גיוס המונים להוצאת ספר

גיוס המונים בספרי ניב 

גיוס המונים, או מימון המונים, הוא תהליך שהפך פופולארי מאוד בישראל בשנים האחרונות (במקביל למתרחש בעולם, כמובן). מימון המונים מבוסס על הרעיון שבו אדם מגייס סביבו קהילה אשר חבריה תומכים, כל אחד סכום מסוים ולא גדול במיוחד לטובת גיוס כולל של סכומים גדולים למדי למען התגשמות מוצר כזה או אחר, בין אם זה ספר, אלבום מוזיקלי, סרט, מיזם טכנולוגי, מיזם חברתי ועוד.

מימון המונים הוא תנועה שתפסה כאן תאוצה עם השנים, ככל הנראה בשל התפתחות הכלכלה החברתית החדשה במחוזותינו. בכל הקשור לספרים ולהוצאות ספרים, תחום זה הפך נפוץ במיוחד. בעיקר בעידן שלנו, שבו הוצאות ספרים מעטות, ובמקרים מעטים, מממנות בעצמם את תהליך הוצאת הספר, גיוס ההמונים הוא אחד מהאמצעים לגיוס הכסף.

כיום סופרים רבים משתמשים בכלי המצוין הזה. כדי להצליח, עליהם ראשית לבנות קהילה פעילה סביב ספריהם טרם יציאתו. בעזרת מינוף הקהילה וניהול נכון שלה, יוכלו הסופרים לגייס כסף בקמפיין מימון המונים להוצאת הספר שלהם. לא במקרה הוצאת ספרי ניב נכנסה גם היא עמוק לתחום הזה, וכיום נחשבת לאחד הגורמים המובילים בסקטור זה בישראל.

גיוס המונים להוצאת ספר

למה לא לעשות מימון המונים להוצאת ספר?

לפי שנפרט לעומק כיצד עושים קמפיין מימון המונים נכון, חשוב שתדעו ראשית אם מימון המונים הוא התהליך הנכון עבורכם. והכלל הראשון, שבו דוגלת גם הוצאת ספרי ניב, הוא פשוט: לא לעשות זאת רק בשביל הכסף.

אם אתם מתכננים להוציא ספר לאור, סביר להניח שהכסף הוא לא מה שעוצר אתכם. החסם הוא לרוב רגשי, אנחנו לרוב שאולים את עצמנו שאלות כמו:

  • “האם אני ראוי לפרסם ספר?”
  • “מי יקרא את הספר שלי?”
  • “מה יחשבו עלי החברים אם הספר לא יצליח?”
  • “האם אני בכלל סופר?”
 

ולרוב, כשאנו לא אוהבים את התשובות שיש לנו כלפי עצמנו, אנחנו מוצאים תשובת “תחפושת” לשאלה למה אני לא יכול לפרסם את הספר שלי, וזה – כי זה דורש השקעה כספית. אבל האמת היא, שהשקעה כספית היא לעולם אינה החסם האמיתי, מי שחשוב לו לפרסם את ספרו, ימצא את המשאבים לעשות כך. ההשקעה הכספית ביצירה שלכם תמיד מתגמדת כשמבינים מהי הסיבה שבגללה אנחנו עושים זאת:

  • להשאיר את החותם שלך על כדור הארץ
  • להעביר את ההשפעה שלך לעולם
  • לקבל הוקרה והערכה
  • לחזק את המותג שלך
  • לתעד את הסיפורים, הרעיונות והמחשבות שלך
  • להשפיע ולעזור לאנשים ברחבי העולם
 

 וזה רק קצה הקרחון. אם אתם חושבים שגיוס המונים הוא דרך קלה ומהירה לגיוס כסף לא כך הדבר. תהליך מימון המונים זו עבודה רצינית, הדורשת השקעה רבה של מחשבה, זמן וכסף כדי לגרום לזה לקרות. לעיתים, תהליך של מימון המונים הוא מסע נוסף, שלא בהכרח מקדם אותך להגשמת היעדים שלך, כך שהרבה יותר קל יהיה להשיג מימון לעלות ההשקעה בהוצאת הספר באמצעות הבנק.

אם כך, מהי הסיבה הנכונה למה כן לעשות מימון המונים להוצאת ספרכם? התשובה לשאלה הזו היא – בניית קהילה. קהילה שתעזור לכם לקדם את ספרכם ביום שלאחר יציאתו לאוויר העולם ותהווה בעבורכם קבוצת מיקוד ושגרירים חרוצים לספרכם. כפי שמיד תבינו, בספרי ניב יש אנשי צוות מומחים בדיוק לעניין זה.

