23 רעיונות לכתיבת ספרי פנטזיה!

23 רעיונות לכתיבת פנטזיה

ז’אנר הפנטזיה קיים בערך מתחילת האנושות. מדובר בסוגה ספרותית דמיונית שבה העלילה תלויה בקיום של דברים שהם “מעבר לעולם הזה” או “בלתי אפשריים”, כמו קסמים, דרקונים, חדי קרן, שדים ועוד. המקורות של הפנטזיה כוללים לרוב אגדות, פולקלור ומיתולוגיה.

מדובר בז’אנר אהוב במיוחד שנכתבו בו אין ספור ספרים, שירים, מחזות וסרטים. הוא מאפשר חופש יצירתי כמעט מוחלט, מה שהופך את המשימה לעיתים דווקא לקשה יותר.

לכן החלטנו לרכז לכם 23 רעיונות כתיבה שיעזרו לכם להתניע את סיפור הפנטזיה שלכם ולכבוש עולמות רחוקים!

1.כתבו סיפור על דמות שהולכת ביער ונתקלת בביצה מסתורית שהיא מעולם לא ראתה קודם ומחליטה לקחת אותה הביתה. אף אחד לא יכל לחזות מה עומד לצאת מהביצה, ומה עומד להתרחש עכשיו..

2. כתבו סיפור על דמות שיכולה לשנות את המראה שלה מתי שמתחשק לה, לכן היא מתחבאת מאחורי החיצוניות שלה. יום אחד, הכוח שלה מפסיק לעבוד וחושף את המראה האמיתי שלה.

3. כתבו סיפור על עיירת נוף שקטה, שלפתע הכריזה מלחמה על עיירה שכנה אחרי שהיו בעלות ברית אמיתיות. לדמות שלך אין מושג מה קרה ואיך, והיא נאלצת להתמודד עם מלחמה שהיא לא מבינה או רוצה.

4. כתבו סיפור בו קסמים וכשפים הם דבר שבשגרה. חלק מצטיינים בזה, חלק רק בסדר, ויש כאלה שמתנגדים לזה לחלוטין למרות שזה חלק מהם, כמו הדמות שלך.

 

רעיונות לכתיבת סיפורי פנטזיה

 

5. כתבו סיפור על חוקרים של חברות מבודדות מהעולם שהזמן לא נגע בהם. בעוד החוקרים נמצאים עמוק בג’ונגל במחקרם הסודי, מישהו מהחברה המבודדת רואה אותם. מה היא מסוגלת לעשות ואיך החוקרים יתמודדו?

6. כתבו על דמות שחיה בעולם גוסס. כדור הארץ עצמו חולה, והורג בתמורה את כל הצמחים, ומשם את החיים כפי שאנחנו מכירים אותם. איך האנשים מתמודדים?

7. כתבו סיפור בו לאחת הדמויות יש כוחות על. הדמות האחרת מאוד רוצה את הכוח הזה גם, מה היא מוכנה לעשות בשביל לגנוב את הכוחות לעצמה?

8. הדמות שלך ואחיה תמיד היו החברים הכי טובים, הם יודעים הכל אחד על השני, עד שאחד מהם עושה משהו שהם לא חשבו שאפשרי..

9. כתבו סיפור על חברה קדומה ובה הדמות שלכם שומעת קולות בראשה. היא מנודה מהכפר ומעבירה את חייה בעבודות שוחקות יום-יום. עד שיום אחד, היא מגלה שיש דמות אמיתית שהקול שייך לה.

10. הדמות שלך מצטרפת לצוות מחקר ועולה על אונייה בכדי להפליג ולגלות מקומות חדשים. מה שהם מגלים ביבשה חדשה שהגיעו אליה, זה עוד מגוון עצום של יצורים, ובני אדם שונים לגמרי מאיתנו.

11. בעולם בו לרוב האנשים יש כוחות על, האנשים הרגילים מגורשים. לדמות שלך אין כוחות, אבל לאח הגדול שלה יש, והוא מבטיח לדאוג לה, אבל רגע אחד יכול להרוס את הכל.

12. כתבו על דמות שצריכה נס, ופוגשת אחד! בעולם הזה ניסים הם לא רק דבר, אלא יצורים חיים, אבל הדמות שלך לא ידעה את זה והשאירה רושם ראשוני רע על הנס שלה, עכשיו מה?

13. הדמות שלך תמיד האמינה שקסם קיים, היא פשוט לא ידעה עד כמה קרוב הוא באמת..

14. כתבו על דמות שאביה מת בתאונת דרכים, רק אחרי התאונה היא מגלה עליו סוד שהיא לא בטוחה שהיא מבינה.

15. כתבו על דמות שמלמדת ילדים איך להשתמש בקסמים. כשילד אחד מראה הצלחה מעבר למצופה, הדמות צריכה לעזור להם להבין מה ואיך הם יכולים לעשות, ולמנוע מהם לעשות משהו שעלול להיות מסוכן.

16. כתבו סיפור על דמות שמחכה לתוצאות מעבדה בבית החולים, ובזמן ההמתנה נתקל בה איש מסתורי שמספר לה על עולם אחר וטוב יותר שקיים.

