הכירו את: אייל בר דוד

אייל בר דוד, נשוי ואב לשלושה ילדים, הוא איש ניהול וחינוך. בין היתר, הוא עובד בתור מנהל פרויקטים בחברת מרמ, והבעלים של חברת מפל – מורה פרטי לחיים, העוסקת בחינוך. יש לו תואר ראשון במדעי הרוח – פילוסופיה, ותואר שני באנתרופולוגיה וחינוך, ובימים אלה הוא מסיים לימודי תעודה לניהול בתי ספר. בשעות הפנאי אייל הוא חובב ים מושבע  – הוא אוהב לשחות למרחקים, לחתור בקייאק ובסאפ ולגלוש. הוא גם שחקן באולינג מקצועי בעמותת ראשונים.


הכירו את: אייל בר דוד 1

בין שלל עיסוקיו, בר דוד הוא גם סופר. לאחרונה ראה אור בהוצאת ספרי ניב ספרו הראשון, “ממלכת הים”, שבו ניתן לראות את זיקתו החזקה של בר דוד לחינוך ולים. הספר, לדברי בר דוד, הוא הראשון מתוך סדרה של חמישה ספרים אשר יצאו בהמשך, כולם עוסקים בהמלכת מלכים או מלכות לממלכות השונות – הים, הזוחלים, החרקים, הפרחים והעצים. “הספר הזה וכך גם האחרים מדברים על מציאת המלך או המלכה המתאימים לאותן הממלכות, הכל דרך בחירות דמוקרטיות והצגת מועמדים ראויים יותר ופחות לתואר”. הספרים מחורזים ומלווים באיורים מדהימים אשר מפיחים חיים בכתוב ולוקחים את הקוראים למסע מרתק עד למציאת המלך או המלכה. בספר מועברים ערכים רבים, חלקם סמויים וחלקם גלויים, אשר לוקחים את הקורא למסע לימודי מהנה.

למי הספר מיועד?

“הספר מיועד למגוון של גילאים מכיוון שבכל גיל כל אחד יוכל למצוא וללמוד דברים מתאימים. בגילאים הצעירים יותר, שנה -שלוש, הילדים ייהנו מהאיורים, מהחריזה ומהסיפור, ובגילאים בוגרים יותר הם ייהנו מלמידה על חיות או צמחים חדשים, ועל ערכים כמו דמוקרטיה והתחשבות באחר”. 

למה בחרת לכתוב ספר דווקא על הנושא הזה ומה הוביל אותך לכתוב אותו ולהוציאו לאור? 

“תמיד היה לי חלום להוציא ספר, וההשראה של הים הובילה אותי לרעיון, מתוך השאלה מדוע יש מלך לחיות (האריה) ומלך לעופות (הנשר), אך לחיות הים אין מלך? משם התפתח הרעיון לעוד ממלכות שהספרים שלהן יצאו בהמשך. משם התגלגל התהליך והגעתי להוצאת ניב ולאנשים המקסימים שלה שעזרו לי להגשים את החלום”.

מה המסר שאתה רוצה להעביר בספר?

יש מגוון מסרים שהספר מציג (כך גם הספרים האחרים בסדרה). קודם כל קבלת האחר. המסר השני הוא שהמלך לא חייב להיות הכי חזק, הכי יפה, אכזרי וטורף או בכלל מלך. הנה ספויילר להמשך – יהיו גם מלכות. המסר השלישי והמאוד חשוב הוא להעביר ערכים של דמוקרטיה ובחירה חופשית. דבר נוסף הוא שהרעיון ללמד תמיד בוער בי, גם כבעל חברת מפל – מורה פרטי לחיים, לכן אני משלב בספר הרבה למידה זואולוגית על חיות. 

מה מיוחד בספר הזה? איזו זווית שונה אתה מציע?

הייחוד של הספר מעבר לחריזה ולאיורים המדהימים של מתן רוב, היא הדרך שבה נבחר מלך. מהצגת המתמודדים, עד לייצוג הוועדה הבוחרת, והכי חשוב בהתמקדות אחרת בבחירת המלך –  לא הכי חזק או הכי גדול אלא משהו אחר. בנוסף, הספר מלמד על חיות ועל הייחודיות של כל אחת מהן דרך חריזה.