 

כיצד מבצעים גיוס המונים להוצאת ספר?

אז החלטתם שאתם רוצים לבנות קהילה לספרכם ולתכנן קמפיין מימון המון. מעולה. כאן נסביר את השלבים השונים בתהליך. כאשר אדם מחליט להקים קמפיין גיוס המונים (בין אם זה לספר, לאלבום מוזיקלי, למיזם חברתי, למיזם עסקי או לכל דבר אחר).

ראשית, עליו לעשות זאת דרך אחת הפלטפורמות הקיימות כיום בשוק. דרך אותה פלטפורמה הוא פותח מעין אתר משני, מיניסייט או עמוד נחיתה אם תרצו, שיאפשר לו להזמין אנשים להשקיע בפרויקט שלו. תמורת כל השקעה, יזכה המשקיע לתמורה מסוימת.

כך למשל, כאשר מדובר בספר, יכול הסופר להחליט שתמורת השקעה של 70 שקלים יקבל המשקיע את הספר שלך לפני כולם; תמורת 100 שקלים – ספר בתוספת הקדשה אישית; תמורת 300 שקלים – ספר וארוחת ערב בחברת הסופר. האפשרויות כאן רבות והיצירתיות בלתי נגמרת, והרעיון מצוין והגיוני למדי: כל פרויקט כולל סכום יעד לאיסוף, ותאריך יעד. כאשר מדובר בהוצאה לאור של ספר, ייתכן שגם 200 איש שישקיעו כל אחד 100 שקלים בלבד, יספיקו לסופר כדי להשיג את מטרתו. מדובר במהלך חברתי מאוד, שיכול להניע את הספר קדימה במהירות מפתיעה. זהו השלב הבא – שלב יצירת הקהילה.

 

איך יוצרים קהילה סביב קמפיין גיוס המונים?

כאן הגענו לשאלה מהחשובות ביותר בנושא, ומדוע? משום שכותבי ספרים מחפשים כל העת כיצד ליצור לעצמם קהילת קוראים נאמנה – וקמפיין מימון המונים הוא דרך נפלאה לעשות זאת. כמי שליוו ומלווים תהליכים רבים כאלה בעולם הספרות, אנחנו בספרי ניב יודעים איזו השפעה נהדרת יכולה להיות לכך על הספר שלכם.

אם כן, איך יוצרים קהילה בדרך זאת? ראשית, מבינים מהי האג’נדה שלכם – שהרי לכולנו יש אגנד’ה (גם אם רבים לא יודעים שיש להם כזו…). אחרי שהוגדרה האג’נדה, והוגדרו המסרים שתרצו להעביר במסגרתה, מתחילים בבניית קהילה חכמה, שותפה, תגובתית, שמוכנה להיתרם לטובת המהלך, להתגייס ולעזור. זו לא צריכה להיות קהילה גדולה – כאן הגודל ממש לא קובע. האיכות שלה נקבעת על פי רמת המעורבות שלה ברעיון וביכולת שלה לסייע בהנעת הרעיון שהוצאתם לדרך.

השלב הבא הוא יצירת הבידול והחלטה על הדרך הנכונה ליצירת הקהילה שלכם – הרשתות החברתיות המתאימות ביותר להעברת המסר, הצורה שבה תשמיעו את קולכם ותיצרו קול ייחודי ושונה, האמצעים שבעזרתם תעשו זאת (שיווק אורגני או שיווק ממומן, לדוגמה), התשורות שיקבלו התומכים בקמפיין ועוד ועוד. מכאן, הדרך להשקתו של התהליך קצרה. אתם בכיוון הנכון ליצירת קהילה חכמה.

לתהליך הזה יתרונות רבים. אחד מהם – היכולת להבין מבעוד מועד אם יש למוצר שלכם היתכנות כלכלית; לוודא שהוא אכן יכול להביא להיווצרות קהילה חזקה ומעורבת; לוודא שאינכם מוציאים ספר לשווא, עם מאות עותקים ששוכבים בבית או במחסן ללא ביקוש. זוהי כלכלה חברתית אמיתית, שמעודדת קיימות.