17. כתבו סיפור על דמות שמתעוררת בכל יום לאותה הרגשה: שמשהו בחיים שלה חסר.. כשהיא מתחילה להבין שהסיוטים החוזרים שלה הם בעצם זיכרונות, הכל מתחיל להתברר..

כתיבת פנטזיה רעיונות לסיפורים

18. רגשות ניתנים לשליטה. מחשבות יכולות להיגנב. בעולם בו הדמות שלך חיה, שמירה על השפיות זו הדרך היחידה לשגשג. היא צריכה ללמוד איך לדחוף החוצה כל מי שמנסה לשחק עם תפיסת המציאות שלה.

19. הדמות שלך מוגבלת במשאבים, היא קצרה באוכל וגם בסבלנות ואין לה מקום לישון. כשהיא נתקלת בדמות מהעבר, המציאות מתחילה להיראות הגיונית. לו רק מישהו היה יכול לבטל את מה שהוא עשה לה.

20. כתבו סיפור על דמות שיכולה לשגר את עצמה לכל מקום בעולם, אבל רק אם היא הייתה בו כבר. החלום שלה הוא לטייל ברחבי העולם בשביל שתוכל לנווט בחופשיות, הבעיה היחידה זה שהעבר שלה דוהר בעקבותיה.

21. הדמות שלך אוהבת את הממלכה שהיא חיה בה. עד שיום אחד מגיע שליט חדש ומשתלט על כס המלכות באמצעות קסם. החלק הכי מפתיע? אף אחד בממלכה לא יודע שקסמים קיימים במציאות. ומהצד השני? אנשים עם כוחות לא ידעו שקיימים בכלל אנשים בלי.

22. הדמות שלך שומעת שפה שהיא לא מצליחה לזהות ולא שמעה מעולם.. הבעיה היא שהיא מבינה כל מילה. מסתבר שהיא לא מי שהיא חושבת שהיא.

23. הדמות שלך היא שקרנית כפייתית, היא לא מסוגלת להפסיק להמציא דברים, וגורמת לכל מי שסביבה לקנא. עד שיום אחד היא מתעוררת ומגלה שכל השקרים שלה הפכו לאמת.

כתיבת פנטזיה למתחילים

ספרי פנטזיה הם פופולריים ואהובים במיוחד, יש אין ספור סיפורים כאלה בעולם, ולכן חשוב לכתוב אחד ייחודי עם עולם מלא ושלם.

הנה כמה דברים שחשוב לשים לב אליהם:

– צרו תרבות שהיא 100% מקורית
– פתחו סלנג ומילים בהשפעת הייחודיות של העולם והתרבות וחשובים לה
– בחרו שמות ייחודיים לדמויות והמקומות
– והכי חשוב: כתבו מה שהייתם רוצים לקרוא

זכרו שפנטזיה עוסקת בכל מה שקסום, יצורים, כוחות ואין ספור אפשרויות. אתם יכולים להמציא כל מה שעולה בראשכם, לכם זה ז’אנר אהוב כל כך! אז אל תדאגו ל”חוקים” היבשים, והרשו לדמיון שלכם לרוץ חופשי.

מקווים שנהניתם ושגלגלי הדמיון מתחילים לרוץ!

תגובות

Somone 23 במרץ 2024
אני יודעת על מה אני רוצה לכתוב אבל לא יודעת איך להתחיל לכתוב. אפשר עזרה?
רחלי 6 באוגוסט 2023
יש פה רעיונות מאוד יצירתיים שמעולם לא חשבתי עליהם קודם תודה על הרעיונות

הוספת תגובה

צרו קשר

שתפו את המאמר

מי שקרא את זה התעניין גם ב

הכירו את חרות אוסובסקי

הכירו את: חרות אוסובסקי

הסופרת שלנו הפעם היא חרות אוסובסקי (51), מחברת הספר “הסודות של מרטין” שראה אור לאחרונה בהוצאת ספרי ניב. חרות, תושבת כפר נטר, היא אם יחידנית

קרא עוד »
ספר דיגיטלי

ספרים דיגיטליים

הוצאה לאור של ספרים דיגיטליים – כל מה שרציתם לדעת כל אדם המגיע מעולם ההוצאה לאור יגיד לכם את אותו הדבר באשר לספרים דיגיטליים: זהו

קרא עוד »

הצטרפת לרשימת התפוצה בהצלחה!

ספרי ניב ברשתות החברתיות

להוציא ספר לאור

עם ספרי ניב - זה פשוט מתמיד!

מזמינים אותך להשאיר פרטים ואנו נחזור אליך עם כל המידע :)

להוציא ספר לאור

עם ספרי ניב - זה פשוט מתמיד!

מזמינים אותך להשאיר פרטים ואנו נחזור אליך עם כל המידע :)

איפוס סיסמה

הזינו סיסמה חדשה

איפוס סיסמה

הזינו כתובת דוא"ל וישלח אליכם אימייל עם קישור לאיפוס הסיסמה.

כבר יש לך חשבון?

פעם ראשונה אצלנו?

צור חשבון

הוצאת ספר לאור?
התחל למכור את ספרך בחנות הספרים המקוונת המתקדמת בישראל!

צור חשבון סופר

כבר יש לך חשבון סופר?

מזל טוב!

עשית את הצעד הראשון
לקראת היציאה שלך לאור!

ולבינתיים - ספרי ניב ברשתות החברתיות