרי ההוצאה על קדמת הבמה, בכל מקום בעולם.

צרו קשר

שתפו את המאמר

שירותים נוספים

חולמים לפרסם ספר?

צרו עמנו קשר, ואנו נלווה אתכם צעד צעד, יד ביד, לאורך כל הדרך. בהצלחה!

הצטרפת לרשימת התפוצה בהצלחה!

ספרי ניב ברשתות החברתיות

להוציא ספר לאור

עם ספרי ניב - זה פשוט מתמיד!

מזמינים אותך להשאיר פרטים ואנו נחזור אליך עם כל המידע :)

איפוס סיסמה

הזינו סיסמה חדשה

איפוס סיסמה

הזינו כתובת דוא"ל וישלח אליכם אימייל עם קישור לאיפוס הסיסמה.

כבר יש לך חשבון?

פעם ראשונה אצלנו?

צור חשבון

הוצאת ספר לאור?
התחל למכור את ספרך בחנות הספרים המקוונת המתקדמת בישראל!

צור חשבון סופר

כבר יש לך חשבון סופר?

מזל טוב!

עשית את הצעד הראשון
לקראת היציאה שלך לאור!

ולבינתיים - ספרי ניב ברשתות החברתיות