לבד מזה, לאחר שתיצרו לעצמכם את הקהילה החכמה ותגייסו את המימון הנדרש, תגלו כי המציאות החדשה שיצרתם יכולה לשמש מקפצה אדירה לספר שלכם. כשביד אחת יש לכם כסף מספיק להוצאת הספר לאור ללא דאגות, ביד שנייה את אותה קהילה שמוכנה להירתם למענכם וביד שלישית (!) מוצרים משלימים כמו הרצאות, קורסים, סדנאות, מפגשים אחד על אחד ועוד – הספר שלכם נמצא בדרך הנכונה לחשיפה טובה ויעילה, לפרסום ולהצלחה.

 

 

גיוס המונים בעזרת ספרי ניב

כאמור, לצד מומחיותה בהוצאה לאור נחשבת הוצאת ספרי ניב לאחד הגופים הבולטים בישראל בכל הנוגע לליווי תהליכי מימון המונים. עד היום ליוותה ההוצאה מאות קמפיינים מוצלחים של סופרי ההוצאה, וצברה ניסיון עצום בתחום. כפועל יוצא, ואחרי שעזרנו ללקוחותינו לגייס מעל 5 מיליון שקלים(!), בנינו קורס אינטרנטי מקצועי וייחודי בהנחיית מיטל בר זהר. הקורס יכלול כלים חשובים כמו בחירת התקציב המתאים לגיוס, ליווי בכתיבה שיווקית של עמוד הקמפיין, ייעוץ בבחירת תשורות אטרקטיביות, תמיכה טכנית בתפעול הקמפיין וליווי אישי לאורך כל התהליך. מה עוד נלמד בקורס?

 

  • מיקוד והתנעה – בניית תשתית ברורה לתהליך על כל שלביו, הבנת ערכי הליבה של הפרויקט ושל הספר עצמו, מיפוי צרכים ואתגרים.
  • קביעת לוחות זמנים לפרויקט – מהדברים החשובים ביותר בגיוס המונים.
  • דיוק הכתיבה השיווקית על מהות הפרויקט – התכנים אשר יציגו את הפרויקט בדרך הטובה ביותר וימשכו כמה שיותר תורמים.
  • עיצוב כריכה – למרות שזהו שלב מאוחר יותר בהוצאה לאור, בדרך כלל, במקרה שלנו גיוס ההמונים מחייב עיצוב כרירה לספר כבר בשלב מוקדם.
  • הדרכה לבניית תוכנית שיווק מקיפה לתקופה הקודמת לעליית הפרויקט לאוויר, ולכל תקופת הפרויקט.
 

ועוד! אנחנו מציעים בנוסף מסלול ליווי מלא של כל התהליך על ידי המומחים שלנו. צרו איתנו קשר עוד היום לקבלת מידע נוסף.

צרו קשר

שתפו את המאמר

שירותים נוספים

סמינר שיווק לסופרים

סמינר שיווק לסופרים לתשומת לבכם: בימים אלו לא מתקיים סמינר שיווק בעקבות מגפת הקורונה אם תשאלו את הסופר הממוצע באשר לתהליך הוצאת ספר לאור, קרוב

קרא עוד »

סוכנות ספרותית

https://youtu.be/aWt6PGSNBaE סוכנות ספרותית בעולם המשחק והתיאטרון נהוג מאוד שסוכן מייצג שחקנים רבים, ומנהל עבורם את תהליך החיפוש אחר תפקידים נחשקים; בתחום הספורט סוכנים הם דבר

קרא עוד »

חולמים לפרסם ספר?

צרו עמנו קשר, ואנו נלווה אתכם צעד צעד, יד ביד, לאורך כל הדרך. בהצלחה!

הצטרפת לרשימת התפוצה בהצלחה!

ספרי ניב ברשתות החברתיות

להוציא ספר לאור

עם ספרי ניב - זה פשוט מתמיד!

מזמינים אותך להשאיר פרטים ואנו נחזור אליך עם כל המידע :)

איפוס סיסמה

הזינו סיסמה חדשה

איפוס סיסמה

הזינו כתובת דוא"ל וישלח אליכם אימייל עם קישור לאיפוס הסיסמה.

כבר יש לך חשבון?

פעם ראשונה אצלנו?

צור חשבון

הוצאת ספר לאור?
התחל למכור את ספרך בחנות הספרים המקוונת המתקדמת בישראל!

צור חשבון סופר

כבר יש לך חשבון סופר?

מזל טוב!

עשית את הצעד הראשון
לקראת היציאה שלך לאור!

ולבינתיים - ספרי ניב ברשתות החברתיות