הכירו את: אליעזר (לונקה) גוטליב

לאליעזר (לונקה) גוטליב (76), נשוי, אב לארבעה ילדים וסב לששה נכדים, יש סיפור חיים מרתק. הוא נולד בברה”מ, עבר עם משפחתו לפולין, עלה לארץ בגיל 13 והתחנך בקיבוץ.  בצה”ל הוא שירת בחיל המודיעין, השתחרר בשנת 1988 בדרגת אל”מ ולאחר מכן המשיך לשרת במילואים. הוא השתתף בכל המלחמות והמבצעים שהתקיימו בשנות שירותו הסדיר ושירותו במילואים, ואף קיבל צל”ש מראש אמ”ן על חשיבה יוצרת.

באזרחות הוא עבד בתפקידים בכירים בשוק ההון והביטוח, היה דירקטור בחברות גדולות ושימש כמנהל בכיר ברכבת ישראל. בשנת 1989 הוא ייסד עם כמה חברים את עמותת “אמיתי” למנהל תקין וטוהר מידות בה הוא שימש כמנכ”ל ויו”ר בהתנדבות. ב-2010 הוא אף זכה בפרס מפעל חיים מטעם עמותת אומ”ץ על תרומתו לטוהר המידות ומיגור השחיתות במדינת ישראל.

בשעות הפנאי, גוטליב אוהב לעסוק בספורט, לימודי העשרה וכתיבה. הוא הוציא כמה ספרי שירה ופרוזה, כאשר ממש לאחרונה ספרו “אדם מזדמן” יצא לאור בהוצאת ספרי ניב. הספר הזה, לדבריו, משקף את תבונת הזקנה, ניסיון חייו, השכלתו ותפיסת עולמו המושתתת על ערכיו. 

“מאז היותי ילד, האדם והסביבה בה הוא חי מאוד סקרנו אותי. מאז עקבתי אחריו בעקביות עד עצם היום הזה”, הוא מספר. “הספר ‘אדם מזדמן’ מנסה לפצח את האניגמה של האדם ולעמוד על משמעות חייו. הוא מתייחס גם לפילוסופים שבמשך 2,500 שנה ניסו גם הם לפצח את אותה אניגמה. בנוסף, יש בספר ניסיון להבין מה ההבדל בין אשליית המציאות המדומה שאדם מאמץ לעצמו לבין המציאות הפיזית כפי שהיא, האמת שהאדם מאמין בה. פרקים אחרים של הספר מתייחסים למשמעות המוות בחייו של אדם, לזקנה ולמשבר אמצע החיים. כמו כן, הספר מנסה להבין לאן פונים ישות האדם והאנושות – מבט צופה פני עתיד. בספר מופיעות דוגמאות של אסכולות שונות של קהילות ועמים על מהות החיים, והכל כתוב בצורה תמציתית וישירה”. 

 

הכירו את: אליעזר (לונקה) גוטליב 1

למי הספר מיועד?


“הנושאים שבספר מיועדים לאנשים שהתנסו בכל מרכיבי החיים (מגיל 40 ומעלה). יחד עם זאת, לאור המשוב שקיבלתי בתהליך הפקת הספר, יתכן שגם צעירים בתחילת התנסותם בחיים הבוגרים ימצאו עניין בתוכן הספר”.


האם יש מסר שאתה רוצה להעביר בספר?


“המסר לקורא הוא לנסות להבין את האדם והאנושות ובמידת מה, מה צפוי להם. כמו כן, הספר קורא לעצור ולחשוב מה מהות קיומו של האדם ולנסות לצקת תוכן ומשמעות לחיים בכל נקודת זמן, על בסיס הערכים שנוצקו בתהליך ההתבגרות של האדם ועל בסיס ההתנסות בחייו”.

הכירו את: אליעזר (לונקה) גוטליב 2 מה היו התגובות שקיבלת על הספר?


“הפצתי את הכריכה של הספר לחברי ולאנשים שהנני עמם בקשר והתגובות היו מעודדות. הגרפיקה של הכריכה מעניינת ויוצאת דופן. הדף האחורי של הכריכה, מסקרן ומזמין קריאה. התרשמו בעיקר משם הספר שהנו יוצא דופן ומסתורי”.

איך היה תהליך ההפקה של הספר עם הוצאת ספרי ניב?


“מאחר ואיני אדם דיגיטלי ואני איש של אנשים, קל לי יותר בפגישות פרונטליות. היה לי קשה במקצת להשתלב בשיטת ההפקה בשלט רחוק.  בסופו של יום הצוות התאים את עצמו אלי ולמיטב הבנתי גם נהנה ולמד באמצעות היזון הדדי”.

 


לסיום, גוטליב משתף את הקוראים בציטוט שהוא אוהב במיוחד מתוך הספר:

הכירו את: אליעזר (לונקה) גוטליב 3
“אורז את חיי במזוודה,
לאן אסע לא אדע, 
חיי חלפו כהרף עין ובסערה,                                                                           
לא הצלחתי לעוצרם ולהתחיל מהתחלה”.

תגובות

לא נמצאו חוות דעת

הוספת תגובה

צרו קשר

שתפו את הראיון

מי שקרא את זה התעניין גם ב

הכירו את: נטע כהן בלום

המרואיינת שלנו הפעם היא נטע כהן בלום (44), תושבת באר אורה שליד אילת, נשואה ואמא לשלוש בנות, אשר בעקבות הורות מאתגרת במיוחד עשתה הסבה מתחום

קרא עוד »

הכירו את: יאיר יעקבי

יאיר יעקבי, תושב ירוחם, נשוי ואבא לשמונה ילדים, הוא איש חינוך בכל רמ”ח איבריו. ב-28 השנים האחרונות יעקבי עוסק בחינוך, מתוכן שתים עשרה שנים כמחנך

קרא עוד »

הכירו את: גבריאל חכמון

גבריאל חכמון (49), תושב ניר עקיבא, נשוי ללילך ואבא לדור, קצין בצה”ל, הוא המרואיין שלנו הפעם. חכמון משרת מזה שלושים שנה כלוחם אש בחיל האוויר,

קרא עוד »

הכירו את: ניסים צדיק

ניסים צדיק (57), הוא יועץ ומתווך נדל”ן, איש צבא בעברו, שהשתחרר מצה”ל בשנת 2013. הוא אוהב כדורגל (ואף שיחק בנעוריו בנבחרת הנוער של הפועל באר

קרא עוד »

הצטרפת לרשימת התפוצה בהצלחה!

ספרי ניב ברשתות החברתיות

איפוס סיסמה

הזינו סיסמה חדשה

איפוס סיסמה

הזינו כתובת דוא"ל וישלח אליכם אימייל עם קישור לאיפוס הסיסמה.

כבר יש לך חשבון?

פעם ראשונה אצלנו?

צור חשבון

הוצאת ספר לאור?
התחל למכור את ספרך בחנות הספרים המקוונת המתקדמת בישראל!

צור חשבון סופר

כבר יש לך חשבון סופר?