הכירו את: דניאל אונגו לוי

דניאל אונגו לוי (25) היא אנימטורית ומאיירת, שמקדישה את שעות הפנאי שלה לקריאת ספרים (במיוחד ספרי ילדים וקומיקס), האזנה למוזיקה קלאסית, ג’אז וסווינג; לימוד צרפתית, משחקי מחשב, טיולים בטבע ונופש בים.

אונגו לוי רתמה את כישרון האיור שלה ואת אהבתה לקומיקס ליצירת ספר הביכורים שלה, “עצב הראייה”, שמבוסס על סיפור חייה וראה אור לאחרונה בהוצאת ספרי ניב. מדובר ברומן גרפי שמספר את סיפורה של ילדה בשם דונה אשר מתמודדת עם לקות ראייה קשה ועם קשיים חברתיים הנובעים מהמוגבלות הפיזית. דונה מגלה בגיל צעיר את עולם האיור ובאמצעותו היא מוצאת דרכים מקוריות להתגבר על המכשולים. במהלך בגרותה היא עוברת תהליך של קבלה עצמית ובעזרת עולמה העשיר בדמיון היא מוצאת את הדרך להתעמת עם פחדיה ולחיות בשלווה עם מוגבלותה.

“הסיפור שלי יכול לגעת בכולם – בין אם מדובר בילדים ובני נוער שאפשר להגביר אצלם את המודעות לאנשים עם מוגבלויות ולקדם את קבלת השונה ובין אם מדובר במבוגרים שזוכים לקבל הצצה לחיים של אדם עם מוגבלות והאתגרים שהוא חווה מגיל צעיר”.

הכירו את: דניאל אונגו לוי 1

למה בחרת לכתוב ספר דווקא על הנושא הזה? מהו המסר שאת רוצה להעביר בספר?

“חשוב לי לספר את סיפור חיי – הדברים שעברתי והתובנות שאספתי במהלך הילדות והבגרות. הבנתי שהסיפור הזה הוא לא רק שלי, אלא של עוד ילדים ונערים שמתמודדים עם לקות ראיה או נכות. יש המון אנשים לקויי ראיה שחווים קשיים כאלו ואמנות היא דרך טובה להתמודד עם קושי. המסר הוא מאוד אוניברסלי – כולנו חווים אתגרים ואנשים לא תמיד מקבלים את השונה. רציתי לחשוף אתכם לאתגר שלי מנקודת מבט אותנטית ואמיתית על ההתמודדות האישית שלי, שקיימת עד היום,  ולספר איך האיור עזר לי להתגבר על הקשיים הללו בחיי”.

מה הוביל אותך לכתוב את הספר ולהוציאו לאור?

“תמיד רציתי לספר את הסיפור שלי ומאז שאני זוכרת את עצמי חלמתי לכתוב ולאייר ספר קומיקס משלי. מגיל מאוד צעיר הייתי שקועה בעולם האיור והאנימציה וידעתי שכשאגדל, אגשים את החלום הזה”.

מה מיוחד בספר? איזו זווית שונה את מציעה?

“אני רוצה להציג לקוראים סיפור חיים שונה ממה שהם מכירים. אנשים לא תמיד יודעים איך זה מרגיש לחיות עם מוגבלות ואפילו נרתעים מזה. חשוב לי לשים הכול על השולחן ולהראות איך איור עזר לי להתמודד עם הקשיים שחוויתי, גדולים או קטנים. כל אדם שיש לו קושי או אתגר כלשהו בחייו יכול למצוא את העוצמות הטמונות בו במקום לשקוע ברחמים עצמיים. זה לא בא בקלות אבל עם עבודה עצמית ותשוקה זה קורה”.

 

הכירו את: דניאל אונגו לוי 2

מה היו התגובות על הספר? איך הרגשת כשקיבלת את התגובות  הראשונות?

“התגובות מאוד נלהבות וחיוביות. הרבה התרגשו והתחברו לדמות ולמה שעבר עליה. זה מאוד מרגש לשמוע שהסיפור שלי מעורר השראה ומעצים אנשים. אנשים שמכירים אותי באופן אישי וזכו לקרוא את הסיפור היו מופתעים לשמוע על דברים שעברתי ושלא שיתפתי בעבר וזה מאוד ריגש אותם לגלות כמה עברתי מגיל צעיר. בנוסף קיבלתי הארות שהספר שלי צריך להגיע לבתי ספר ושאעשה הרצאות בנושא, וזאת השאיפה שלי להמשך.”

איך היה תהליך ההפקה של הספר עם הוצאת ספרי ניב?

“קראתי על ההוצאה באינטרנט והצטרפתי למפגש מקוון על תהליך הוצאת ספרים לאור. הרמה של ההרצאה הייתה מאוד גבוהה וענתה על כל השאלות שהיו לי, זה הדליק אותי ולכן החלטתי לפנות לספרי ניב ולהגשים את החלום. התהליך היה מאוד כיפי ומוצלח, נתנו לי את הקצב שלי ואת החופש לתת את האינפוט שלי. זה היה מאוד מקצועי וכלל ליווי אישי שנתן לי מענה בכל רגע ולכל שאלה”.

לסיום, אונגו לוי משתפת את הקוראים בציטוט שהיא אוהבת במיוחד מתוך הספר

“זה גודל הכתב שאני מסוגלת לקרוא.

עכשיו תמשיכו בלעדיי, כי את זה אני כבר לא רואה…”

תגובות

לא נמצאו חוות דעת

הוספת תגובה

צרו קשר

שתפו את הראיון

מי שקרא את זה התעניין גם ב

הכירו את: נעם גרטלר

נעם גרטלר (61), נשוי ואב לשתי בנות, הוא הנדסאי נוף במקצועו. במשך שנים הוא ניהל מחלקה בחברת גינון  וחקלאות מובילה, וב-16 השנים האחרונות הוא בעליה

קרא עוד »

הכירו את: אלון ורבר

אלון ורבר (59), נשוי לסמדר ואב לגל, אורי ותומר, הוא מנכ”ל חברת פיקסלוט, חברת ספורט טק של כ-250 עובדים, מהמובילות בעולם בתחומה. בעבר היה שותף

קרא עוד »

הכירו את: גבריאל חכמון

גבריאל חכמון (49), תושב ניר עקיבא, נשוי ללילך ואבא לדור, קצין בצה”ל, הוא המרואיין שלנו הפעם. חכמון משרת מזה שלושים שנה כלוחם אש בחיל האוויר,

קרא עוד »

הכירו את: ניר דורון

ניר דורון (50), תושב גבעת ח”ן, הוא איש אשכולות: הוא הייטקיסט, מרצה, יוטיובר, מתנדב סדרתי ובעל תואר ראשון במשפטים ותואר שני בארכיאולוגיה ובתרבויות המזרח הקדום.

קרא עוד »

הצטרפת לרשימת התפוצה בהצלחה!

ספרי ניב ברשתות החברתיות

איפוס סיסמה

הזינו סיסמה חדשה

איפוס סיסמה

הזינו כתובת דוא"ל וישלח אליכם אימייל עם קישור לאיפוס הסיסמה.

כבר יש לך חשבון?

פעם ראשונה אצלנו?

צור חשבון

הוצאת ספר לאור?
התחל למכור את ספרך בחנות הספרים המקוונת המתקדמת בישראל!

צור חשבון סופר

כבר יש לך חשבון סופר?