הכירו את: ברק אילון

ד”ר ברק אילון (59), תושב רעננה, עוסק מזה שנים רבות בליווי ואימון אישי בתחומי הניהול והמנהיגות, ומזה עשר שנים פסיכותרפיסט הממוקד במנהלים ובעולם העבודה והקריירה. אחד מהתחביבים הגדולים של אילון הוא מבוכים. “ככל שיהיו יותר מסובכים וקשים, כך החוויה מתעצמת”, הוא אומר. תחום העיסוק של אילון והתחביב שלו משתלבים זה בזה בספרו החדש “גברים ומבוכים – אבני דרך לבניית הגבריות העוצמתית”, שראה אור לאחרונה בהוצאת ספרי ניב. 

 

הכירו את: ברק אילון 1

 

הספר מפגיש את הקורא עם עולמות של גברים המחליטים לצאת למסעות בכדי להבין ולשנות משהו משמעותי בעולמם”, מספר אילון. “הוא מתכתב באופן מיוחד עם ספר הילדים “הקוסם מארץ עוץ” אשר מהווה השראה ומודל להבנת המסעות שלנו הגברים. אנשי האריה, אנשי הדחליל ואנשי הפח הציבו לעצמם משאלה והם יוצאים למסע אל ארץ הברקת כדי למצוא תשובות. הם צריכים להתגבר על חסמים ועכבות בנפשם ולבסוף מגלים משהו מאד עמוק ומשמעותי. את זאת ניסיתי לתאר בספר”.  

למי הספר מיועד?

“הספר מיועד קודם כל לגברים אמיצים וסקרנים. אלה האנשים שאני רואה מול עיניי כקוראים וכפרטנרים ליציאה למסעות משותפים בקליניקה. מסע כזה לעולם הפנימי והפרטי שלנו, מחייב מידה רבה של אומץ לב לפתוח דברים, לשאול שאלות ולהציב יעדים מאתגרים. המסעות הללו עוברים כמעט תמיד במחוזות נפש פחות מבוקרים, מקומות שמחייבים לעיתים להרים אבנים שלא הורמו אף פעם ולפגוש את אזורי הפגיעות שלנו – האזורים בהם אנחנו, הגברים, מתביישים – ולכן מסתירים ככל האפשר. אזורים בהם אנחנו לא בטוחים או לא יודעים את התשובה. בנוסף, הקוראים חייבים לגלות עניין וסקרנות רבה כדי לצאת למסע ולהגיע מקומות חדשים בתוכם. אמליץ גם לבנות הזוג של הגברים, שהן שותפות למסע, לקרוא ולקבל הצצה עם זווית ראייה מעניינת וחושפנית משהו לתוך עולמו של בן הזוג שלה”. 

למה בחרת לכתוב ספר דווקא על הנושא הזה?

“החוויה של כניסה ויציאה ממבוך היא חוויה חזקה במיוחד עבורי. היא מחזירה אותי שנים רבות אחורה לרגע בו נכנסתי בפעם הראשונה למבוך בטירת לידס, באנגליה.  מאז המשכתי לחפש מבוכים בכל יעד כשהדבר התאפשר.

במקביל, לאורך שנים רבות עסקתי גם בשאלות הקשורות לפסיכולוגיה של גבריות (מגדר) ולתופעות ייחודיות לעולמם של גברים. אני פוגש את הגברים האלה אצלי בקליניקה או במפגשי ייעוץ ואימון בארגונים שונים. בכל המפגשים האלה יש מאפיין אחד בולט – כמעט תמיד יש מבוכה, לפחות בתחילת המסע המשותף. אני מוזמן להיכנס פנימה לתוך עולמות פרטיים ופנימיים מגוונים ביותר ולהרבה מאד מבוכים נפשיים. כעת, נותר לי לממש צורך עמוק לתת סימנים כיצד נראה המסע הזה ומה הן אבני הדרך שפגשתי במהלך השנים”.  

מה הוביל אותך לכתוב את הספר ולהוציאו לאור?

“הספר נכתב מלכתחילה במתכונת של מאמר אקדמי קצר, המנסה לתאר ולהבין מה ניתן ללמוד ממבוכים. הקורונה שינתה את הכל. תחושת חוסר הבהירות ואי הוודאות שהיא הכניסה  לחיינו טרפה את הקלפים. מרגע זה ואילך היה לי ברור שהכניסה לתוך מבוך היא לא רק עניין לאקדמיה אלא משהו הרבה יותר חשוב לשתף. עולם העבודה, עולם הארגונים והקריירות של רבים מסביב קיבלו תפנית חדה – והיה לי חשוב להתייחס לכך. 

תקופת הקורונה העצימה את השיח הפנימי גם אצלי וגם אצל רבים מהגברים שפגשתי, סביב שאלות של חוסן אישי, יכולת להתמודד עם תקופת אי וודאות, והאפשרות שלנו, כגברים, להציע התמודדות אחרת – לבטא סוג של גמישות פסיכולוגית – שתעזור לצלוח מצבים מורכבים מעין אלה.

מרגע זה עצם הכתיבה של הספר אפשרה לי לחבר מסעות של גברים, כניסה למבוכים, חיפוש, גילוי (או בנייה) של מודלים של גבריות (מגדר), זהויות וחסמים ובעיקר לחשוב איך הייתי ממליץ לייצר את החוסן ואת הגמישות הפסיכולוגית שרבים מדברים עליה.

