כתיבת ספר – בעזרת סופר צללים

כתיבת ספר לבד, או בעזרת סופר צללים? 

התהליך של כתיבת ספר יכול להיות לא פשוט גם לסופרים מנוסים. מחסום כתיבה, מחסור בהשראה, ואצל סופרים מתחילים כניסה לתהליך חדש, ארוך ולא תמיד ברור של כתיבת ספר באורך מלא. באתר שלנו תוכלו למצוא מאמרים עם טיפים ושלבי עבודה נכונים לתהליך הכתיבה, אבל לא כל מי שרוצה להוציא ספר בהכרח יודע לכתוב, אז מה הפתרון?


כתיבת ספר באמצעות סופר צללים

לתרגם את המחשבות שלכם למילים על הדף

אם תמיד חלמתם להוציא ספר לאור, אבל היה חסר לכם הידע על התהליך או את הזמן הדרוש כדי לשבת ולכתוב, סופר צללים יכול להיות רעיון מעולה בשבילכם. מדובר בעורך ספרותי מנוסה שכתב במהלך חייו המקצועיים מספר ספרים לאנשים שונים ובתחומים שונים. אומנם אנחנו לא מכירים את סופרי הצללים שעומדים מאחורי הקלעים, אבל רבות הביוגרפיות של אנשי ציבור וידוענים שנכתבו על ידם.

סופרי צללים לא כותבים רק ביוגרפיות, אלא גם נאומים, כתבות, ספרים מכל הז’אנרים שהמחבר המקורי שלהם לא הצליח לסיים בעקבות אילוצי זמן או מנסיבות אישיות, ובכללי כל סוגה ספרותית יכולה להרוויח מעבודתו של סופר צללים מקצועי. סופר הצללים יערוך ראיונות בשביל להבין את מטרת היצירה, הרעיון מאחוריה, קולו של היוצר ואופי הכתיבה הרצוי. לאחר מכן הוא ישלב את כל המידע לספר באורך מלא. 

סופר צללים – כל המידע החשוב

סופרי צללים (שמכונים לעיתים כותבי רפאים) הם סופרים מנוסים, אינטליגנטיים ויצירתיים. אופי העבודה יכול להיות כתיבה מלאה של הספר שלכם מאפס, או אם כתבתם חלקים מסוימים שדורשים ניסוח מחדש, הרחבה ופיתוח. סופר הצללים יבצע ראיונות, תחקיר, יחפש תצלומים, יבין את הסיפור המלא מהלקוח ויהפוך את כל המידע לספר מרתק שתתקשו להניח מרגע שתתחילו לקרוא.

העבודה עם סופר הצללים לא חייבת להיות כתיבה מלאה, אלא ניתן לעשות גם שילוב בו אתם כותבים חלקים מהטקסט ומעבירים לסופר צללים שיקרא, יבין את כיוון הדברים, ירחיב בנקודות מסוימות ויעזור לכם להגיע לספר באורך מלא הכתוב בקולכם.

בעזרת הכישרון של סופר הצללים לכתיבה, ההבנה שלו את מהות הדברים, והחשוב מכול – הרעיון שאתם מביאים אליו, הוא יכול לתרגם את אותו הרעיון לספר כתוב, בעבודה משותפת אתכם שתתקיים בכל צעד וצעד לאורך תהליך הכתיבה. אל דאגה: הספר יישאר על שמכם בלבד, שכן אתם אלו שמספקים את הרעיון ומובילים את התהליך קדימה. סופר הצללים נותר בתהליך הזה ‘בצֵל’, ומכאן שמו.

סופר צללים כתיבת ספר

כיצד התהליך מתבצע בפועל?