הכירו את: אייל בר דוד 2

מה היו התגובות על הספר? איך הרגשת כשקיבלת את התגובות הראשונות?

קיבלתי כמה סוגים של תגובות. תגובות של הורים לילדים שמאוד אהבו את הספר, כאשר רבים מהילדים הכתירו את הספר לספר האהוב עליהם, זה שההורים מקריאים להם כל ערב לפני השינה.  היו גם תגובות של מבקרי ספרות כאלו ואחרים שפירשו את כל המסרים שרציתי להעביר עם רמיזה על הבחירות שלנו בישראל (עקיצה אם תרצו), והיו תגובות של מכרים וחברים שמאוד פירגנו ואהבו את הספר. בין היתר כתבו שזהו ספר מרתק וסוחף, מקסים וחכם, עם מסר יפה וחינוכי. אפילו כתבו שזהו ספר חובה בספריה הביתית.

איך היה תהליך ההפקה של הספר עם הוצאת ספרי ניב?

“תהליך ההפקה נמשך כמה חודשים שבמהלכם בחרתי מאיירת, מפיקה, עורכת לשונית ועוד אנשי צוות מדהימים שליוו בסבלנות את כל התהליך מרחוק, למרות הקורונה, וזו היתה חוויה נפלאה. הספר היה מיועד להיות רק דיגיטלי ואז הצלחנו לגייס עוד כסף על מנת להפוך את החלום למציאות תרתי משמע עם ספר מודפס, בנוסף לדיגיטלי”. 

איזה ציטוט מתוך הספר אתה אוהב במיוחד ויכול להמחיש בעיניך את הערך שבספר?

“הריעו למלך החדש… לנו מגיע שיהיה מלך אחר”!

זה ציטוט מאוד חזק, במיוחד לספר ילדים, משום שהוא  מדגים כיצד תרבות מתוקנת אמורה להיות כאשר בוחרים את המועמד הכי מתאים ולא לפי אמות מידה כאלו ואחרות אשר מושרשות בנו, כמו חזות חיצונית. כאן הוא נבחר ללא סטריאוטיפים אלא על פי אמות מידה מושכלות, כי ראוי שיהיה מלך אחר”.

 

לרכישת הספר של אייל בר דוד – “ממלכת הים” לחצו כאן

 

 

 

 

תגובות

לא נמצאו חוות דעת

הוספת תגובה

צרו קשר

שתפו את הראיון

מי שקרא את זה התעניין גם ב

הכירו את רחל נועם

המרואיינת שלנו הפעם היא רחל נועם, מחברת הספר “”מוח שליט על הלב”“. רחל נועם, נשואה, אמא וסבתא, הגעתי ל”גילנו”, בערך הגיל של מדינת ישראל. התחביבים

קרא עוד »

הכירו את: יאיר יעקבי

יאיר יעקבי, תושב ירוחם, נשוי ואבא לשמונה ילדים, הוא איש חינוך בכל רמ”ח איבריו. ב-28 השנים האחרונות יעקבי עוסק בחינוך, מתוכן שתים עשרה שנים כמחנך

קרא עוד »

הכירו את: חן הלר

חן הלר (46), נמצא בזוגיות ואב לשלושה ילדים (בן 13, בת 8 ובן 3), מכונאי רכב והנדסאי מכונות עם התמחות ברכב, ועכשיו גם סופר. ספר

קרא עוד »

הכירו את: אבירן בר-און

המרואיין שלנו היום הוא אבירן בר-און (37), תושב רמת גן, נשוי ואב לשלושה ילדים, שותף ומנכ”ל בעסק משפחתי בשם “בר-און סטודיו בע”מ” בענף העיצוב והבנייה,

קרא עוד »

הצטרפת לרשימת התפוצה בהצלחה!

ספרי ניב ברשתות החברתיות

איפוס סיסמה

הזינו סיסמה חדשה

איפוס סיסמה

הזינו כתובת דוא"ל וישלח אליכם אימייל עם קישור לאיפוס הסיסמה.

כבר יש לך חשבון?

פעם ראשונה אצלנו?

צור חשבון

הוצאת ספר לאור?
התחל למכור את ספרך בחנות הספרים המקוונת המתקדמת בישראל!

צור חשבון סופר

כבר יש לך חשבון סופר?