הכתיבה של מה שהיה אמור להיות מאמר קצר הפכה לספר. במהלך תשעה חודשים של קורונה – כמעט ללא הפסקה –  נכתב הספר

מהו המסר שאתה רוצה להעביר בספר?

“כבר כמה שנים מתרחשים מתחת לפני השטח תהליכים של מעבר מהגבריות “הישנה”, הקלאסית, המצ’ואיסטית וחיפוש אחר איזון מגדרי אחר. גברים רבים עסוקים בניסיון להשמיע את קולם האישי ולעצב את גבריותם “החדשה”. עם זאת, הזהות הגברית עדיין סובלת ממסרים כפולים: הפגינו עוצמה, חוזק וקשיחות, אל תפגינו פגיעות והימנעו מביטוי רגשותיכם בפרהסיה. זה יוצר בלבול, חרדה וקונפליקטים פנימיים. הספר מזמין את הקוראים להציץ לתוך עולמם של גברים אחרים שהעזו לצאת למסעות, שהיו מוכנים לשאול שאלות קשות ובהדרגה הצליחו לעצב לעצמם מודל גבריות אישי. זה מהלך חושפני מאד ונדיר, שמטרתו לתת לגיטימציה רחבה להרבה גברים לצאת למסעות אישיים מעין אלה”.

הכירו את: ברק אילון 2

מה מיוחד בספר הזה? איזו זווית שונה אתה מציע?

“הספר מאפשר הצצה נדירה למסעות אישיים של גברים, ולנושאים שכמעט איננו מדברים עליהם. בספר תפגשו 12 גברים שונים בתכלית זה מזה. כל אחד מהם הרגיש בשלב מסוים בחייו ש”משהו כבר לא עובד טוב כמו שהיה פעם”. כל אחד מהם יצא איתי למסע אישי “תפור למידותיו” באופן הכי מדויק ואחרי שהצלחנו להבין ולסמן ביחד את יעדי המסע. זה באמת מסע שמלווים אותו חששות ופחדים, אבל כשיוצאים אליו ביחד, זה בטוח, זה מרתק, זה מרגש וזה בעיקר פותח כל כך הרבה אופציות לחיים טובים יותר, להתנהלות מתוך בחירה ולמימוש טוב יותר את הייעוד, את המטרות ואת הדברים שחשובים לכם”. 

לסיום, אילון משתף עם הקוראים תובנה חשובה מתוך הספר: 

” הספר מתאר, בין היתר, את הדילמה הקשה שבין רצוננו, מצד אחד, להרגיש נאהבים, שייכים וזוכים לאמפתיה מבת הזוג שלנו ומצד שני, להימנע מתלות בבת הזוג הזו. מימוש היכולת של גברים לייצר תקשורת בינאישית המבוססת על קרבה, חום ואמפתיה אינה מובנת מאליה. אינטימיות של קשר עלולה להתחבר אצל רבים מהגברים לוויתור על עצמאות ואף לחשיפתם של אזורי הפגיעות והבושה שלהם. אולם, כאשר מושגת יכולת זו, היא פותחת עבורם אינסוף אפשרויות של פריצת דרך ומימוש עצמי”.  

 לרכישת הספר של ברק אילון “גברים ומבוכים” לחצו כאן:

 

 

 

 

 

תגובות

לא נמצאו חוות דעת

הוספת תגובה

צרו קשר

שתפו את הראיון

מי שקרא את זה התעניין גם ב

הכירו את: יואב בוקשטיין

יואב בוקשטיין (37), רווק, בעל תואר ראשון בתקשורת עם התמחות בתסריטאות, עוסק בחינוך מזה מספר שנים ולדבריו, “נהנה מכל רגע”. בוקשטיין מספר על עצמו שהוא

קרא עוד »

הכירו את ליאל צובארי

ליאל צוברי (23), רווקה ואמא במשרה מלאה לשני כלבים, אוהבת לקרוא, לטייל בטבע ובעיקר לכתוב. את אהבתה לכתיבה היא מימשה בספר הביכורים שלה “את אפילו

קרא עוד »

הכירו את: נעם גרטלר

נעם גרטלר (61), נשוי ואב לשתי בנות, הוא הנדסאי נוף במקצועו. במשך שנים הוא ניהל מחלקה בחברת גינון  וחקלאות מובילה, וב-16 השנים האחרונות הוא בעליה

קרא עוד »

הכירו את: שולה פיורה

שולה פיורה (73), תושבת עומר, היא ד”ר לספרות עברית, פסיכותרפיסטית מוסמכת ומנחת קבוצות, נשואה, אמא לארבעה ילדים וסבתא לשישה נכדים.  עד שפרשה לגמלאות היא היתה

קרא עוד »

הצטרפת לרשימת התפוצה בהצלחה!

ספרי ניב ברשתות החברתיות

איפוס סיסמה

הזינו סיסמה חדשה

איפוס סיסמה

הזינו כתובת דוא"ל וישלח אליכם אימייל עם קישור לאיפוס הסיסמה.

כבר יש לך חשבון?

פעם ראשונה אצלנו?

צור חשבון

הוצאת ספר לאור?
התחל למכור את ספרך בחנות הספרים המקוונת המתקדמת בישראל!

צור חשבון סופר

כבר יש לך חשבון סופר?