מרגע שתשאירו פרטים בהוצאת ספרי ניב ותביעו רצון לשכור את שירותיו של סופר צללים נערוך אתכם היכרות ראשונית להבנת הרעיון המרכזי לספר וסוגו, ככה נוכל לתאם לכם את סופר הצללים המתאים ביותר למשימה. הסופר יערוך אתכם היכרות ראשונית בה ישמע ממכם על הספר, על התקדמותכם עד כה ויבין את סגנון הכתיבה הרצוי. לאחר הפגישה הראשונית תיקבע סדרת פגישות שיאפשרו לכם להכיר טוב יותר, לרכז את כל המידע הדרוש ולעבוד יחד על הכתיבה עצמה.

בעקבות ההיכרות יוכל סופר הצללים לכתוב את הספר ממש כאילו יצא תחת ידכם מבחינת הסגנון, הניסוחים, השפה, סדר הופעת הדברים ועוד. ככה נוכל להתקדם לעבר הגשמת החלום ולהוציא לאור את ספרכם גם אם אין לכם את הזמן והמשאבים לעשות זאת בעצמכם.

קיימת אופציה נוספת במקרים בהם אתם רוצים להיות הכותבים הבלעדיים ומתקשים למצוא את הדרך הנכונה – באמצעות כמה פגישות עם סופר הצללים הוא יוכל לעזור לכם בפיתוח רעיונות, ילמד אתכם טיפים להתמודדות עם מחסום כתיבה ויעזור לכם בניסוחים ובהרחבת הטקסט לספר שלם.

לסיכום, עבודה עם כותב צללים יכולה להוות פתרון מעולה לאנשים שנתקעו בתהליך הכתיבה, רוצים לרכוש כלים חדשים, או למי שחולם להוציא ספר לאור אבל מתקשה למצוא את המילים. אנחנו נדע לצוות לכם את אנשי המקצוע הנכונים ולהתקדם יחד אתכם צעד צעד עד להגשמת החלום – ספר שכולו שלכם.

צרו קשר

שתפו את המאמר

שירותים נוספים

סוכנות ספרותית

https://youtu.be/aWt6PGSNBaE סוכנות ספרותית בעולם המשחק והתיאטרון נהוג מאוד שסוכן מייצג שחקנים רבים, ומנהל עבורם את תהליך החיפוש אחר תפקידים נחשקים; בתחום הספורט סוכנים הם דבר

קרא עוד »

חנות ספרים: חנות ספרי ניב

חנות ספרי ניב – כל המידע  מחפשים ספרים למכירה? בכדי לאפשר לקהל הרחב להיחשף לסופרים שלנו וליהנות ממאות הכותרים שיוצאים מידי שנה, אנחנו מחזיקים חנות

קרא עוד »

הגהה

הגהה כחלק מתהליך היציאה לאור החלק הראשון אחרי קבלת כתב היד להוצאה לאור ותחילת עבודה, יהיה להעביר את הטקסט אצל עורך ספרותי שידע ללטש את

קרא עוד »

חולמים לפרסם ספר?

צרו עמנו קשר, ואנו נלווה אתכם צעד צעד, יד ביד, לאורך כל הדרך. בהצלחה!

הצטרפת לרשימת התפוצה בהצלחה!

ספרי ניב ברשתות החברתיות

להוציא ספר לאור

עם ספרי ניב - זה פשוט מתמיד!

מזמינים אותך להשאיר פרטים ואנו נחזור אליך עם כל המידע :)

איפוס סיסמה

הזינו סיסמה חדשה

איפוס סיסמה

הזינו כתובת דוא"ל וישלח אליכם אימייל עם קישור לאיפוס הסיסמה.

כבר יש לך חשבון?

פעם ראשונה אצלנו?

צור חשבון

הוצאת ספר לאור?
התחל למכור את ספרך בחנות הספרים המקוונת המתקדמת בישראל!

צור חשבון סופר

כבר יש לך חשבון סופר?

מזל טוב!

עשית את הצעד הראשון
לקראת היציאה שלך לאור!

ולבינתיים - ספרי ניב ברשתות החברתיות